Peri op de knhs zomerinstructieweken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Peri op de knhs zomerinstructieweken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 11:52

Inmiddels zijn we alweer een week terug van een weekje Ermelo.
Peri en ik hebben deelgenomen aan de knhs zomerinstructieweek (allround paarden)
Dit betekende elke dag dressuurles en daarnaast 1 springles, 1 crossles, een buitenrit over de veluwe en een keuzeles (ik had gekozen voor een dressuurles bij Jesse Teune)

Peri en ik hebben deze week erg veel geleerd van alle instructeurs de een wat beter dan de ander natuurlijk.
We hebben voor het eerst gecrosst wat onwijs goed ging na een tegenvaller van de springles de dag ervoor *\o/*

Peri heeft in die week zijn water-angsten volledig overwonnen (even nagaan dat hij een maandje geleden nog met een boog om een waterplasje liep en liever ook niet afgespoten werd) nu is water zijn grootste hobby en gaat hij zelfs in 1x zonder te twijfelen zonder dat er een paard voor hem gaat zo de waterbak in, wat ben ik toch trots :+:
Met de cross alle hindernissen genomen en onwijs goed zijn best gedaan in elke dressuurles!

en daarnaast heb ik samen met peri onze 1e bosrit gemaakt en dan nog wel in de veluwe.
Peri gedroeg zich erg goed (als die maar voorop liep!) Nu ik weet dat die op bosrit braaf is ga ik nu ook thuis vaker de loonse en drunense duinen in waar we afgelopen week al heen zijn geweest en onze 1e 'rengalop' door de duinen hebben gedaan :):)

In zijn stal met Loki (zat ook bij ons in de les)
Afbeelding

Stappen bij Judith vd Veen
Afbeelding

Dikke concentratie
Afbeelding

Ik denk dat we hier keertwendingen aan 't oefenen waren?
Afbeelding

Beetje jammer van mijn houding
Afbeelding

Terug van buitenrit peri voorop natuurlijk :P (borsttuig was tijdens bosrit spontaan kapot gegaan, vandaar raar frutselwerkje)
http://img192.imageshack.us/img192/5899/dsc0221oo.jpg

Les bij jesse teune, stappen
http://img703.imageshack.us/img703/219/img4584o.jpg

Draven, hier begon peer lekker te sjouwen jammer weer van mijn houding
Afbeelding

Afbeelding

Hier gebeurt een wonder, ik lach :D
Afbeelding

Ook les bij Teune, Peri vond de crossbaan interessanter
Afbeelding

Uitleg over SB
Afbeelding

Hier vroeg jesse nog; en hoe voelt dat?
'super' ^^
Afbeelding

Pretbakkes!
Afbeelding

Lekker bekkie
Afbeelding

springles:
Balkjes draven
Afbeelding

Sprongetje na in/uitjes
Afbeelding

http://img233.imageshack.us/img233/8427 ... 10201k.jpg

Hier werd meneer erg fris/heet :))
http://img835.imageshack.us/img835/5875/dsc0240i.jpg

Je zult maar met je hoefjes een balkje aantikken, zou pijnlijk zijn 8)7
Afbeelding

Afbeelding

Mijn springles had ik dus halverwege afgehaakt omdat die instructeur mij niet voldoende kon en wouw begeleiden.
Ik ben ook maar een dressuurprikker met een dressuurpaard die een karakter heeft die niet altijd even makkelijk is helaas maakte deze instructeur mij dus erg onzeker waardoor paard en ik op een gegeven moment een beetje over de toeren raakte jammer maar helaas dus.
Nadat ik de rest van de les achterin de bak heb gestapt en gedraafd op het eind van de les nog even een hekje gesprongen om het vertrouwen terug te winnen.
Afbeelding

Van de crossles (die erg goed ging) jammer maar helaas geen foto's, dus ook geen waterbak foto's ;(

en Peri.. die was moe maar voldaan :))
Afbeelding
In ieder geval: Volgend jaar zijn we er weer bij en ik wil alle gezellige bokkers die meewaren, de begeleiding, de instructeurs en de rest van de organisatie enorm bedanken voor de gezellige en leerzame week. +:)+

biancaXgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:15

ziet er goed uit jammer dat je niet verder ging met de springles zag er opzich netjes uit

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:21

Marieke,

Leuke foto's
Fijn dat het zo leerzaam was.

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:22

Goed dat je nog een hekje hebt gesprongen! Vind het er eigenlijk netjes uit zien hoor dat springen. De rest ook!
Hopelijk was het een leuke en leerzame week.

Queelens

Re: Peri op de knhs zomerinstructieweken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 12:25

Dankjullie
en 't springen ging opzich wel prima op het begin maar hoe langer we doorgingen hoe slechter het ging omdat ik niet meer wist hoe en wat ik het moest waardoor Peri overging op fase weigeren wat ik absoluut niet gewend van hem ben en als die dan sprong, dan sprong die zo; http://img545.imageshack.us/img545/1863/dsc0262p.jpg

aangezien ik dat niet gewend ben van mijn paard omdat die ALTIJD springt ookal komt hij even wat minder uit ben ik halverwege gestopt de groep wou ook graag een tandje hoger en dat ga ik met mijn gemiep niet tegenhouden :))

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:37

Jammer van de springles. Misschien gewoon nog een keer een lesje nemen thuis? :)

Ik vind het rijden er fijn uit zien hoor! Die foto waar je zegt dat ie heet werd, loopt heel fijn actief. ;)
Leuk paard ook, vooral die gaapfoto haha.

En je trui is erg leuk!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 12:39

Dankje, ja ik ga binnenkort thuis weer even springen onder begeleiding (heb in de buurt nog niet echt 'n springinstructeur gevonden dus ik zoek nog rustig door).
Ben in ieder geval blij dat ik 1 dag na de springles nog die crossles had, want die deed hij supergoed!

Je wilt trouwens niet weten hoeveel gaapfoto's ik heb, geniaal dier afentoe :P

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:42

Ik zie dat je in Den Bosch woont, als je een instructeur hebt roep even. Ik ben ook op zoek. :D

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:02

Leuke foto´s! Erg leuk paard! :D

Ik snap heel goed waarom je bij hem gestopt bent met de springles, ik had hem vorig jaar.
Vre-se-lijk..

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 14:05

Zal ik doen Laura

en jep we zijn niet de enigste die dat vinden vrijwel iedereen deelde die mening.
een springruiter met een springpaard komt wel rond in een les bij hem maar hij verteld gewoon helemaal niks en verwacht dat je die hindernissen zomaar even 1,2,3 kunt nemen. (nou ikke niet :o ) Hij stond afentoe ook gewoon met z'n rug naar iedereen toe, dan ben je gemotiveerd aan 't lesgeven :))

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:33

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:02

ziet er hardstikke goed uit! :)
Alleen af en toe wat meer schouders naar achter en borstjes vooruit! ;)

verder heel netjes, en jammer van je springles inderdaad! maar gelukkig dat crossen wel goed ging!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 15:03

Dankjewel soulsister zal er eens naar kijken :)

Haha klopt lisa moeilijk punt bij mij schouders naar achteren en borsten naar voren ik kan het allemaal wel als ik er maar op let :o

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:59

Leuk hoor Mariek!

Springen komt wel goed, cross deed Peer ook super :))

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:46

Vind hem zo gaaf! :D

alleen bij die fotos dat die net wat hoger loopt voor, houd hij behoorlijk vast bij zn schoft,en verliest daarin helemaal zn souplesse een beetje,erg zonde, ik zal dit als ik jou was echt opbouwen en steeds kleine stukjes iets hoger, daar een beetje in schakelen zodat het niet eentonig word, en vervolgens weer net iets ronder of langer, dat je daarin blijft wisselen om hem weer opnieuw soepel te krijgen.

vind dat altijd zo leuk dat grijze bij jou en je paardje!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:16

Jammer dat je geen foto's van de crossles had joh! Maar leuk om je even gemeet te hebben :)

Domino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:22

wat een leukerd!

ik vind het er netjes uitzien! ;)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:18

Ik heb een springpaard en vind springen leuker dan dressuur maar zelfs ik reed gewoon niet lekker, mijn paard sprong steeds in de verkeerde galop na de sprong en toen vroeg ik hoe ik dat moest verbeteren zei die ; ehm.. ja beetje op je rechterbeen hangen.
Ja, daar heb ik echt wat aan, lekker duidelijk!

Je springset is wel gaaf trouwens!

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:59

Leuke foto's zitten er tussen!! Jammer dat je geen cross foto's hebt!

Ik ken die instructeur van je springles wel, woont hier in de buurt! zie hem vaak op concour rijden.
Heb nog nooit les van hem gehad hoor. Wel jammer dat je geen goede ervaring met hem had!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:29

vilouma bedankt had je reactie net voor 't rijden gelezen en er wat van meegenomen.
Het klopt dat die voor iets 'vaster' word bij het hogerop rijden maar het is niet zo dat hij geen souplesse meer heeft zo erg is het niet hij liep juist op de woensdag vooral netjes in balans op zijn achterhand te sjouwen op zijn eigen benen dat is stap 1, de voorkant komt erna daar ben ik vandaag meer bezig geweest nadat ik lang en laag had losgereden had ik hem 10 minuutjes opgepakt waarin hij de laatste 3 minuten geweldig los was van achter tot voor! daar dus even van geprofiteerd en ook geschakelt en toen lang en laag uitgereden.

Dat we het moeten opbouwen klopt doe ik ook heb het daar nog met jesse teune over gehad na de priveles.
Ik reed normaal 'n halfuurtje maar dat moet ik nu op gaan bouwen zodat ik hem steeds meer een stukje langer op kan pakken. Ik zit nu op de 5 a 10 minuten het is maar net hoe lang die aangeeft het vol te kunnen houden zonder dat die 'inkakt' en weer vast gaat houden. :)

bien, ja balen he geen foto's van de crossles baal er zelf ook wel van maar komt goed ik ga gewoon ooit nog een keer crossen en anders volgend jaar in ermelo weer en dan eiss ik foto's :))

Joyce, klopt hij legde echt niks uit hij zij; ja gewoon springen en buiten teugel eraan houden (jep dat weet mijn achterhand ook wel.) Had liever gehad dat die me mee naar de hindernis toe begeleidde maar dat zat er niet echt in :n Hij was ook echt negatief hij maakte best wel een lelijke opmerking over dat ik naar voren ging zitten
'ja dat doe je met dressuren toch ook niet' echt op een neerhalende toon naar mij als dressuurruiter zijnde. Nou dan heb je mijn humeur al gelijk verpest hoor :D
Beetje gek als je lang niet meer in je springzadel hebt gezeten dat je ff moet wennen omdat mijn dressuurzadel een 'zetel' is en mijn springzadeltje nou eenmaal niet :))

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:34

Toppers!! ziet er goed uit! was ontzettend leuk! <3 volgend jaar weer! en dan komen we allemaal staan met onze camera's voor jou crossles :j
Veel geleerd, veel gedaan,
nu weer thuis,
tevreden en voldaan :j

En volgend jaar weerrr :D maar eerst een weekendje weg :j en jij MOET ook mee :j :D :P

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:04

Super mooie foto's! :D
Ziet er goed uit en zo te zien heb je een geweldige week gehad waar je veel hebt geleerd :)

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:08

leuke foto's !
Vond je het leuk ? Ik ga ook volgend jaar, heb er nu al zin in haha !

ik heb trouwens een vraagje, morgen de paarden wel overdag in een paddock of op een weiland ?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 12:12

dankje stef en michelle :)

dominique; je mag je paard op de paddock zetten of voor aan de hand laten grazen (er is geen weiland) ;)
Zijn alleen maar 2 paddocks en er zijn 60 a 70 paarden dus je paard kan/mag er niet de hele dag op natuurlijk.

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:13

Queelens, oke bedankt.
heeft jou paard wel lekker in de paddock kunnen staan ?