Alweer een kleine 2 weekjes geleden ben ik met Peri 2 dagen gestart tijdens de ruiterweek in Oudendijk.
1 dag 2 proeven gereden om het terrein een beetje te kunnen verkennen omdat we zaterdag onze kur op muziek zouden rijden
Woensdag begon (voor ik opstapte) een beetje als een hell

Ik haalde mijn jasje uit het hoesje en merkte direct op dat ik een knoop mistte
en even later voor ik opstapte verloor ik nog een knoop.
Lang leve mama haar naai kunsten!!
Toen dacht ik toen ik er eenmaal opzat dat ik mijn handschoentjes vergeten was, gelukkig was dit toch niet zo.
Maargoed toen ik op mijn paard stapte was alles vergeven ookal reed ik nog maar met 1 knoop voor op mijn jasje voelde mijn paard gigantisch fijn aan dus knoopjes of geen we zouden knallen.
In de 1e proef was die ook aardig gelukt peri liep fijn gedragen zijn proeven en liep erg fijn even jammer van het dribbelen in de middenstap en het wijken waarbij ik de buitenschouder niet goed begrensde. Maar bij het afgroette ademde ik even diep uit met het gevoel van 'dit ging toch wel aardig goed'
In deze proef werden beloond met 203 punten en een 1e plek
2e proef ging wat minder, peri viel wat uit elkaar in de 1e proef iets teveel eraan gereden waardoor de motor op was niet alleen bij het paard maar ook bij mij zelf de proef was oke maar het mistte gewoon dat laatste beetje hier toch nog 180 punten behaald
Zaterdag was het dan zover, onze kur op muziek. Ik was zo zenuwachtig als een klapdeur (ben ik normaal nooit
) de hele week stuiterde ik namelijk door de bak heen als ik ging oefenen en stapte ik zaterdag voor de kur op mijn paard en was die zo sloom als een slak
Maar desondanks liep die wel braaf en fijn maar dus niet zo 'spectaculair' een fijne kur kunnen rijden desondanks ik bij het binnenkomen al de verkeerde kant opreed en met een rare kronkel toch optijd op de AC lijn kwam om te groeten

Voor de kur zijn we beloond met een 1e plaats met maarliefst 71,17% met allemaal 7'ens een 7,5 op de choreografie en verdeling over de rijbaan, 8 voor middendraf, 9 voor het halsstrekken en een 6je op het achterwaarts.
Middendraf

Hier net uit het wijken

Galop

Ik gok dat ik hier mijn volte 15m in ging zetten enne op m'n kont zitten!!

2 tevreden gezichten na de 1e proef

Kur op muziek zaterdag:
Ik denk dat ik hier mijn volte 15m aan het rijden was

en hier ook?

Hier ging ik volgensmij richting de middengalop strenge binnenhand, foei!

Bedankt voor het kijken en wie weet tot onze volgende rij-itp topic die waarsch van de knhs zomerinstructieweken zal zijn waar we afgelopen week zijn geweest!