Otje op het hippisch festijn grave! Ons eerste winstpunt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Otje op het hippisch festijn grave! Ons eerste winstpunt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 10:27

Zaterdag heb ik met Otje HC meegereden op het hippisch festijn grave :D Het was superleuk, en Otje was lekker ontspannen *\o/* Van de 1e proef zijn foto's gemaakt, en daar hebben we 186 punten gereden en zouden we als we niet HC mee reden 4e geworden zijn *\o/* bij de 2e proef had ik mijn zweepje erbij gepakt omdat ik het gevoel had dat ze stil viel.. en toen was die proef helaas een beetje gehaast en had ik 172 punten :+ achja, een goede les dat ik beter zonder zweepje kan rijden :))

Mijn handschoentjes was ik vergeten aan te doen, dus het plaatje is niet helemaal compleet..verder heb ik wel een jasje, broek, plastron enzo gekocht. Op naar het winterseizoen, dan ga ik een startpas aanvragen.

Otje | HaflingerxGroninger | 13 jaar | Merrie | E-pony (1,50)

Helaas heb ik mijn hakken op de meeste foto's niet uitgedrukt. Ik rij normaal nooit met rubber laarzen en ik vond het vreselijk :') Snel leren kopen, of leren chaps halen danmaar :)) Mijn handen zijn ook niet echt netjes gedragen ofzo, ik had er niet zo op gelet tijdens de proef, met losrijden dacht ik er steeds aan maarja in de ring vergat ik het. :')

Losrijden in de bak, mijn teugels nog iets langer omdat ze niet meteen zo opgericht hoeft te lopen, maar mijn showbinky dacht er anders over :+
Afbeelding
Nog even losrijden op het gras, ze liep echt heel lekker :D
Afbeelding
Lieve Otje <3
Afbeelding
Draf
Afbeelding
Stappen
Afbeelding
Beetje scheef genomen foto waardoor het lijkt alsof ze op de voorhand valt, mijn voeten..
Afbeelding
In de galop valt ze helemaal uit elkaar. Op deze foto valt het nog wel mee maar het was echt vreselijk :') heeft iemand daar tips voor?
Afbeelding
Hier komt ze net een beetje teveel omhoog met haar hoofd,maarja al die pony's zijn ook wel erg interessant natuurlijk.
Afbeelding
Enkele passen middendraf, ik ben hier heel blij mee :D Fijn van achter naar voor
Afbeelding
Een mooie foto *\o/*
Afbeelding
Even kijken hoe we moeten rijden
Afbeelding
Halsstrekken, mag dieper en mijn handen moeten eigenlijk wat meer bij elkaar blijven
Afbeelding

Dat was het! :D Tips zijn welkom!

:evaw:

Queelens

Re: Otje op het hippisch festijn grave! Ons eerste winstpunt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:36

Leuke pony heb je zeg en gefeliciteerd met de punten. op naar de startpas ;)
en, bij een foto geef je aan dat die scheef genomen is en het lijkt dat die op de vh valt.
Maar als de horizon schuin omhoog loopt met je paard mee hoort dat juist t beeld te geven dat het paard 'bergop' loopt. Foto is dus eerder op een verkeerd moment geschoten ;)
Zijn veel fotografen die dat doen de horizon schuin omhoog.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 10:41

Queelens schreef:
Leuke pony heb je zeg en gefeliciteerd met de punten. op naar de startpas ;)
en, bij een foto geef je aan dat die scheef genomen is en het lijkt dat die op de vh valt.
Maar als de horizon schuin omhoog loopt met je paard mee hoort dat juist t beeld te geven dat het paard 'bergop' loopt. Foto is dus eerder op een verkeerd moment geschoten ;)
Zijn veel fotografen die dat doen de horizon schuin omhoog.

Dankjewel!
Oh okee, dat had ik niet gezien! Ik doe mijn best om haar zoveel mogelijk op de achterhand te rijden en niet naar voren te laten vallen. :))

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:51

Leuk paard heb je zeg! Gefeliciteerd met je punten.
Heb wel een tipje ik zou je zadel verder naar achter leggen vindt hem nu vrij ver naar voor liggen zeker op de galop foto zit je bijna in z'n nek, maar ligt net te ver op de schouder.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:05

Erg leuk paardje, mooi kleurtje ook :) Vind alleen je zadel er niet lekker op liggen, weet niet of ie naar voren schuift of dat je m te ver naar voren hebt gelegd. Zou er even op letten of ie nog goed ligt.
Dan gaat het vast helemaal goed komen

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 18:09

Mijn zadel ligt dan waarscheinlijk te ver naar voren, schuiven doet ie niet :P Ik heb hem namelijk 3 maanden geleden nog helemaal laten nakijken en aan laten passen wat er nog niet goed was zodat ie nu perfect op haar past :)

Dankjewel verder! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:26

Wat een leuke kruising, ''t is haast een Haf met zwarte manen en staart. Wat een leukerd!

En fijne ruiter :j handen nog iets meer dragen, dan ziet het er nog beter uit, je hebt ze nu wat te laag. Maar keurig hoor.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:08

Ziet er leuk uit! als ik jou was zou ik je teugels iets korter nemen daardoor wordt je houding ook beter

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:32

Leuke pony. Wat ik tevens mooi vind om te zien is dat je nog gewoon rubberen laarzen draagt. En dat zie je tegenwoordig niet veel meer. Stukje nostalgie.
En volgende keer handschoenen aan doen. Is verplicht in de dressuur. ;)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:58

Hc zonder startpas mag toch helemaal niet?

Vind jullie een leuke combi, succes deze winter! :)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 14:21

Bedankt :)

Ik was mijn handschoenen vergeten, stond ook in de OP :+ Ik rij bij de vereniging waar het hippisch festijn is georganiseerd dus daarom mocht ik gewoon HC mee rijden :) Officieel mag dat niet volgensmij inderdaad..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:25

Wat leuk om dit zo te zien, bijzondere pony :j

Als jong meisje reed ik ook mee op deze wedstrijd die ieder jaar weer georganiseerd wordt, inmiddels alweer 15 jaar geleden :D

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:14

Ik vind otje een erg gave pony maar technisch ben ik er echt wat minder over te spreken, je hebt totaal geen logelatenheid vanuit je hand, zo kan hij ook niet met een fijn dragend achterbeen doorkomen, hand dragen, niet vastzetten en blokkeren, en vanuit je kuit ( niet vanuit je hak) naar je hand rijden en daarin opvangen en rond maken met gevoel. Ik vind het nu een tamelijk gespannen beeld terwijl ik er vrijwel zeker van ben dat het met jullie samen 100x beter kan!

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 08:33

Bedankt :D

@vilouma
Ja ik ben het met je eens van mijn handen en benen, en het is nog lang niet goed dus we gaan er zeker aan werken!