Haflinger Beau, Ons Vreselijke M1 Debuut.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Haflinger Beau, Ons Vreselijke M1 Debuut.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 17:47

Ja je leest het goed.. :+
Als een speer gingen Beau en ik door die L2 heen (29 mei was ons debuut.), [RIJ-ITP] 5 Jarige Haflinger Beau @L2 Debuut By Grietjekasfotografie!
en binnen 4 wedstrijden hadden we dan ook de punten voor de klasse M1. En we gingen gelijk maar
een M1 wedstrijdje uitschrijven, en die was dus vandaag. Vorige week was ik op Ponykamp, en daarna besefte ik
me dus dat ik nog maar 6 dagen had, om Beau M1 klaar te maken. Uhm tja :+
Ik kwam er dus mede achter, dat beautje lang niet meer zo actief is, wanneer het zweepje eenmaal weg is.
We zijn er gewoon veel te laat mee begonnen, en wat resulteerde op (zoals ik wel had verwacht) een 'drama'.

Ik was me er dus al wel op voorbereid dat hij me in de proef ging laten zweten, dus ik kon er nog wel om lachen :')

In de eerste proef had ik 180-2, ik had dus een wp kunnen rijden, maar mijn vader was zo slim om niet te bedenken dat
je vanaf M1 moet binnenkomen op de A-C lijn en gelijk moet beginnen. Dus hij zei; Toe maar, je mag! En ik kwam die baan in,
en mijn vader zat nog rustig te bladeren naar het goede proefje :roll: :')
Ik had nog een 8 op SBW, niet verwacht, maar mooi mee genomen! Verder nog best veel 7ens, vooral op de middendraf.
En ja, ook nog een aantal 5en omdat hij impuls verlies had dus, maar daar word aan gewerkt!

2e proef was 1 groot drama. Hij had nu echt wel door dat ik geen zweep meer had, en op een gegeven moment wou die niet
eens meer aanspringen. Heb dus erg veel galoponderdelen gemist, had dus ook 2 2en op aanspringen :))
Verder nog een 3 op middendraf op het eind wat haast een stap werd, hij wou echt niet meer :n. En verder nog een 4 en een paar
5en. puur omdat hij gewoon niet (meer) reageerde op mijn been. ik had hier dus 173. Maar viel mij alles mee vergeleken hoe slecht
het wel niet ging. Vroeg de jury nog of ik een verliespunt had (was ik echt bang voor) Maar het viel mee zei ze, hij moet alleen actiever
aan je been. Oh echt? :')

We gaan dus goed en hard trainen voor de M1, volgende maand pas weer een M1 wedstrijd, dus hoop dan wel dat ik verbetering heb wat
betreft de impuls. Ik krijg nu ook 2 keer inplaats van 1 keer per week les zodat ik niet zelf om ga prutsen.

mijn verbeterpunten zijn:
*Mijn vreselijke houding, ik erger me er dood aan en we hebben thuis helaas geen spiegels dus wanneer ik alleen rijd vind ik het
erg moeilijk om een goede houding aan te nemen.
*Ik zit dus veel te ver naar achter en hol mijn rug, enorm jammer dat ik het zelf niet doorheb en of voel, maar werk er echt heel hard
aan om dit er uit te werken.
*Handen lager, is gelukkig al wat verbeterd, maar moet mijn handen echt meer gaan dragen en mijn handen wat lager plaatsen.
Anders lijkt het net alsof ik hem omhoog lift.
*Pianohandjes, ook dat doe ik vaak en moet ik echt af leren.
*Vooruit kijken, daar begin ik nu dus mee, moet ik niet doen :(
*Hakken beter uitdrukken, is gelukkig al heel wat verbeterd sinds mijn nieuwe instructrice! Was vorig jaar nog een ramp.
*Kapstokjes, zo nu en dan heb ik dat dus ook. Mijn tenen moeten wat meer naar binnen, nog erg lastig!
*Meezitten in de middendraf/galop.
*Op mijn kont blijven zitten in de galop.
*Actiever aan mijn been maken.
*Afkicken van mijn zweepje.
*Hij mag soms nog wel wat meer op de achterhand.
*Ik moet mijn bekken niet kantelen.
*Normaal kijken.

Korte info over Beau:
Roepnaam: Bo (Beau)
geslacht: ruin, (al denkt ie soms dat hij nog compleet is )
Leeftijd: 5 (08-04-06)
hoogte: 148m
niveau: M1+0 dus.

Ohja, en mijn onderste knoop van mijn jasje was ik dus vergeten dicht te doen, niemand die dat even zei tegen mij :').

1. inrijden.
handen moeten nog wat lager, en moet denken om mijn pianohandjes. Verder mogen mijn hakken nog wel wat meer
uitgedrukt worden. Opzich vind ik beau zijn halshouding wel goed zo.
Afbeelding

2. inrijden, hem wat meer oppakken en wat meer laten 'verzamelen'.
Handen gelijk houden en wat meer laten zakken. Opzich is mijn houding verder wel redelijk.
Afbeelding

3. Een stukje wegrijden.
Voor me uit kijken! :( Handen gelijk en lager houden, verder moet ik recht gaan zitten.
Afbeelding

4. Volgens mij kom ik net uit een bocht.
Maar handen bij elkaar houden, en ik heb kapstokjes.
Afbeelding

5. Hem wat actiever maken.
Weer hetzelfde verhaal wat betreft mijn handen, moet ik echt beter op gaan letten! En ik moet normaal gaan kijken :+
Afbeelding

6. Wegrijden, ja en wat doe ik met mijn hoofd? Naar voren kijken :(
verder hakken meer uitdrukken, handen meer bijmekaar houden en meegeven, en handen wat laten zakken.
Afbeelding

Goed, laten we nu beginnen met de fotos van de proeven :=

7. Groeten.
wel netjes vierkant.
Afbeelding

8. En daar hebben we weer een stukje belabberde houding van mij. Recht zitten!! :(
Afbeelding

9. Begin Middendraf, had ik wel een 7 voor. Alleen jammer dat ik nooit in de gaten heb dat ik beroerd zit.
Beau was hier verder nog wel redelijk actief, voor zover te zien redelijk fijn achterbeen.
Afbeelding

10. stukje verder, jammer dat de meeste fotos op het verkeerde moment zijn genomen. Maar zover te zien word hier
mijn houding iets beter. Zijn achterhand mocht alleen nog wel wat actiever.
Afbeelding

11. Uitsgestrekte stap, moet echt nog véél meer.
Handen gelijk houden, recht blijven zitten. Gaf hem net even been.
Stap

12. Begin middendraf, hier was ie al wat meer 'ingestort.' Ook mijn houding verdient wederom weer geen schoonheidsprijs..
Afbeelding

13. Tja, en toen dacht ie, stik er maar in :+ Hij wou dus niet meer in galop. :+ Het noodlot sloeg toe en toen probeerde ik
een zweep na te doen met mijn hand, had natuurlijk geen effect. En achteraf niet zo slim van mij, maar ja dat ben ik ook niet :Y)
https://lh3.googleusercontent.com/-_c-I ... G_6771.JPG

14. Gebroken lijn in galop.
Tja galop valt het niet meer te noemen. Was al in de 2e proef. Hij mocht echt veel meer sprong hebben, en wat meer
bergop, maar was al lang blij dat ik hem uiteindelijk in galop kreeg. Word goed trainen de komende weken!
Afbeelding

15. gebrokenlijn in galop andere kant.
Hetzelfde verhaal, veel sprongverlies, en ik moet op mijn bips blijven zitten.
Galop

16. Even een lekker knap en geconcentreerd koppie van beautje. <3
Afbeelding

en nog 2 van gisteren, met zijn nieuwe wedstrijdhalster:
Afbeelding
En van zijn 'nieuwe' witte stip die er opeens zomaar sinds een paar week zit. :+
Afbeelding

Nou bedankt voor het kijken :D

Reacties zijn altijd leuk, maar houd het lief. Ik werk hard aan mijzelf en heb het beste met mijn Beautje voor :j
En volgende keer hoop ik normaal door die baan door te gaan :D

Groetjes Lotte

Kyra013

Re: Haflinger Beau, Ons Vreselijke M1 Debuut.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:54

Ziet er best netjes uit hoor! Je mag wel een beetje energie van trix hebben want die word juist te heet in de proef hihi!

NaryaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:57

Kom, kom.. niet zo streng voor jezelf zijn. Als jij zegt 'ons vreselijke M1 debuut', dan denk ik dat je minstens een verliespunt hebt. Nu heb je toch nog hele redelijke punten, zelfs bijna een winstpunt gehaald? Gewoon lekker doortrainen zonder zweep, dan gaat het vast volgende keer beter.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 17:57

Kyra: Hahah het is ook niet dat ie lui is, Met zweep is hij ook voorwaarts genoeg.
Alleen ja, ik ben gewoon niet scherp genoeg met mijn benen, en dat weet ie :+

Maar we zijn er mee bezig :j

Narya: Voor mijn gevoel zat ik ook niet ver van een verliespunt, in die 2e proef dan. :j
Hij wou niet meer galoperen, dus heb sowieso 4 onderdelen niet uitgevoerd. laatste
middendraf niet uitgevoerd. SBW in die 2e proef leek nergens naar en gewoon over het
algemeen enorm veel impuls verlies. Dacht er nog over na om af te groeten, maar toen
hoorde ik het laatste onderdeel van de proef en reed ik dus maar gewoon door. :+
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 31-07-11 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:58

Ziet er echt niet slecht uit voor de eerste keer, Bitje. Gewoon lekker blijven oefenen en dan komen de winstpunten vanzelf.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:58

vind je eerste proef helemaal niet slecht voor een 1e keer hoor... leuke foto's, echt super dat je zo bewust bent van jezelf en dat je er zo hard aan werkt... ben benieuwd naar je volgende wedstrijd!

succes met trainen!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 19:22

Dankjulliewel :)

Tja, ik stoor me er gewoon ontzettend aan, ik wil het gewoon goed hebben. En een beter plaatje
creeren en dat kan niet als je alles maar een beetje laat zoals het is :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:24

Stoere haflinger! Dat halster is btw echt geniaal.
Vind het er verder netjes uitzien. Enneh, je pa de schuld geven van de -2 is nie goe he. Jij moet weten hoe je je proef moet rijden. Ach, je doet het maar een keer fout en daarna noooooit meer. :D

Succes iig in het M1!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:29

He dat is het precies hetzelfde als mijn M debuut! haha ook precies dezelfde punten, en de 2e proef hetzelfde verkloot als de joune, galop heeft alles vepest met 3'en enzo haha

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:33

Wat heb je toch een mooie haflinger Lotte <3

Succes in het M1!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:39

Ik lig hier dus echt dubbel om foto 13 he, briljant idee! :P

Maar helemaal niet slecht gereden joh, je pony is (in ieder geval in het begin) echt netjes bij elkaar en gesloten genoeg voor het M1, als je daarin de oefeningen netjes af kan werken komt het helemaal goed.

Even twee dingen:
Je houding en het niet voorwaarts willen hangen mogelijk met elkaar samen. De manier waarop je nu zit maakt het lastiger voor je pony om van achteruit te vertrekken (en de rug bol te maken, daar 'hang' jij namelijk in) Nog harder aan werken dus ;)

Daarnaast kan ik niet zien wat voor spoor je aan hebt, maar persoonlijk zou ik er bij deze dus voor kiezen op wedstrijd een (flink) scherper spoor om te doen dan thuis (of eventueel zelfs net voor je proef nog even een scherper spoortje omdoen). Wat er ook gebeurt, hij mag je niet laten zitten in de ring. Leer dat zo snel mogelijk af, anders blijft het terugkomen en dat is echt niet fijn. Zorgen dat je dat kan voorkomen/afleren dus.
(zoekt nu dekking)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:43

Wat een draakje is het zeg!! }:)
Ik hoop dat je met de tips uit het topic weer een stukje verder komt.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:49

Ik vind het er nog niet zo slecht uit zien.
Het ziet er netjes uit!
Leuke haflinger :D

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:52

Knappe haflinger.
Hij mag losser en soepeler in de hand veel schakelen en en slangevoltes e.d.
zelf hang je ook nog wat aan de teugels, daar wordt hij sterk van.
handen iets meer bij elkaar af en toe en rechtop en iets lager :P
succes:P

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 19:54

Dankjulliewel voor jullie snelle reacties :D

Iris82: ja het is een echte haf wat dat betreft, eigenweis en slim genoeg om mij lekker te laten zweten iig :')
Ik hoop het ook ja !

_Esther_87_: Met zweep loopt ie (voor mijn gevoel) ook gewoon prima. Dan kan ik hem lekker schakelen, oprichten, enz. enz.
En ik denk ook dat het mede door mijn houding komt :j Maar ik leun niet op die teugels iig, teminste meestal voel ik geen druk
aan de teugels. Maar mijn houding moet ook gewoon afgelopen zijn, moet ik gewoon goed aan werken!
Wat betreft mijn spoortjes, ik vind dit al behoorlijke sporen. Maar het maakt niet uit met welke ik rijd (heb er 3 namelijk.
1 klein stompspoortje, 1 wat langer bol spoortje, en 1 langere stomp spoortje en die heb ik dus nu ook om.)
Maar omdat ik mijn benen soms nog niet altijd stil kan houden, wil ik nu niet nog een scherper spoor aan mijn benen hebben. :+
Maar mijn instructrice zal me vast goed helpen de komende weken, en waarschijnlijk heeft zij ook nog wel goede tips.
Ik moet gewoon wat scherper worden, in mijn hulpen :j
Dankjewel :D

Janine: Dankjewel voor je compliment :o

Lynn_x: Haha wat grappig zeg! apart! :D

smeetjoew: Ja dat is waar, maar goed. Foutje kan gebeuren, en volgende keer doe ik het inderdaad nooit weer , en hij ook niet :+
Dankjewel! :D

X_Audrey: Ja I know! Ik zal er wat aan doen ! Dankjewel :D

Nijnteee: Dankjewel :D

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:54

Volgens mij ga jij het heel veel makkelijker krijgen als je je zit verandert. Door jouw zit werk je hem tegen in zijn beweging. En aangezien je daar toch al aan wil werken (misschien zouden naast je gewone lessen een paar zitlessen dus ook geen kwaad kunnen) komt denk ik het probleem van impuls ook wel goed. Je kapstokken verdwijnen dan wellicht ook "vanzelf".
Ik vind het trouwens echt wel een leuk plaatje, jullie twee zo samen. :D

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:29

Ik vind het nog heel nette punten voor je debuut hoor. Je houding mag inderdaad wel wat verbeteren, maar verder ziet het er goed uit hoor. Jullie komen er wel, en je past trouwens erg leuk bij je haffie.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:45

omg foto 13 is echt fántastisch _/-\o_
Idd goed blijven oefenen dan gaat het de volgende keer gewoon goed, maar je moet wel even je haar netjes in je strik doen hoor want dit ziet er niet uit :P

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 20:49

Dankjulliewel weer :)

mimeslosydy: Dat kan ik zelf niet haha _O-
Mijn vader doet dat altijd, maar moet t toch maar eens zelf gaan leren :))

Loesvan: Dankjewel voor je compliment :o

D00R: Ja, dat denk ik dus ook. Daarom wil ik gewoon mijn zit verbeteren, een goede zit is gewoon het halve werk :j
Dankjewel :o

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:42

Het ziet er van de foto netjes uit Lot :j
Wat een boef is die Beau ~~}>

Veel oefenen wordt dat!
Ik doe altijd het eerste kwartiertje met zweep en daarna laat ik hem sneaky vallen :P
Als ik even met je meedenk kan je dus zoiets doen, zonder spoor trainen en op wedstrijd met, iets explosiefs voeren (bv. 5 granenmix van havens :):) )...
Of minder lang losrijden...

En ik zag ook de tip voor zitles, is echt een aanrader :j

__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:14

Zo super slecht ziet het er niet uit hoor! :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:20

Foei je geeft je vader de schuld van je -2, dat mag NOOIT!!!!
Je hoort de proef uit je hoofd te kennen!

En waarom is je onderste knoopje los?

Zoals je zegt... Voorbereiding!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 23:24

Doei: Kan het altijd proberen, maar we proberen het eerst op te lossen zonder krachtvoer :D
Dankje :D

Tendance: Sorry hoor :+, zal de volgende keer mijn proef instuderen :j ...
Geen idee waarom mijn onderste knoopje los was, of gewoon vergeten, of is losgekomen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:26

Haha Boefje!!!!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 23:30

Wie Beau of Ik? :')