Toen ik klein was, waren de eerste drie paardenrassen die van mijn vader leerde: Fries (altijd zwart), Shire (zwart met grote witte sokken) en Ha-nogwat (geelkleurig - haflinger dus).
Omdat ik altijd dol op Shires ben gebleven, kreeg ik van een vriendin het ultieme verjaardagscadeautje: een buitenrit op een heuse Shire bij http://www.bigfieldshires.nl/ van Joke, oftewel bokker Dapper.
Vandaag was het dan zover, en het was een perfécte dag. Heerlijk gereden, fijn verzorgde paarden, prachtige omgeving, goed en veilig begeleid, en alle tijd van de wereld.

Vroeg op pad in de auto, op naar Zutphen. Daar aangekomen eerst even bijgekomen van de autorit met een glaasje drinken, en vervolgens naar de paarden! We hebben daar met de hele kudde kennisgemaakt: Dapper, Dandy, Boris, Michael, Clover, Knorp, Zon, Amy en Ace. Ongelofelijk indrukwekkend groot, maar allemaal net zo lief als ze groot zijn. En allemaal met hun eigen verhaal. Ze hebben een zalig plekje, waar ze heerlijk de hele dag buiten lopen.

We krijgen lekker de tijd om op ons gemakje te borstelen. Vooral de sokken niet vergeten!
Ik mag vandaag op Michael, een heerlijk dier - en ook nog eens zwart met witte sokken
- vriendin mag op Zon, die ontzettend vriendelijk is. 

En dan... zit je ineens te Shire.
Zie dan maar eens níét zo te glimlachen. 

Lekker over de dijk heen stappen. Heerlijk met de zon en de wind door het gras.

In draf! Dát voelt even anders! Maar het zit fantastisch!

Eindje stappen na een machtig stuk galop!

Zonovergoten tussen de velden.

Nog een stukje in draf! (Ik kieper nogal naar voren, maar de beweging is zó anders dan ik gewend ben.)

Na het afzadelen nog even kriebelen - Dapper laat weten dat hij dat hééél erg lekker vindt!

En natuurlijk gaan we nog even op de foto met Knorp, met zijn schofthoogte van 2.07 meter het grootste paard van Nederland!

Joke, nogmaals bedankt voor de fantastische dag (én de prachtige foto's!), we hebben er alletwee echt van genoten.

het lijkt me zo leuk!
haha
)