Friese hengst Wilke (ZZ-zwaar) @ wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppig

Friese hengst Wilke (ZZ-zwaar) @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 22:20

Jaja, het is weer een tijdje geleden dat er een topic is geweest van mijn grote vriend. Ik had dit jaar al aardig wat wedstrijde gepland tussen de internationale wedstrijd van Varnoldi door, maar telkens gebeurde er iets waardoor we aardig wat wedstrijden af hebben meoten melden (o.a. Rhino en behandeling van Wilke)

Om een lang verhaal kort te houden, de laatste tijd heeft hij dus wat te weinig gestart waardoor hij nogal wil gaan klieren in de proef als we weer na een tijdje op wedstrijd gaan. Gelukkig is hij wel tijdens de trainingen super vooruit gegaan en loopt hij eigenlijk heelfijn zijn proeven door, maar de eerste keer na een tijd niet gestart te hebben gaat hij nog wel eens ongewenst stilstaan ;) Meestal doet hij dit bij het binnenkomen en afgroeten. Deze keer, afgelopen maandag in Heerjansdam, moesten we een andere proef rijden en was hij zowaar met binnenkomen/afgroeten heel braaf. Echter had ik de dag daarvoor het galopdeel een keer geoefend en meneer had onthouden dat hj ergens een keerbij C moest gaan stappen en deed dit dus 2x terwijl het niet moest. Tja ik zeg altijd, hij heeft 1 hersencel te veel :+
Tussendoor deed hij toch erg zijn best en was hij fijn te rijden. Jammergenoeg had ik nog een domme actie in ons galopappuyement. Ik zette het appuyement wat laat in omdat meneer net daarvoor op z'n rem wasgegaan bij C en halverwegen het appuyement (moest naar de andere langezijde appuyeren) dacht ik, ik zet hem nog iets scherper in. Maar blijkbaar leek m'n hulp nogal op die van een pirouette en dus draaide hij keurig een pirouette in hahaha domme doos ben ik ook :o maar hij corrigeerde zich netjes en heeft gewoon zijn appuyement afgemaakt.

Jammergenoeg zie je ook gewoon in de punten van de onderdelen na de ongehoorzaamheden dat ze het toch meerekenen. Maar we kregen terecht geen winst. Gelukkig is het gevoel in de proef wel steeds beter dus aankomende tijd wat meer starten (als er niet weeer wat tussen komt) en dan komt het helemaal goed!

Over 2 weken moeten we weer. Op zaterdag moeten we dan naar de regionalefinale van de Mac Riders cup en de dag daarna ZZZ starten.

Hier dan de foto's.
Ik ga niet bij iedere foto commentaar geven maar algemene punten waar we op moeten letten:
- blijven letten op voldoende halslengte
- voldoende vlug blijven in het achterbeen (niet altijd goed te zien op een foto ;) )
- geen kapstokjes en handen niet te hoog
- buiging in de oefeningen
- GEHOORZAAMHEID :o het is een blijft soms een eigenwijze hengst maar hij blijft leuk

Wilke arrogant? Eeeeecht niet :+
Afbeelding

ff naar m'n iphone graaien om te kijken hoe laat het is :P
Afbeelding

Losrijden
Afbeelding

Wilke dacht er het zijne van, dus maar even er extra aangezet in piaffe. Hielp wel! Daarna was hij er (gelukkig) super aan. Hij kan het ook wel :P
Afbeelding

Hij werd op den duur zelfs iets te enthausiast ;) meestal komt hij te diep en nu zowaar een keer het tegenovergestelde :+ hj houdt het spannend. Het is nooit saai met deze grote man!
Afbeelding

Wegdraven na het halthouden
Afbeelding

Wegijden naar de uitgestrekte draf
Afbeelding

Begin of einde SB (denk einde aangezien ik al naar de overkant kijk). Binnenhand wat te hoog.
Afbeelding

Beetje vreemde foto :P maar het is achterwaarts ;) Niet zijn sterkste punt (denk altijd dat hij de trein in zijn achteruit moet halen) maar gaat steeds beter!
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Uitgestrekte galop :D Gassssss denk Willy ;)
Beetje jammer dat het een 5 was....
Afbeelding
Afbeelding

Wissel tijdens de serie. Ooooh ik zit naar de schaduw te kijken :o Foei melli! En handen lager houden!
Afbeelding
Afbeelding

Dit waren ze! Tips en commentaar zijn altijd welkom maar hou het netjes!

Anoniem

Re: Friese hengst Wilke (ZZ-zwaar) @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:22

Blijf hem zo gaaf vinden!!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:25

Heb een stukje van je proef gezien en vond dat ie weer meer veer had gekregen.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:25

Ik ben werkelijk waar zo enorm fan van Wilke, wat een kasteel van een paard zeg en wat een respect heb ik voor je dat je hem zo aan het lopen hebt. WOW
Ik ga ook geen rijtechnisch commentaar geven want wat jij met jouw fries doet, daar kan ik met de mijne alleen maar van dromen!

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:26

Wauw, wat een mooie combi zijn jullie!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:26

ja daar is die prachtige fries weer!
en die eerste foto hahaha, geweldig!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 22:27

@jury: ja klopt. Dat bedoelde ik ook dat hij fijner is gaan lopen en rijtechnisch beter alleen dan heb je soms nog die fouten doordat hij mee gaat lopen denkn wat niet de bedoeling is. Maar als het goed is wordt dat steeds minder als ik weer een paar keer gestart heb.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:27

Hij is zo sexy.. En ik vind dat je hem supernetjes rijdt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:28

Wat waren de punten trouwens? Of lees ik daar overheen?

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 22:30

ow oeps helemal vergeten
We hadden bijna 57%. Begon heel goed met het drafdeel alleen kelderde flink met de galop door zijn noodstopjes en mooi actie in het appuyement :P

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:37

Echt een geweldig paard zeg!!!
Wat een gevoel moet zo'n paard onder je geven zeg, wauw.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:37

Super knap! Hier kunnen veel mensen alleen maar van domen! En wat zien jullie er tip top verzorgd uit, heel leuk!

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:56

Jeetje wat een ontzettend gaaf dier! Geweldig, ik ben helemaal fan van hem! Echt een kwijlFries! :j Vind het rijden er ook heel netjes uit ziet, jullie zijn een leuke combi!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:02

De mooiste Fries van Bokt, dus mag hij arrogant zijn. ;) Succes met je volgende wedstrijden!

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:05

Wouw die voorpluk! Gaaf beest zeg.
Vind dat je hem heel netjes hebt lopen, rijden ziet er ook heel vriendelijk uit, en dat zeg ik snel gezien ik niet zo'n voorstander ben van al dat ijzer. Verder vind ik het wel balen dat je geen winst had, de foto van uitgestrekte galop is ook niet 5waardig naar mijn mening.

Heel veel succes met je volgende wedstrijden en ik hoop dat je nog ver gaat komen met Wilke!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:09

Wat een machtig paard zeg die 1e foto zegt al genoeg, dat oog alleen al!
het ziet er heel goed uit hoor enne fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben die altijd naar de schaduw kijkt om een indruk te krijgen van hoe het eruit ziet? :=

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:09

Waar is toch die RESPECT knop???

Top hoor !

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 23:14

Haha ja die zouden ze ook moeten introduceren op bokt;)
@indeapeanut: wel terecht geen winst hoor en die 5 was dan wel ook in mijn ogen niet terecht maar hij ging 2x in de grijze zone op z'n rem dus kunnen ze niet echt een onvoldoende geven voor een bepaalde oefening maat je ziet wel dat ze het meenemen in de oefeningen daarna wat ik begrijp want anders kun je perfecte oefeningen laten zien en de grijze zones verknallen en nog wen topscore hen en dat is ook niet de bedoeling. Wel jammer maar goed niets aan te doen. Volgende keer zorgen dat hij beter luisterd;)

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:19

Ik hou meestal niet zo van friezen maar deze is echt zo gaaf!! <3

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:46

Whau, wat een uitstraling heeft hij <3
Hij is echt een macho!

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:16

Jeetje wat een mooie jongen zeg <3 Rijden ziet er netjes uit! Geweldig om in de klasse ZZ-zwaar te rijden.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:44

Wat een ontzettend gaaf paard heb je!

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:36

wow hij is gaaaaaf!
Echte Fabe ;)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:43

CM_ schreef:
Waar is toch die RESPECT knop???

Top hoor !

*\o/*

Ik stem voor!

Wilke is echt te gek! En ik moet stiekem wel lachen als je zegt dat het AW steeds beter gaat, IN DE ZZZ!!! _O-
En verder denk ik dat je gewoon lekker ringkilometers moet maken, maar zonder de proeven veel te oefenen :)
Misschien was hij beledigd dat je veel met je andere paard hebt gereden. Onze Fries wordt daar echt beledigd, stout en pissig van :D

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:46

Heb nu al zovaak topics van hem gezien, moet toch een keertje reageren.

Vind jullie een erg gave combi! :j
En het is echt een bloedmooi dier! :~