Nadat mijn vorige verzorgpaard helaas verkocht werd na 4 jaar was ik weer klaar voor een nieuwe uitdaging! En een uitdaging werd het zeker..
Even korte info:
Naam: Golda
Leeftijd: 8
Afstamming: El corona x United
Het probleem begon al bij het opstappen, ze wilde gewoon niet blijven staan. Uiteindelijk altijd wel erop gekomen maar het heeft ff geduurd. Als ik er eenmaal opzat kon ik maar beter gelijk gaan draven anders ontplofte er een bommetje. Op hele erge dagen was het gewoon rodeorijden, ik hoefde maar een ini-mini hulp te geven en ja hoor daar ging ze weer: bokken en steigeren.. en zo ging het dan wel even door. Een pluspunt: we hebben altijd ontspannen af kunnen sluiten!!!
De eerste twee maanden ben ik dus vooral bezig geweest met oefenen van het opstappen en normaal rechtuit stap draf galop kunnen rijden. We begonnen steeds meer aan elkaar te wennen!
(Even voor de duidelijkheid: het is een superlief paard en ze doet nooit iets met kwade bedoelingen. Ze is wel een typische merrie die duidelijke grenzen nodig heeft.)
Met en consequente aanpak bleef ik met haar rijden, maar ook andere dingen oefenen zoals longeren, op de poets- en wasplaats staan. Na 3 maanden was het al een totaal ander paard en konden we beginnen met 'het echte werk'.
Nu een 8 maanden later (rij haar sinds februari) gaat het supergoed! Ik heb haar heel goed leren kennen en we hebben echt een klik gekregen

Op dit moment haal ik superveel plezier uit het rijden en heb ik elke keer weer zin om op te stappen! We gaan echt vooruit en heb heel veel zin om volgend jaar officieel te gaan starten!
En misschien kunnen jullie het al zien, maar ze is DRACHTIG van de hengst Kjento! Op 1 april 2020 is ze uitgerekend

Maar kijk zelf naar de foto's: ze is zo mooi

Welke foto vinden jullie het mooist?
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.