Peri weer aan het werk! (M1)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Peri weer aan het werk! (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 11:23

Na lang niks meer van Peri te laten zien op het forum kan ik nu weer redelijk tevreden een foto topic openen.
Peri en ik hebben het afgelopen half jaartje veel problemen gehad. Begin oktober zijn mijn zadels gestolen zo heb ik een maand zonder eigen zadel gezeten en bijna niet kunnen rijden. Na een maand een zadel kunnen kopen (dezelfde als ik had, anatomica maar dan het andere model :j )
We zijn weer aan het rijden gegaan maar dit ging met bloed, zweet, tranen, vallen en weer opstaan.
Begin december ons zadel opnieuw laten opvullen wat verkeerd is gedaan. Vanuit daar besloten niet meer op peri te kruipen voor deze weer goed op was gevuld en had besloten omdat Peri veel protesteerde in het rijden de fysio erbij te halen.
Toen dit eenmaal goed was en ik weer aan de bak was kwam het volgende probleem: een warm been opdagen want ons ook weer stil heeft doen zetten.

3 weken geleden voor mijn vakantie kon ik nadat de fysio voor de 2e maal is geweest Peri weer kunnen rijden. Het ging af en toe een keertje goed maar grotendeels nog niet zoals het hoorde. Na deze week heeft Peri een verdiend weekje vakantie gehad en sinds maandag zijn we weer aan de gang en sinds maandag heeft Peri het plezier weer terug gevonden in het rijden en kunnen we weer lekker aan de slag.
Het rijden is dus nog niet zoals het hoort en er zijn aan mij (en mijn houding) nog meer dan genoeg verbeter punten maar ik ben al blij dat we weer lekker ons rondje kunnen rijden en weer lekker kunnen trainen richting onze wedstrijd (M1).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:40

Wat rot zeg dat je zadel was gestolen. Vind het een mooi paard! :)

Queelens

Re: Peri weer aan het werk! (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 12:47

Dankjewel. Was inderdaad flink rot ze hebben zowel mn spring als dressuurzadel meegenomen. (en nog hoofdstel, deken, singels etc).

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:05

Hij blijft leuk!!
Wat ik zie in je filmpje: probeer iets meer te blijven zitten op je billen, zodat je ook meer met je bovenlijf stil kan zitten.
Voor het M mag hij nog behoorlijk wat meer gaan dragen, achterhand er meer onder. Hij is nu te weinig actief.
Het appuyementje zag goed uit, maar probeer hem daarna (zowel in contra als in de 'juiste' galop niet met de achterhand naar binnen te laten komen.
Jullie hebben al een lange weg afgelegd, super dat hij nu zo fijn aanvoelt.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:10

Peri! <3
Ziet er goed uit Marieke! :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 14:24

Dankje veerle :) contra zijn we superhard mee aan het werk vind die nog zo moeilijk (ik ook hoor)
Billen zitten moet ik indd veel meer doen vooral in de galop.

Het viel me indd op dat ik hem op links niet een beetje schouder voor stelde waardoor die met de ah een stukje naar binnen viel.

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:40

-
Laatst bijgewerkt door LindyTH op 06-06-24 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:42

Ziet er erg netjes uit zeg! Mag ik vragen waarom je achter springschoenen om hebt? ipv voor?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 14:44

Grappig dat je dat opvalt lindy is indd n probleempje bij mij
ik zet mn gewicht makkelijker op rechts is ook iets waar peri mij een beetje naartoe zet omdat het voor hem makkelijker is ivm het onderzetten van zijn achterhand. Ik ben er denk ik al een jaar mee bezig dat goed te krijgen!

appuyementjes komen wel goed bij hem ja vooral op rechts ik neem t nu alleen nog spelenderwijs mee :)

Silver, het valt niet op bij de foto's en het filmpje misschien ook niet maar als je naar de bontspringschoen kijkt zie je dat die heel erg kapot is (heel de buitenkant is er vanaf) Peri raakt zichzelf achter aan, vandaar :j

marletjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:11

Ziet er goed uit, wauw wat een PRACHTIG beestje heb jij onder je !

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:20

aah okee dit had ik niet gezien nee!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 15:23

Op deze beelden kun je het indd ook niet duidelijk zien hoor het viel mij van de week op dat mn springschoen voor n deel wit zag omdat de buitenkant er al vanaf geschuurd was en mn vorige paar zijn al overleden omdat ze gewoon doorgeschuurd waren :P

Mirietjj, dankjewel! :)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:08

Mooi paard en hij pakt het alweer leuk op na de troubles, appuyementen zagen er veelbelovend uit, goed hoor!!!
Wat me wel opviel is dat hij veel zwiept met de staart in draf, je schreef dat de osteo is geweest, komt die nog terug? die kan daar misschien eens naar kijken, want in galop doet ie 't enkel als ie een tandje bij moet zetten, maar in draf ook zonder dat ie een beentje bijkrijgt,misschien is de rug nog niet helemaal 100%?
Verder vind ik dat je netjes rijdt, als je extra been geeft, durf je ook los te laten van voor, zodat ie ook wegkan met dat extra been, heel fijn om te zien en ja, voor het M mag ie nog wat meer verzameld en gedragen, maar dat komt wel goed als jullie zo verdertrainen :j

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:50

Ziet er goed uit marieke, zou nog meer gedragenheid mogen hebben voor het M en iets meer richting de verzameling/achterhand maar ziet er lekker los en ontspannen uit! Galop appuyementen zitten er al op haha! :D Leuk.

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:17

Wat erg van je gestolen zadels marieke !!
Ziet er na zo'n periode van stilstaan wel goed uit. Iets actiever zou wel mogen.
Succes komende tijd! Ga je ook binnenkort weer M1 starten?

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:27

Hey marieke, ziet er inderdaad uit dat je weer op de goede weg bent.
Gauw wieberen met die rhino zodat je je geluk weer kunt beproeven op wedstrijd.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 20:47

freeride; de fysio is het, maar die laat ik eens in de zoveel maanden komen dat heeft die nodig. Het staart gezwiep was eerst erger en dit doet die eigenlijk alleen als ik rechterbeen geef we zijn nu het werk nog aan het opbouwen als die dadelijk scherper aan de hulpen is en nog fijner loopt verwacht ik dat het minder word want hij doet het al echt stukken minder! :j zijn rug is indd nog niet 100% die is erg gevoelig maar er word alles aan gedaan om alles zo goed mogelijk voor hem te doen. (3 a 4x pw rijden, 2 a 3x pw longeren aan de lange lijnen of pessoa en 1 dag vrij en af en toe een weekje vakantie is het beste voor hem volgens de fysio die nu 1x in de 3 maanden zeker langskomt!) Ik verwacht dat het weer goed komt maar het heeft even zijn tijd nodig! :j Ik moet hem indd meer los kunnen laten van voren toen Peri zijn staak-periode had gooide hij veel zijn hoofd omhoog en ging die rennen (wat weer slecht voor zn rug was) uit angst en voorzorg voor zijn rug hield ik mn handen te strak bij me wat dan eigenlijk weer niet goed is. Nu die inmiddels weer goed loopt durf ik hem langzamerhand weer los te laten en ben mezelf er ook goed op aan het corrigeren dat ik m ook weer netjes loslaat :j

Voor het M mag die indd meer verzamelen en gedragen lopen maar ik ben er nog voorzichtig mee aan het opbouwen ivm zijn rug :j

en die appuyementjes zitten er wel op ja, vooral op rechts, links heeft die nog wat moeite mee maar ik gun hem de tijd hij hoeft nog lang niet naar het Z van mij! :P

Yesorno: ik zou eigenlijk afgelopen zondag weer op concour gaan maar ivm rhino niet door gegaan natuurlijk.
Over 2 weken heb ik nog een wedstrijd staan maar ik verwacht ook dat deze niet doorgaat.
Maar ik wil binnenkort weer gaan starten zo snel mogelijk zolang die vooruit gaat. Ik vind hem nog niet helemaal M1 klaar qua gedragenheid etc maar hij is al 4 a 5 maanden niet meer van het terrein geweest en Peri is er wel eentje die af en toe weer wat nieuws en spannends te beleven moet hebben dus al is het maar om hem weer even een plezier te doen haha ;)

Ro_peace

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:26

ai ai marieke wat hebben jij en peri toch ontzettend veel pech gehad!
Ziet er goed uit en al het commentaar is al door de mensen boven mij genoemd!
Veel succes samen, want het is en blijft een heerlijk dier!

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:37

Wat hebben jullie een tegenslagen gehad Mariek..
Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op en kunnen jullie binnenkort de show stelen in 't M1!

Er is nog wat werk te doen, maar jullie zijn weer op de goede weg :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 13:07

dankjewel Daan en Rosan.

Er is indd nog werk aan de winkel maar nu Peer dr weer plezier in heeft en weer meewerkend is ipv tegensputteren komt het wel weer goed :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:14

Marieke hij doet het weer prima! :D hopen dat voor jullie de wedstrijden weer aan de gang gaan..

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 15:02

He Sabine, dankjewel! Hoop het indd ook dat we snel weer een keer wegkunnen zal die leuk vinden!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:27

als je een keer een de buurt van Andel of Waardhuizen-Dussen rijdt moet je maar een pb sturen! :P

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 15:30

Nog niks over de maas in de planning staan eigenlijk bijna alle wedstrijden kring den bosch
maar overweeg wel naar werkendam te gaan dan is er weer een rabo wedstrijd! :) dat is daar toch redelijk in de buurt?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:33

haha okee! als er een keer iets is waarbij geen startkaart nodig is wil ik ook starten met Speedy :j maar aangezien brabants ruiterfestijn pas weer komt als gemeente werkendam een krulletje zet onder de bouwplannen van de oude pannenhoef kan dat nog lang gaan duren..