Hier als veulentje van een maand of 4.
Ze ging de opfok in maar met 2 jaar liep ze daar een flinke bloedwormenbesmetting op waar ze heel erg ziek van geweest is en haalde ik haar naar huis, niet ideaal een 2 jarige op een pensionstalling maar ze had wat tijd nodig om op te knappen en durfde haar ook niet meer weg te zetten.
Ze werd heel makkelijk en braaf van het elke dag in de hand komen.

Hier was afgelopen zomer, goed 2 jaar oud.
In Januari ben ik rustig begonnen met longeren en eigenlijk was ze ook zo zadelmak, ze kent me al dr hele leven en ze vertrouwt me door en door.
Zadeltje, singeltje op, alles ging heel soepel en zonder bok of protest. Ook loopt ze regelmatig aan de dubbele lijnen.
In juni wil ik met haar naar de keuring en ook word ze gedekt, zo heeft ze mooi de winter en voorjaar/zomer vrij om rustig na te denken en uit te zwaren.
Sinds februari rij ik dr, wel afwisselend, max 2 a 3 maal per week, 20 min. maar er zijn ook al heel wat weken geweest dat ze vrij gehad heeft. Zo heb ik er nu nog geen 25 keer opgezeten maar is het een heel fijn en meewerkend dier.
Ik heb er op de foto een slofje aan, dit doe ik bijna altijd met jonge paarden zodat je geen gevecht krijgt om de aanleuning maar ze even kan begeleiden in het zakken, dit kennen ze dan al van de dubbele longe en het longeren met een bijzetje.
Rustige losstappen en draven in een iets lagere houding, dit is een beginnetje en bouw ik rustig verder uit naar meer lengte en met de tijd ook wat ronder.

En daarna pak ik haar wat op, kost haar weinig moeite en hierin kan ik makkelijker schakelen en galoperen want dat gaat nu nog niet in een lagere houding.

De laatst foto is misschien niet de mooiste maar wel een waar ze haar kracht laat zien en ik denk, dat het een fijn sportpaard word.