Para Talentendag 2012 (foto's)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Para Talentendag 2012 (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 09:04

Hallo allemaal,

Gisteren was het dan eindelijk zo ver Para Rabo Talentendag! :D

Ik was óntzettend zenuwachtig (en heb ook een beetje last van faalangst, haha). Gelukkig had ik ontzettend lieve mensen om mij heen: mijn moeder, vader, vriendin Cynthia (Cynn_x @ bokt, heeft ook deze prachtige foto's gemaakt!) Agnes (ikenindi @ bokt), mijn instructrice, mijn andere lieve vriendin, echt wouw! Ontzettend fijn dat mensen mee willen en je willen helpen met van alles.

Als eerst ging ik instappen, ik vond het wat spannend, vreemd terrein natuurlijk.. Mijn pony keek er niet van op of om. Daarna naar de ring, ik kreeg les van Chris Haazen, spannend! Maar hij was ontzettend aardig, en vooral heel rustig wat ik erg kan waarderen :). Hij vroeg wat voor beperking ik had (ik ben zeer slechtziend) en wat voor niveau ik rij (B). Ook vroeg hij hoe oud mijn paard is en hoe ze heet.

Hierbij de foto's:

Mijn lieve paard, Madeira, haflingermerrie van 13 jaar:
Afbeelding

Soms spoort ze niet helemaal.. hihi
Afbeelding

Instappen
Afbeelding

En daar gaan we beginnen. Even rondje stappen in de ring.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier krijg ik nog wat uitleg/vragen van Chris
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de les kon iedereen zijn/haar protocol ophalen. Ik was nog zenuwachtig, brrr wat zou er op staan?! Maar er stond op: galop zeer goed! Nou dat was natuurlijk wel erg leuk om te lezen, hihi! En dat het rijden er steeds beter uit ging zien naarmate ik vertrouwen kreeg in de omgeving/mijn pony/instructeur. Ook stond er bij dat ik een nette proef kon neerzetten. Mijn leer punten zijn vooral beter de hoeken door rijden, bekend aandachtspunt :) vind ik erg moeilijk vooral als mijn oriëntatie een beetje minder is op vreemd terrein.

Al met al: ik denk niet dat ik door de selectie kom, maar ik heb ONWIJS genoten van deze dag en ik hoop dat ze dit vaker zullen organiseren. En ik ben heel trots op mijn lieve paard, ze was zo braaf!

Cynthia (Cynn_x @ bokt) en Agnes (ikenindi @ bokt) nogmaals onwijs bedankt voor de mooie, gave foto's! :D

Gemmeke

Re: Para Talentendag 2012 (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:10

Meid, wat heb je je merrie mooi onder je bibs lopen!

Mooie merrie hoor en je houding is heel netjes, mijn complimenten!

En natuurlijk leuk om te lezen dat het gaaf was!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:15

Ziet er goed uit Pauline! Fijn dat je zo hebt genoten.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:17

Wat een leuke foto's! Knap van je dat je hier aan mee doet ondanks je zicht. Mag ik vragen hoeveel je ziet? Mooie ervaring om op terug te kijken!!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 09:19

Bedankt allemaal! Het was een super ervaring en super mooie dag! :) (Ben nog helemaal aan het nagenieten, hihi).

Lauura schreef:
Wat een leuke foto's! Knap van je dat je hier aan mee doet ondanks je zicht. Mag ik vragen hoeveel je ziet? Mooie ervaring om op terug te kijken!!

Ik zie 3 procent met links en 1 procent met rechts. Tijdens het rijden is het eigenlijk te verwaarlozen wat ik zie. (Vooral kleuren door elkaar heen, haha).

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:24

Paulien!! Wat een onwijs mooie foto's! Had het al gezegd maar jullie zijn echt toppers!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:59

Gaaf Paulien! Heb echt respect voor jou, je rijd daar maar wel mooi! Topper! :D En wat ziet Madeira er goed uit, wat is het toch een heerlijk beestje!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:26

Als je er niet bij zou zetten dat het om een paratalentendag ging en je niet je beperking zou noemen, heeft niemand in de gaten dat je zo goed als niets ziet.
Lekker veel kilometers gaan maken op vreemd terrein.
Ik snap dat dan met name het losrijden een probleem is, wie weet kun je overleggen met organiserende verenigingen dat je aan het eind van de dag start, dan is het minder druk met andere losrijders. Of juist als allereerste.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:45

Whow dat ziet er echt super uit jullie zijn een mooie combi!
Gaaf dat je zo hebt genoten.

ik heb je helaas live gemist.
Was zelf ongelooflijk ziek na de classificatie. We zijn direct weer huiswaarts gegaan.

maar ik ga je vast nog een keertje live zien.
De volgende Rabo Paratalentendag??

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:03

Paulien het ziet er echt geweldig uit Top hoor meis.
En wat kon je hier nu mee bereiken? En wanneer hoor je dat?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:08

Wauw goed hoor knap van je dat je het zo netjes gedaan hebt desondanks de zenuwen het ziet er goed uit hoor ik vind het knap van je

ponyparadijs; na deze dag krijgen in de loop van de tijd deelnemers te horen of ze door zijn ja of nee en zo kunnen ze zich selecteren voor het talentenplan dacht ik. krijgen ze begeleiding met vanalles en nog wat dacht ik zoiets..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:11

Wow, wat gaaf.
Het genieten staat op no 1 he.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:11

Dat ziet er goed uit zeg! Vind je een hele vriendelijke ruiter :)
Lees je topics wel vaker, echt respect :j

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:14

Wat een super gave ervaring is dit voor jouw en je pony zeg!
Ziet er erg netjes en vriendelijk uit, de rijstijl.

Enne: jullie nieuwe setje, staat jullie beeldig ;) (dekje en jas)

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:37

Wauw ! wat een mooie pony heb je ook ! EN wat een gave ervaring !
Ik ben jaloers op je jas :))

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:46

Ziet er heel goed uit, je hebt je paardje echt lekker aan het lopen!

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:57

Ik heb een tijdje geleden ook een ontzettend gaaf topic van jullie voorbij zien komen. Maar wat vind ik jullie gaaf zeg!!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:38

Het was wat lastig fotograferen vanaf de hoek waar ik zat en dan ook nog eens een binnenbak (blegh, ik haat binnenbakken.. :') ) ... maar ik heb mijn best gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:55

Wat goed van je, weet nog dat je twijfelde om mee te doen, maar heeft dus super uitgepakt! Ziet er goed uit!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 18:59

tienus63 schreef:
Als je er niet bij zou zetten dat het om een paratalentendag ging en je niet je beperking zou noemen, heeft niemand in de gaten dat je zo goed als niets ziet.
Lekker veel kilometers gaan maken op vreemd terrein.
Ik snap dat dan met name het losrijden een probleem is, wie weet kun je overleggen met organiserende verenigingen dat je aan het eind van de dag start, dan is het minder druk met andere losrijders. Of juist als allereerste.

Losrijden hebben wij een goed idee op bedacht: ik rij met een vestje aan waar op staat ‘zeer slechtziend’ en mijn caller is altijd in de bak. Zij zegt ook tegen iedereen dat ik bijna niets zie. :) Ik merkte ook dat ik vandaag met minder spanning zat (wel voor de les, maar niet wat betreft Madeira's reactie op vreemd terrein) dan eerst. Km's maken werkt goed :D!

Tjinta, wat vervelend zeg dat je zo ziek bent geworden! Ben je weer wat opgeknapt? Ik hoop wel dat ze het volgend jaar weer organiseren, vond het echt een geweldige dag :D!

Queelens schreef:
Wauw goed hoor knap van je dat je het zo netjes gedaan hebt desondanks de zenuwen het ziet er goed uit hoor ik vind het knap van je

ponyparadijs; na deze dag krijgen in de loop van de tijd deelnemers te horen of ze door zijn ja of nee en zo kunnen ze zich selecteren voor het talentenplan dacht ik. krijgen ze begeleiding met vanalles en nog wat dacht ik zoiets..

Bedankt! :) Inderdaad, we kregen sowieso allemaal een protocol mee na de les. Nu gaan ze kijken (en over 2 á 3 weken zou je dan bericht moeten krijgen) of ze jou uit de regio willen trainen (9 trainingen zijn dit) om je verder op te helpen in de wedstrijd sport. Ik denk niet dat ik geselecteerd wordt, volgens mij waren er érg goede ruiters, maar ik zou deze dag zeker niet vergeten :D!

Mando schreef:
Wow, wat gaaf.
Het genieten staat op no 1 he.

Zeker weten, ben heel trots op mijn paard en heb er enorm van genoten! :D

_Sofie schreef:
Dat ziet er goed uit zeg! Vind je een hele vriendelijke ruiter :)
Lees je topics wel vaker, echt respect :j

Bedankt voor je lieve compliment! :o

EngeltjeS schreef:
Wat een super gave ervaring is dit voor jouw en je pony zeg!
Ziet er erg netjes en vriendelijk uit, de rijstijl.

Enne: jullie nieuwe setje, staat jullie beeldig ;) (dekje en jas)

Dankjewel :D! Ik hou niet van de kleur oranje en hou niet van witte rijbroeken hahaha.. maar hou zeker dit setje, zitten fantastische herinneringen aan! :D

Doxlover, dat heb ik vaker gehoord hihi :D

Vala & Fritsiej, dankjewel! :o

Cynn_x sttt jij, niet zo negatief! Ik vind het werkelijk prachtige foto’s en ben er super-super blij mee :D

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:00

Ziet er echt heel goed uit Paulien, toppers.

Wanneer krijg je te horen of je wel of niet door bent en als je door bent, wat gaat er dan gebeuren?
Ik heb diep respect voor je dat je dit allemaal doet!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 19:02

haike schreef:
Wat goed van je, weet nog dat je twijfelde om mee te doen, maar heeft dus super uitgepakt! Ziet er goed uit!

Ik twijfelde inderdaad enorm, was nogal bang voor de reacties.. maar ben heel blij dat ik het heb gedaan! :D Heb een hoop er van geleerd en het was ontzettend leuk! :D

Saskiaojan, dankjewel! :) Als het goed is hoor je dat over 2 á 3 weken. Ze willen je dan 9 trainingen (dit zijn regio trainingen) aanbieden en je naar een hoger niveau proberen te werken. Ik zelf heb 'geen zichtbare handicap' en zit in grade IV. Dit houdt in dat je, als je M/Z niveau ongeveer zou rijden, in de aangepaste sport je paard kunt uitbrengen.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:03

Madeira_ haha dacht ik al :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:09

eigenlijk ben ik best nieuwsgierig hoe zoiets in zijn werk gaat. Ik bedoel, zoals jij het presenteerd ziet het er allemaal doodmakkelijk uit. Maar..zo zonder zicht/beperkte zicht. Rijd je figuren zoals dat 'normaal' met dressuurwedstrijden ook gaat? Neem aan dat rijden op letters wat lastig gaat. En zie jij de balken wel aankomen dan?

Aparte neusriem eigenlijk. Letter plat. Ja en verder lekker blijven zitten, zo af en toe zit je wat te ver naar voren.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 16:49

Knert schreef:
eigenlijk ben ik best nieuwsgierig hoe zoiets in zijn werk gaat. Ik bedoel, zoals jij het presenteerd ziet het er allemaal doodmakkelijk uit. Maar..zo zonder zicht/beperkte zicht. Rijd je figuren zoals dat 'normaal' met dressuurwedstrijden ook gaat? Neem aan dat rijden op letters wat lastig gaat. En zie jij de balken wel aankomen dan?

Aparte neusriem eigenlijk. Letter plat. Ja en verder lekker blijven zitten, zo af en toe zit je wat te ver naar voren.

Is inderdaad een aparte hoofdstel, is handgemaakt :).

Ik rij heel erg op gevoel (mijn oriëntatie is soms wel wat bagger op vreemd terrein). Ik zie de hekjes niet aankomen, maar mijn paard loopt er gelukkig niet overheen haha. Ik heb ook als aandachtspunt hoeken goed doorrijden, vind ik altijd nog wel lastig. Op wedstrijden mag ik gebruik maken van een caller (ik heb een vriendin die dat voor mij doet) die zegt waar ik ben/waar ik moet afwenden enzo :) dus die speelt dan mijn ogen zeg maar.