Voor wie het verhaal van zo'n 3 jaar terug wil lezen: [MD] Kleine dappere Phinne en haar strijd tegen Pleuropneumonie
Inmiddels is ze ruim 3,5 en zijn we rustig aan met haar aan het werk. De tweede helft van vorig jaar heb ik er een keer of 10 opgezeten, heel december en januari heeft ze vrij gehad om daar over na te denken, en nu ben ik er weer eens opgeklommen, ze is zo ongelooflijk braaf! Het is voor het eerst dat we zelf een paard zadelmak maken, onze andere zelfgefokte merrie hebben we daar een paar weken voor weggebracht, maar met Phinne durfden we het wel aan, zij is zo ongelooflijk nuchter en relaxt! We doen echt heel erg rustig aan, juist omdat het allemaal zo makkelijk gaat. Het is wel even wennen, ons andere zelfgefokte paard, Juna, rijd ik in de lichte tour dressuur, dus dit is wel even heel wat anders, maar zo ontzettend leuk!!
Phinne woont bij ons thuis, in een heerlijke, stabiele kudde van vijf paarden. Ze staan allemaal 24/7 buiten op een fantastisch plekje. Ik merk dat dat onze paarden echt goed doet, altijd bewegen en altijd contact met elkaar!
Ik weet dat er mensen zijn die vinden dat je niet op een driejarige moet gaan zitten, dat respecteer ik. Ik kies ervoor om het wel te doen, maar wel met veel beleid, ik rijd niet langer dan 10 minuten per keer, en ga nu zo'n 2 a 3 keer per week 'rijden'. Vorig jaar was dat 1 keer in de 1 a 2 weken. Ik ben van mening dat het goed is om jonge paarden, met beleid (!!) rustig te belasten, en vanuit die filosofie werk ik ook.
Geniet mee van onze trots Phinne!
Net een paar dagen oud:

Haar eerste fotoshoot, 3 jaar oud

Rustig aan het werk:

We wonen aan het bos, dus het eerste 'bosritje' is ook al gemaakt, achter mama Fay aan durft ze alles!

En zo brengt ze over het algemeen een groot deel van de dag door, chillen met haar vriendinnen:

En omdat bewegend beeld meer zegt dan foto's, hier een kort filmpje van vanmiddag!