De foto's zijn al wat ouder, ze zijn gemaakt in begin augustus, tijdens mijn allereerste (onderlinge) wedstrijd sinds ongeveer 10 jaar. Ook was het de eerste keer dat ik met Chica op het veld reed. In andere woorden, spanning, spanning, spanning

En dat was ook terug te zien in de proef

Daar heb ik vervolgens hard om gelachen, beste beentje voor gezet voor de volgende proef, ben wat meer gaan ontspannen, wat er resulteerde op 179 punten. Niet fantastisch, maar beter.
Naar aanleiding van dit proefje veel geoefend op de binnenhoefslag, zorgen dat ze ook zonder bakrand kan dressuren! Dit was erg pittig, maar gaat beter. Inmiddels hebben we dit een beetje links laten liggen en ben ik ook druk bezig geweest met het verbeteren van de nagevelijkheid. Je ziet op de foto's wel dat het koppie dan weer hoog is, dan weer laag. Zoeken naar een juiste houding. Ik ben niet zo van het spelen met de teugels, maar inmiddels loopt ze steeds constanter nagevelijk. Ook ben ik veel bezig geweest met het consequent zijn met been geven. Been = vooruit, anders schopje, dan tikje. Hier blijf ik druk mee bezig.
Nog even kort informatie over Chica:
Chica
Merrie
+- 20 jaar
3 jaar mijn les paard
2x in de week les, 1x vrijrijden (wegens gebrek aan andere ruiters die op dr willen en wegens overvloed van mijn liefde voor dit beestje!)
paard wordt verder bijna niet gereden
Hup naar de foto's!
Fijn plaatje vind ik dit.

En dees dan weer minder

Hier wil ik een volte inzetten en heb buitenteugel er goed bij. Maar wat ik nou weer met de binnenteugel doe??

Tjah.. hier word ik niet vrolijk van, zoals rob geus dat zo mooi zegt

Hier zie je dus duidelijk dat ze de ring uitloopt. Dit was het tweede proefje.

Als ik op deze foto's terugkijk, zie ik dat we al weer veel zijn gegroeid. Om door te blijven groeien zou ik veel tips willen!
Kom maar op!

En als slot nog even dit mooie plaatje: