Kids helemaal blij met hun nieuwe vriendje; Tryfan a welshje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Louise74

Kids helemaal blij met hun nieuwe vriendje; Tryfan a welshje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 14:17

Woensdag 1 mei was het zover, we gingen met onze 3 kinderen (2 jongens van 8 en onze dochter van 5) onze nieuwe aanwinst ophalen. Tryfan is een 17-jarige a welsh met een schofthoogte van 117 cm. We waren langzaam op zoek naar een bomproof kinderpony waar de kinderen alles op kunnen leren, maar toen we benaderd werden door lieve mensen die voor Tryfan op zoek waren naar een nieuw huisje, was de keuze snel gemaakt. Hij voldeed aan al onze wensen en eigenlijk nog meer, echt liefde op het eerste gezicht toen onze kinderen hem zagen en oh wat vindt hij alle aandacht leuk.

Eerst poetsen en kijken hoe hij op kinderen reageerde bij zijn oude huisje (glansrijk geslaagd):
Afbeelding

Meegenomen en eerst kennis laten maken met onze merrie, dagje samen in de paddock voor hij mee het land op mocht met de andere paarden:
Afbeelding

Eerste dagen eerst lekker laten wennen en natuurlijk veel knuffelen:
Afbeelding
Afbeelding (geen handige plek van mijn dochter om te gaan staan ;) )
Afbeelding Helemaal verliefd!

En toen brak de dag aan dat ze voor het eerst mochten rijden, eerst aan de longe en daarna los. Onze zoon durfde zelfs al een galopje; "vet cool mama!". Zelfs toen de grote spuitmachine langsreed heeft hij geen stap verkeerd gezet!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij hoort er al helemaal bij en is niet meer weg te denken bij ons gezinnetje. Hij is echt bomproof, maar heeft natuurlijk wel ponystreken. Maar ideaal als leerpony en worden ze te groot dan kunnen ze altijd nog aangespannen gaan rijden met hem. Hij heeft vroeger in een 4 span gelopen.

Nog 1 foto om het af te leren, onze kinderen moeten altijd met cap rijden, maar mijn dochter wilde zo graag nog 1 foto voordat hij het land op ging <3
Afbeelding

Nu staat hij weer lekker op het land pony te zijn tussen de andere paarden en we hopen nog lang plezier van hem te mogen hebben. De kinderen vinden een leuke reactie natuurlijk altijd leuk, bedankt voor het kijken.

nathalie_v

Re: Kids helemaal blij met hun nieuwe vriendje; Tryfan a welshje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:21

Waauw!! wat een mooie pony en onwijs brave!

Ziet er uit als een super huis.

Geniet er van :-)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:23

De schattigheid straalt er van af! <3
Daar zullen je kinders veel plezier mee beleven. :))

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:24

Gefeliciteerd met jullie aanwinst en veel plezier ermee!

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:25

wat een coole pony :D geniet ervan!!

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 14:41

Bedankt voor jullie leuke reacties, de kinderen stralen nu helemaal zo trots zijn ze!

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:43

Ze kunnen het vast en zeker goed met elkaar kunnen vinden! :)
Nog veel plezier met hem!

EDIT: tekst aangepast

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:43

Wat een leuk beestje, veel plezier met de pony

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 15:04

Bedankt allemaal. Mocht iemand hem kennen en meer van hem weten dan vinden wij het leuk om te horen. Dankzij een bokker zijn we al veel meer over hem te weten gekomen en dat is wel heel leuk als je een ouder paardje koopt.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:02

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst! Super dat het zo goed klikt :) Veel plezier met hem.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:07

Heel veel plezier met die schattige pony. En ook heel veel poetsplezier, want een schimmeltje..... ja ja, die maakt zich graag vies hoor!

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 16:18

Daar zijn ze al achter en het is nu nog mooi weer ;-) Maar baby washandjes werken super tegen vlekken.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:22

Prachtige pony en wat leuk dat ze alle drie rijden!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:01

Wij hebben een vos, daar zie je niet aan dat hij vies is, maar hij is het wel. Zo in het voorjaar, aan het einde van de winter, stinkt hij naar..... poep! Hij is vandaag lekker gewassen! Morgen wedstrijd.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:03

Wow hij heeft heel erg veel weg van mijn oude pony! Leuk om de foto's te zien en wat leuk dat ze alle 3 rijden. Veel plezier met hem!

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 11:46

Bedankt voor jullie reacties. We hadden gehoopt dat minimaal 1 van de 3 het rijden leuk zou vinden, maar ze waren al niet van mijn fries af te slaan. Naast de paarden hebben ze gelukkig ook alledrie hun eigen sport ernaast. Gisteren zei 1 van de tweeling; "Mam, ik denk dat ik op paardrijles ga en stop met honkbal". Ik heb hem gezegd dit jaar nog maar lekker ook te honkballen, zo nu en dan een lesje, en aan het einde van het jaar pas de knoop door te hakken. Maar ze zijn alledrie helemaal gek van hem en doen het ook alledrie lekker op hun eigen manier en tempo. Ik blijf het bijzonder vinden om te zien hoe kinderen en dieren met elkaar omgaan en wat ze van dieren kunnen leren. (en we hebben al een heerlijke beestenbende thuis ;) )

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:23

Wat een heerlijk stel zeg! Volgens mij kan deze pony zich geen betere plek wensen!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:09

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. Daar gaan jullie vast nog heel veel plezier mee beleven..

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:17

Nice!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:30

Wat een schatje zeg <3 Heel leuk ook om te zien hoe je kids zo genieten!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:24

Nogmaals, ik ben blij te zien dat Tryfan zo goed is terecht gekomen! Ik zal al zijn familieleden wel zeggen dat hun broer/neef het zo leuk doet :) Overigens zijn bijna alle familieleden schimmel met uitzondering van een handjevol dat eigenwijs was en vos of bruin wilde blijven. Wij poetsen altijd graag aan schimmels, dan heb je tenminste eer van je werk ;)

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 19:07

@joostvangestel: vinden het heel lief dat je het zegt. Zeker van iemand die weet waarover hij praat! En tot nu toe valt het poetsen reuze mee, maar het scheelt dat er 3 kinderen tegelijkertijd aan het poetsen zijn ;) Moet zeggen dat mijn fries het voor elkaar krijgt om zich veel viezer te krijgen, maar die rolt dan ook graag in een modderbad.

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 19:13

Natuurlijk zijn wij ook blij met alle andere lieve reacties die wij hebben gekregen in dit topic! Kindjes vragen steeds of er nog reacties zijn, lezen graag mee in hun 1e eigen topic ;)