Rij mee op onze vijfdaagse trektocht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Rij mee op onze vijfdaagse trektocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 12:29

Vorige week ging het dan eindelijk gebeuren, onze eerste trektocht! Samen met onze paarden (Noah, grote bonte ruin van 10 jaar oud, Pico, kleine bonte ruin van 6 jaar oud en Prudur, ijslander van 5 jaar oud) waren we helemaal klaar voor een week paarden en relaxen :)

Dag 1: 15 km :) werd een leuke rit met stukken galop op de dijk en pootjebaden in het meer. Een geslaagde start!

De paarden hebben er zin in!
Afbeelding

Pootjebaden in het meer :)
Afbeelding

Noah leert Prudur dat spelen in het water héél leuk is :D
Afbeelding

Dag 2: 35-40 km! Doel van onze tocht: het kasteel van Horst bereiken! Helaas voor ons regende het de godganse dag door, zodat we na de eerste drie uur te paard al compleet doorweekt waren. Ook onze wegbeschrijving was helemaal doorweekt en onleesbaar geworden en wij en de paarden vonden het niet meer leuk :(:) Gelukkig wist ik nog ergens in de buurt een schuur die we mochten gebruiken voor onze middagpauze en waar we lekker konden opdrogen!

Eindelijk uit de regen! Paardjes zijn moe :(:)
Afbeelding

Van kou word je creatief :)) Zelfgemaakte seatseaver en 'mantel' van oude tafellakens dat daar nog lagen. Ja, we waren wanhopig :')
Afbeelding

Na alle regen en km's ploeteren, dan toch ons doel bereikt, het kasteel! Jammer genoeg was het nét die dag gesloten, daar ging onze warme chocomelk -O-
Afbeelding

De paarden kregen wel hun verdiende graaspauze :j
Afbeelding

Dag 3: 15 km! Dag drie een rustige rit gedaan met heel veel pauze op café, vakantie is er ook om te genieten natuurlijk :D

De prachtige bossen verkennen :)
Afbeelding

We trekken de wildernis in *D
Afbeelding

En lekker relaxen op café!
Afbeelding

De ijzers deden goed hun werk :=
Afbeelding

Dag 4: rust-en playday! Dag vier besloten om geen ritten te rijden maar te genieten van de rust en een horse agility parcours uit te testen. De paarden waren wel blij met hun dagje vrij, maar deden toch nog enthousiast mee met de horse agility :D

Horse agility: tonnetjes springen
Afbeelding

Dag 5: 30 km! De laatste dag was gereserveerd voor iets nieuws, een keer door de stad rijden! De paarden waren héél flink en dapper, we zijn dan ook super trots op hen :) We hadden wel veel bekijks, sommige mensen kwamen de paarden aaien of trokken zelfs foto's van ons _O-

Onderweg, totally bomproof ;)
Afbeelding

We rijden de stad in! Flinke paarden! :+:
Afbeelding

In de stad even gestopt om een broodje te eten, de paarden wilden ook wel een broodje ^^
Afbeelding

En zo kwam er een einde aan een super leuke trektocht! Wij hebben genoten en ik denk de paarden ook wel, ze hebben alleszins zeker een boel nieuwe indrukken opgedaan :D

Mi_Amore

Re: Rij mee op onze vijfdaagse trektocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:38

wat leuk zeg :D Lijkt me heerlijk om te doen!

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:41

heerlijk lijkt me dat...nergens aan denken en genieten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 12:43

Bedankt beiden, het was ook heerlijk :D Zeker een aanrader om eens te doen, even helemaal alleen met je paarden bezig zijn en relaxen!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:49

Leuk!!!! *\o/*
Lijkt mij ook heel geweldig, kan het alleen niet meer ben oud en versleten..haha..snik... ;)
Heel gezellig de hele dag met de paarden op stap, dat zadelkussentje.. _/-\o_
De paarden hadden ook wel een stoeltje mogen hebben op café en een drinkje!
Willen jullie volgend jaar weer?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 12:53

Noah wou idd een slokje chocomelk ^^ Uit frustratie heeft hij dan maar de stoelen aangevreten, haha. Ze hebben wel het koekje bij de chocomelk gekregen :D

Volgend jaar gaan we zeker weer! Maar dan een beetje beter gepland en voorbereid, haha, mij lijkt het super leuk eens in een andere provincie rond te trekken, maar daar moet ik de rest nog even van overtuigen ;) Enne, jij bent toch helemaal niet te oud daarvoor!! Fuego doet al het werk he ^^

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:00

Wat gaaf!
Ben erg jaloers op jullie ^^ Wat leuk dat jullie dat gedaan hebben.
Hoe hebben jullie alle bagage meegenomen?
Erg leuke paarden hebben jullie.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 13:08

Bedankt! Zeker een aanrader om ook eens te doen! Qua bagage hadden we een deel mee in zadeltassen (op sommige foto's wel te zien) maar omdat we het niet zo geweldig hadden voorbereid ( :o ) gingen we 's avonds altijd thuis slapen :) Het plan voor volgend jaar, als ik de rest overtuigd krijg, haha, is om wel in bed en breakfast dingen en tenten te overnachten! Maar daarvoor moet je wel echt goed voorbereiden, nu reden we met de auto altijd terug naar huis enzo, dus dan is dat wel doenbaar :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:14

Solleke_Noah schreef:
Noah wou idd een slokje chocomelk ^^ Uit frustratie heeft hij dan maar de stoelen aangevreten, haha. Ze hebben wel het koekje bij de chocomelk gekregen :D

Volgend jaar gaan we zeker weer! Maar dan een beetje beter gepland en voorbereid, haha, mij lijkt het super leuk eens in een andere provincie rond te trekken, maar daar moet ik de rest nog even van overtuigen ;) Enne, jij bent toch helemaal niet te oud daarvoor!! Fuego doet al het werk he ^^

Waren gelukkig stevige stoelen.. O:)
Fuego doet soms zelfs tevéél werk met zijn achterkant.. :x
Maar ik kan echt niet zolang meer in het zadel zitten, jammer genoeg, ben wel al blij dat ik nog 'gewoon' kan rijden! *D
Ik ken iemand (wel lang geleden) die een rondje heeft gedaan om het ijselmeer! :))

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 13:19

De stoelen hebben een paar keer de grond gekust, maar ze leven nog gelukkig :(:)

Hm, daar heb je wel een punt, na die tocht van 35 km (40 km als we ons verdwaalparcours erbij tellen :P ) waren we echt wel even dood en kreupel. Je kan een tocht rond het ijselmeer gaan maken met een uur of twee rijden per dag? :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:27

Nee die waren drie weken weg, precies weet ik het niet meer want het is al heul lang geleden.
Maar het is wel leuk om echt een route te maken, je kan ook bijv. ergens met de trailer heen en dan terug rijden. (niet in één dag.. :P )

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 13:30

:j Dat lijkt me het allerleukste! Nu hadden we op voorhand de routes ook wel uitgestippeld maar dat liep af en toe toch fout :P Ik zou graag in Belgisch Limburg gaan rondtrekken, daar heb je een compleet ruiterroutenetwerk met overnachtingsplaatsen erbij!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:45

Ja, dat is vast ook heel mooi, al moet je dan denk ik wel echt op tijd plannen, daar zal wel veel gebruik van gemaakt worden.
Misschien wil je Zos lenen als pakpaardje :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 13:50

Hihi, zou nog wel handig zijn, moet jij haar tegen dan wel trainen zodat ze als handpaard(je) meekan he ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:03

Tis een jongen.. :Y)
Maar mij leek het juist wel leuk hem te laten zoals hij is, wil je links gaat hij rechts, ga je naar voren gaat hij naar achter...en minstens 10x per dag rollen, maakt niet uit of er wat op z'n rug zit.. :+
En als je er wat van zegt steekt ie z'n tong uit. :P

Ik zou wel zadeltassen doen, dat lijkt me handig!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 14:11

Haha, oeps, hem dan! Klinkt verder wel als de beschrijving van hét perfecte handpaard *ahum* :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:12

Solleke_Noah schreef:
Haha, oeps, hem dan! Klinkt verder wel als de beschrijving van hét perfecte handpaard *ahum* :D

Wel als je je armen wil verlengen ben ik achter gekomen! :')

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:45

Klinkt echt super leuk! Lijkt mij ook echt gaaf om eens te doen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 17:48

Bedankt :D Zeker eens doen, het is ook echt leuk!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:09

Super gaaf zeg! Wil dit ook wel eens doen :)) Erg leuk!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 18:24

Thanks :D Het was ook super leuk! Buiten die dag in de regen dan, toen werd iedereen chagrijnig op elkaar :')

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:36

*Eigenaar van Ijslander meldt zich* :+

Was echt een fijne week! Alleen die horse agility was echt niets voor mij en Prud, haha!
En gut die dag regen... laat ik daar maar gewoon nooit meer aan terugdenken :Y)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:42

Wat een leuk verslag. Wat staan die paarden braaf bij het terras. En door de stad: dat lijkt me ook wel spannend. Ik wilde altijd nog een rondje Grote Markt Groningen te paard doen, maar dat is helaas nooit gelukt. Leuk dat jullie het wel hebben gedaan.

En wat een leuke bonte verzameling hebben jullie.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:46

Dat ziet er prachtig en avontuurlijk uit zeg! En wat een brave dieren hadden jullie mee. Genieten!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 08:44

@RavenIris: Horse agility was idd jullie ding niet echt he :P Eigenlijk had deze foto er nog bijgemoeten, hij blijft zo komisch :D

Afbeelding

@Hippologic: thanks :D Ze waren eigenlijk heel de tijd super braaf, we hebben nog wel meer "enge" dingen gedaan zoals langs en onder de snelweg rijden, met een brug over de sporen (van een station) gaan etc, maar ze doen het toch maar! Toen we de stad inreden waren ze ook wel heel erg aan het kijken naar alles, maar ze vertrouwen ons gelukkig wel :) Op café gaan zijn ze gewend van onze doordeweekse buitenritjes :))

@Rije: bedankt :D We waren ook erg trots op hen dat ze al die gekke dingen zomaar deden!

Bedankt iedereen voor de toffe reacties!