Bellatrix schreef:Wow wat gaaf zeg!! Zulke foto's wil ik ook nog graag es maken!

Mocht je een keer tijd en zin hebben dan ben je welkom hoor.
elbony schreef:Kan het zijn dat ik 1 van die foto's al eens voorbij heb zien komen op fb via de fokker?
Ja, dat klopt! Ik heb regelmatig contact met de fokker en als ik mooie foto's heb dan stuur ik die altijd door. Zij deelt die dan vaak ook op hun bedrijfspagina.
JosefienE schreef:Ik vroeg mij wel af wat garrocha is, wat doe je er normaal mee of is het voor?
Een garrocha is eigenlijk een stok die van oudsher in Spanje en Portugal wordt gebruikt bij het veedrijven. Zodat je de koeien op afstand kan houden. Vanuit dat gebruik is ook een soort kunstvorm ontstaan waarbij je verschillende oefeningen met de stok rijdt, bijvoorbeeld zigzagappuyementen en pirouettes onder de stok door. Dat moet natuurlijk zo sjiek en harmonieus mogelijk gaan.
Ter illustratie, een stukje van een training, maar hier gaat het vrij slordig (ik wilde proberen of het ook zonder hoofdstel kon, dat ging wel maar de draaien en wissels waren wel echt minder goed dan met hoofdstel
):
En zo ziet het er dan uit als de pros het doen.
Maar daar moet ik nog wel even op trainen.
Op het moment dat de fotos gemaakt werden had ik in totaal iets van vijf keer met garrocha gereden en beheerste ik net de draai onderlangs in galop. Dus het was misschien een beetje overmoedig maar de foto's zijn toch wel echt gaaf geworden.