wish paar maanden verder @ licht werk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crazymel

wish paar maanden verder @ licht werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 21:06

:wave:

na dit topic [RT-HAW] wish @ work een nieuw begin.... veel commentaar gehad...

zijn we aan wat dingen gaan werken!
wish is aangekomen en ik ben afgevallen :+

info:
wish
draver
7 jaar
niveau basis
toekomst endurance en lol met de knol

waar ik heel erg aan moet werken is mijn houding
we hebben 1x in de week les.
door de weeks lekker genieten van elkaar, en ontspannen buitenritjes
fotos staan door elkaar.
we hebben voornamelijk gestapt klein drafje
cap is eigen keus, buiten is hij altijd op.

1. Afbeelding

2.Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5 Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

en uitstappen :)
10. Afbeelding

dit was van de week lol met mn knollie <3

11. Afbeelding

dankjewel voor het kijken,
en mocht je op en aanmerkingen hebben over het andere topic of andere vragen pb box heb ik ook,

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:11

Ik vind hem eerlijk gezegt, nog heel weinig aangekomen..

En op sommige foto's lijkt het wel of je het bit door zijn mond trekt?

Edit; kijk net even beter en het kan ook zijn dat het bit wat te groot is..
Laatst bijgewerkt door PippaLuca op 17-05-11 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:11

Klein vraagje, wat krijgt dit paard nu te eten?

Rijden ziet er al wel beter uit, en knap dat je bent afgevallen. Longeer je ook met hem? Zo nee zou dat een goed iets kunnen zijn voor hem, kan hij echt aan zijn spiertjes gaan werken en zo dus jou beter dragen.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 21:22

T_hijs: klopt bit is maatje te groot, maatje kleiner komt er aan.

ZusJacobs: dankjewel. ze krijgt bietenpulp met zemelen, luzerne, lijnzaadbrok, en basis brok, meer dan genoeg kuil overdag op het land.
longeren doen we ook! we wisselen lekker af!

PippaLuca

Re: wish paar maanden verder @ licht werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:23

Rijd je ook nog op dagen als je geen les hebt?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:23

Crazymel schreef:
T_hijs: klopt bit is maatje te groot, maatje kleiner komt er aan.

ZusJacobs: dankjewel. ze krijgt bietenpulp met zemelen, luzerne, lijnzaadbrok, en basis brok, meer dan genoeg kuil overdag op het land.
longeren doen we ook! we wisselen lekker af!

Zou het een mogelijkheid zijn hem 24/7 op het land te zetten (vol gras) met een schuilstal?

Ik denk dat hij hier echt meer baat bij zal hebben, al is zijn voerschema ook best voldoende, maar ik gras zitten toch nog meer suikers volgens mij?
Laatst bijgewerkt door ZusJacobs op 17-05-11 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:35

Of hij nou aangekomen is of niet, ik vind het nog steeds not done dat je op hem rijdt. :n
Ik bedoel, zie jij zelf dan niet wat wij op de foto's zien??
En niet l*llig bedoeld hoor, maar zelfs een meid van 60 kilo is al te zwaar voor dit paardje..

Ik vraag mij af wat de reden is om op dit dier te stappen..
Alleen voor je eigen plezier?
Ik vind het pure egoïsme en dit is volgens mij voor het eerst sinds mijn 'bokt-tijd' dat ik geen goed woord over heb voor iemand. :n

Vraag me ook af van wie jij les hebt, aangezien een instructrice met een beetje waarde niet les zal geven aan 'dit'.

Rufus2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:48

Jammer dat je je paard niet wat tijd gunt om wat beter aan te sterken , persoonlijk zou ik een half jaar zo,n paard lekker verwennen (op het land) en alleen longeren (geen buiten ritten) , en op de foto,s lijkt je paard er niet echt van te genieten , alleen op de laatste foto heeft je paard de oren mooi staan.
Veel plezier en wijsheid ermee.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:51

durf je serieus op dit paard te gaan zitten ?

:oo :oo :oo

Ik zou er zelfs geen 10 kg op durven zetten :x

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:01

Hij ziet er wel iets beter uit, vergeleken met het vorige topic.
Maar hij toont nog niet als een gezond, sterk en vrolijk paard.
Hij heeft misschien ook wel z'n bouw tegen, heel iel.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:03

Ik vind het niet duidelijk te zien of het paard TE rank is.
Ja ze is rank, maar sommige dravers zijn erg rank gebouwd.
Als ik deze foto's bekijk is mijn eerste reactie ook, half jaar op de wei zetten en niet aankomen!
Ik heb net de foto's bekeken uit je vorige topic en ik kan wel echt zien dat hij is aangekomen. De vorige foto's zie je de ribben nog onder het zadel vandaan komen, volgens mij is dat nu weg al kan ik dat nu niet goed zien door het dekje.
Ze lijkt nu ook wat beter te kunnen dragen. Tip voor jou: probeer minder met je handen in te werken. Vooral op foto 7 en 8 zie je dat je erg inwerkt op het bit en dat ze dit niet bepaald fijn vindt. Je brengt je handen te veel omhoog en naar achteren, terwijl je bovenlichaam meer naar voren valt. Probeer meer met je zit te rijden, het lijkt alsof je in draf erg uit je balans bent. Je zit in stap is een stuk beter!
Kortom, ik vind het nu een stuk beter. Voor het oog mag er nog meer vet op en zeker meer spieren, maar je bent wel op de goede weg!

Edi: misschien kan je een foto plaatsen zonder zadel en van opzij voor een duidelijker beeld? Ik kan op je laatste foto als zien dat de ribben t.o.v. de vorige keer veel minder te zien zijn
Laatst bijgewerkt door retivi op 17-05-11 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:04

sorry dat ik het weer zeg maar ik zie geen verschil hier tegenover de vorige x op het feit na dat het nu rustiger uitziet dan de vorige x
paard is ook niks bijgekomen en enkel zijn dikke vel kwijt :n

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:27

okee ik zal even iets plaatsen waar je meer aan hebt.
Toen mijn draver bij me kwam was hij ook heel rank. Niet zo erg als de jouwe maar wel te mager.
ik voerde hem lekker vet met goed krachtvoer ( sportbrokken en muesli) ,, 2 x in de week een emmer slobber, en verder allerlei andere vitamines etc door zijn voer.
Ik lesde 1 keer per week op hem,, net als jij.
Maar hij had wel meer spieren...
verder had de mijne last van zijn gebit, is dat bij de jouwe uitgesloten?
Na een halfjaar was die van mij perfect op gewicht en in de spieren hoor!
Het is echt wel te doen,, ookal zijn dravers moeilijke aankomers.

Predacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:44

Hoe lang heb je je paardje al ?
En heet ze alleen wish of is dit afgekort ? ( even een vraagje omdat ik zelf een merrie heb waarvan de moeder wishfull fortuna is )

en denk indd ook dat Wish ff tijd nodig heeft om aan te sterken en daarmee is rust denk ik wel zo belangrijk
ook dan kun je leuke dingen doen met je paard

Heb zelf ook een draver maar deze is in geen een opzicht te dun nu weet ik wel dat niet alle paarden hetzelfde zijn maar denk dat het rustig aanpakken van dit paardje wel heel erg belangrijk is Rijden kun je uiteraart altijd nog maar denk dat het eerst belangrijk is om dit paardje even te laten bekomen

Lol maken met je paardje kun je ook zonder het eventuele rijden of zwaardere werk
Zo ging ik met die van mij in het begin veel wandelen en spelen in de bak zonder erop te zitten en ook dan bouw je een hele leuke band op met je paardje

Ik denk altijd maar zo ik behandel mijn dieren zoals ik zelf behandeld wil worden en als ik te zwak ben kan ik ook niet vollop gaan werken

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:50

Hoi TS,

Ik ga met veel reacties mee die al in dit topic zijn gegeven.
Persoonlijk zou ik je paardje als het mogelijk is een tijdje lekker verwennen op de wei en wat licht grondwerk met haar doen zodat je toch aan de onderlinge band blijft werken.
Ik zou hem zeker niet te zwaar gaan belasten want daar lijkt hij nog niet klaar voor.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 07:11

Kan via tel niet echt uitgebreid andword geven. Foto kan ikvanmiddag even maken. Doordeweeks rij ik amper 1x longeren 1x in de week les voor mij en mijn houding en stappen voornamelijk.voor de rest genieten vanelkaar wandelen grazen losgooien spelen beetje vd. Wish heet vol uit wishful victory. 24uur op de wei zit er op deze stal niet in komen wel zo vaak mogelijk buiten.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:28

Crazymel schreef:
Kan via tel niet echt uitgebreid andword geven. Foto kan ikvanmiddag even maken. Doordeweeks rij ik amper 1x longeren 1x in de week les voor mij en mijn houding en stappen voornamelijk.voor de rest genieten vanelkaar wandelen grazen losgooien spelen beetje vd. Wish heet vol uit wishful victory. 24uur op de wei zit er op deze stal niet in komen wel zo vaak mogelijk buiten.

Hoe vaak staat hij dan buiten?
Want in dit geval moet dit paard minimaal 8 uur de weide op wil je echt die vetten erop krijgen. In jouw geval zou ik hem ook echt dik maken (niet te dik, maar stevige vet laag) voor in de winter..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:32

volgens mij heb je echt een plank voor je hoofd :n
paard hoort zo veel mogelijk buiten te zijn en zeker niet aan het werk te zijn als die zo uitziet 8)7
Heeft die dan geen last van zijn tanden omdat die nog steeds geen gram is bijgekomen?

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 07:45

Tanden zijn helamaal na gekeken! Ze staan gemiddeld 8 uur per dag buiten.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:24

Moderatoropmerking:
Ook al ben je het niet geheel eens met de werkwijze van de TS, dan nog graag opbouwend en onderbouwd commentaar, en geen commentaar op de man gespeeld.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:32

Hij is inderdaad iets aangekomen en supergoed dat je zo je best doet met afvallen voor je paardje. Alleen... hij is nog steeds echt te mager... Heeft er een dierenarts naar dit paard gekeken? Eigenlijk kan het niet dat in deze tijd van het jaar en met wat jij voert, het paard maar zo weinig dikker wordt...

Qua rijden is het niet goed.. paard heeft een onderhals en gebruikt zijn rug niet goed. Mede daardoor heeft hij zo`n iel kippenekje en zo weinig bespiering. Het spijt me, maar ik denk dat je de ervaring mist om een paard met zo'n achterstand en slecht ruggebruik goed te rijden. Daarnaast ben je ondanks dat je super bent afgevallen nog wel iets te zwaar voor een paard in deze conditie..

Als ik je een advies mag geven:

1. laat dit paard onderzoeken door een dierenarts
2. vraag gelijk voedingsadvies aan de da en geef hem meer/anders/beter voer
3. zoek een hele goede instructrice, liefst iemand die goed kan rechtrichten en betaal liever wat meer per les dan dat je een slechte instructeur hebt.
4. dan moet het allemaal goed komen :)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:38

Sommige reacties zijn wel iets wat overdreven.
Ik zie wel degelijk een paard wat is aangekomen vergeleken met de vorige foto's. Billen zijn ronder en ze is niet meer zo opgetrokken. Neemt niet weg dat er nog wat meer aan mag en zeker aan bespiering.

Goed dat je afgevallen bent, want dat vind ik ook een belangrijk punt. De combinatie nu is nog niet optimaal, maar er is wel duidelijk te zien dat jullie er aan werken.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:46

Och arm beest....
Citaat:
toekomst endurance en lol met de knol

Lol met je knol betekend niet alleen lol voor jou.....

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:57

De knol heeft inderdaad niet veel lol nee... Op de foto's zie ik een ongelukkig paard. Het is dan wel een verbetering met de vorige foto's, het is geen grote verbetering en het ziet er nog steeds niet goed uit. Compliment dat je aan het afvallen bent, maar je bent echter toch nog te zwaar voor dit iele dier. Hij moet sowieso gewoon niet gereden worden nu. Kijk zelf eens kritisch naar die foto's. Dat beeske moet eerst maar eens lekker aankomen en aansterken voordat die weer word gereden. Het bit is ook nog eens veel te groot. Dat zeg je zelf al te weten. Oké, maar waarom ga je dan alsnog rijden met een te groot bit? Dat is voor zo'n diertje toch echt niet prettig. Zeker omdat je hem ook veel met je handen aan het rijden bent.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:00

Ik denk dat je gewoon te groot/zwaar bent voor je paardje. Dan kun je er nog zo veel voer in proppen wat je wilt, dan ga je hem nooit op gewicht krijgen. Eventueel kun je een keer mestonderzoek en bloedonderzoek laten doen {bloedwormen en leverwaarden laten checken} en het gebit na laten kijken, maar als dat allemaal in orde is, tja.....wees dan gewoon eerlijk en stap er niet meer op. Zoals hierboven ook al staat: lol met je knol betekend niet alleen lol voor jou!