Sinds een tijdje rijd ik een Shire en aangezien het niet het meest standaard ras in de wedstrijdring is, lijkt het mij leuk om het wat meer bekendheid te geven!

Wat informatie over Dara (Ponderosa Stables Dara, stamboeknaam Dandelion Dara):
- inmiddels 8 jaar oud
- 1.84 hoog
- is zover ik weet rond haar vijfde ingereden
- vorige ruiter is tot het L1 gekomen met haar
- heeft een hengstveulen gehad
Nadat ze twee jaar geleden haar veulen heeft gehad, is ze eigenlijk allemaal maar ingezet als (XL) grasmaaier.
Zelf reed ik toen nog op een pony tussen de paarden, maar deze was drachtig en werd op een gegeven moment op rust gezet.
Toen ben ik voor de fun eens op Dara gestapt en dit klikte eigenlijk meteen heel goed, dus hebben we de beslissing genomen dat ik met haar aan de slag ging en wel zou zien hoe ver we kwamen.
Inmiddels zijn we ruim een half jaar aan het trainen en hebben we onze eerste wedstrijdjes erop zitten.
Ze pakt alles eigenlijk supergoed op en blijft me elke keer weer verbazen. Ik kan oprecht zeggen dat ik nog nooit zo'n werkwillig paard heb gereden.
Het is zeker niet altijd even makkelijk, omdat het nou eenmaal niet een dressuurgefokt paard is, maar met geduld en de juiste manier van trainen komen we al een heel eind.
Mijn doel is om uiteindelijk toch echt in het Z proberen te komen en iedereen te laten zien dat je met een wat minder dressuur gefokt paard ook heel ver kunt komen.
De teller staat momenteel op L1+12, met de laatste paar wedstrijden scores van 194, 195 en 197!

De 21e staat ons L2 debuut op de planning.
Daarnaast lijkt het mij supertof om in de toekomst shows/clinics te gaan verzorgen, dus mochten jullie toevallig een leuk opstapje die kant op weten...

We hebben trouwens een Instagram account waar ook wat videos te vinden zijn, mochten jullie die eens willen zien: https://www.instagram.com/daratheshire/
Genoeg gepraat, hier wat foto's!
Een van onze eerste keren samen trainen. Nog lekkere wilde manen.

Onze eerste wedstrijd samen! Shires zijn over het algemeen koel in hun koppie, maar als Dara iets eng vindt is het ook écht eng.
Was dus uiteindelijk al blij als ik een heel rondje over de hoefslag kwam.

Lekker buiten rijden, plassen zijn ENG!

Onze eerste outdoor wedstrijd.

De wedstrijd waar we onze eerste lintjes binnenhaalden en alle KWPN'ers achter ons lieten.

Onze laatste wedstrijd in het L1.

Tot slot nog wat foto's die laatst op stal zijn gemaakt door een vriendinnetje, heel blij mee!

Vriendinnetje

We zijn er nog lang niet, maar stap voor stap komen we er wel!