Als een speer gingen Beau en ik door die L2 heen (29 mei was ons debuut.), [RIJ-ITP] 5 Jarige Haflinger Beau @L2 Debuut By Grietjekasfotografie!
en binnen 4 wedstrijden hadden we dan ook de punten voor de klasse M1. En we gingen gelijk maar
een M1 wedstrijdje uitschrijven, en die was dus vandaag. Vorige week was ik op Ponykamp, en daarna besefte ik
me dus dat ik nog maar 6 dagen had, om Beau M1 klaar te maken. Uhm tja

Ik kwam er dus mede achter, dat beautje lang niet meer zo actief is, wanneer het zweepje eenmaal weg is.
We zijn er gewoon veel te laat mee begonnen, en wat resulteerde op (zoals ik wel had verwacht) een 'drama'.
Ik was me er dus al wel op voorbereid dat hij me in de proef ging laten zweten, dus ik kon er nog wel om lachen

In de eerste proef had ik 180-2, ik had dus een wp kunnen rijden, maar mijn vader was zo slim om niet te bedenken dat
je vanaf M1 moet binnenkomen op de A-C lijn en gelijk moet beginnen. Dus hij zei; Toe maar, je mag! En ik kwam die baan in,
en mijn vader zat nog rustig te bladeren naar het goede proefje

Ik had nog een 8 op SBW, niet verwacht, maar mooi mee genomen! Verder nog best veel 7ens, vooral op de middendraf.
En ja, ook nog een aantal 5en omdat hij impuls verlies had dus, maar daar word aan gewerkt!
2e proef was 1 groot drama. Hij had nu echt wel door dat ik geen zweep meer had, en op een gegeven moment wou die niet
eens meer aanspringen. Heb dus erg veel galoponderdelen gemist, had dus ook 2 2en op aanspringen

Verder nog een 3 op middendraf op het eind wat haast een stap werd, hij wou echt niet meer

5en. puur omdat hij gewoon niet (meer) reageerde op mijn been. ik had hier dus 173. Maar viel mij alles mee vergeleken hoe slecht
het wel niet ging. Vroeg de jury nog of ik een verliespunt had (was ik echt bang voor) Maar het viel mee zei ze, hij moet alleen actiever
aan je been. Oh echt?

We gaan dus goed en hard trainen voor de M1, volgende maand pas weer een M1 wedstrijd, dus hoop dan wel dat ik verbetering heb wat
betreft de impuls. Ik krijg nu ook 2 keer inplaats van 1 keer per week les zodat ik niet zelf om ga prutsen.
mijn verbeterpunten zijn:
*Mijn vreselijke houding, ik erger me er dood aan en we hebben thuis helaas geen spiegels dus wanneer ik alleen rijd vind ik het
erg moeilijk om een goede houding aan te nemen.
*Ik zit dus veel te ver naar achter en hol mijn rug, enorm jammer dat ik het zelf niet doorheb en of voel, maar werk er echt heel hard
aan om dit er uit te werken.
*Handen lager, is gelukkig al wat verbeterd, maar moet mijn handen echt meer gaan dragen en mijn handen wat lager plaatsen.
Anders lijkt het net alsof ik hem omhoog lift.
*Pianohandjes, ook dat doe ik vaak en moet ik echt af leren.
*Vooruit kijken, daar begin ik nu dus mee, moet ik niet doen

*Hakken beter uitdrukken, is gelukkig al heel wat verbeterd sinds mijn nieuwe instructrice! Was vorig jaar nog een ramp.
*Kapstokjes, zo nu en dan heb ik dat dus ook. Mijn tenen moeten wat meer naar binnen, nog erg lastig!
*Meezitten in de middendraf/galop.
*Op mijn kont blijven zitten in de galop.
*Actiever aan mijn been maken.
*Afkicken van mijn zweepje.
*Hij mag soms nog wel wat meer op de achterhand.
*Ik moet mijn bekken niet kantelen.
*Normaal kijken.
Korte info over Beau:
Roepnaam: Bo (Beau)
geslacht: ruin, (al denkt ie soms dat hij nog compleet is )
Leeftijd: 5 (08-04-06)
hoogte: 148m
niveau: M1+0 dus.
Ohja, en mijn onderste knoop van mijn jasje was ik dus vergeten dicht te doen, niemand die dat even zei tegen mij

1. inrijden.
handen moeten nog wat lager, en moet denken om mijn pianohandjes. Verder mogen mijn hakken nog wel wat meer
uitgedrukt worden. Opzich vind ik beau zijn halshouding wel goed zo.
2. inrijden, hem wat meer oppakken en wat meer laten 'verzamelen'.
Handen gelijk houden en wat meer laten zakken. Opzich is mijn houding verder wel redelijk.
3. Een stukje wegrijden.
Voor me uit kijken!

4. Volgens mij kom ik net uit een bocht.
Maar handen bij elkaar houden, en ik heb kapstokjes.
5. Hem wat actiever maken.
Weer hetzelfde verhaal wat betreft mijn handen, moet ik echt beter op gaan letten! En ik moet normaal gaan kijken

6. Wegrijden, ja en wat doe ik met mijn hoofd? Naar voren kijken

verder hakken meer uitdrukken, handen meer bijmekaar houden en meegeven, en handen wat laten zakken.
Goed, laten we nu beginnen met de fotos van de proeven

7. Groeten.
wel netjes vierkant.
8. En daar hebben we weer een stukje belabberde houding van mij. Recht zitten!!

9. Begin Middendraf, had ik wel een 7 voor. Alleen jammer dat ik nooit in de gaten heb dat ik beroerd zit.
Beau was hier verder nog wel redelijk actief, voor zover te zien redelijk fijn achterbeen.
10. stukje verder, jammer dat de meeste fotos op het verkeerde moment zijn genomen. Maar zover te zien word hier
mijn houding iets beter. Zijn achterhand mocht alleen nog wel wat actiever.
11. Uitsgestrekte stap, moet echt nog véél meer.
Handen gelijk houden, recht blijven zitten. Gaf hem net even been.
Stap
12. Begin middendraf, hier was ie al wat meer 'ingestort.' Ook mijn houding verdient wederom weer geen schoonheidsprijs..
13. Tja, en toen dacht ie, stik er maar in

een zweep na te doen met mijn hand, had natuurlijk geen effect. En achteraf niet zo slim van mij, maar ja dat ben ik ook niet

https://lh3.googleusercontent.com/-_c-I ... G_6771.JPG
14. Gebroken lijn in galop.
Tja galop valt het niet meer te noemen. Was al in de 2e proef. Hij mocht echt veel meer sprong hebben, en wat meer
bergop, maar was al lang blij dat ik hem uiteindelijk in galop kreeg. Word goed trainen de komende weken!
15. gebrokenlijn in galop andere kant.
Hetzelfde verhaal, veel sprongverlies, en ik moet op mijn bips blijven zitten.
Galop
16. Even een lekker knap en geconcentreerd koppie van beautje.

en nog 2 van gisteren, met zijn nieuwe wedstrijdhalster:

En van zijn 'nieuwe' witte stip die er opeens zomaar sinds een paar week zit.

Nou bedankt voor het kijken

Reacties zijn altijd leuk, maar houd het lief. Ik werk hard aan mijzelf en heb het beste met mijn Beautje voor

En volgende keer hoop ik normaal door die baan door te gaan

Groetjes Lotte