Na mijn 18e verjaardag begon het toch echt te kriebelen om eindelijk die droom waar te maken: een eigen paard. En aangezien m'n ouders me nu niet meer konden tegenhouden is op 29 november 2009 Mara in mijn leven gekomen!
Ik heb haar via bokt gevonden, waardoor dit forum nog geweldiger werd dan het al was

Ons jaar heeft zo zijn ups and downs gehad en van november tem maart ging het eigenlijk niet zo goed. Ik had een gebroken neus en hersenschudding, durfde niet de weide in om haar te poetsen of ik werd er sito presto weer uitgekickt door haar en mocht al helemaal oppassen wilde ik aan de hand met haar gaan wandelen. Mara was boos omdat ze werd verhuisd en dat liet ze duidelijk blijken. Voor mij was dit een hele schok, want ik wist niet hoe ik met zo'n echte dominante merries moest omgaan, ik was een lakse tinkerruin gewend

En sinds november dit jaar staat ze weer op stalling, aangezien onze weide was ondergelopen.
Zo, genoeg gepraat, hier de foto's:
29 november 2009
De allereerste foto die ik samen met Mara heb. Het weilandje stond lekker vol gras, maar Mara had nog geen speelvriendje (die is er 29/12 bijgekomen!)

'Ow, dus jij bent het nieuwe baasje?'
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6AHPMLXG-D.jpg
December
De eerste sneeuw viel en het weiland veranderde in een winterwonderland.

Vriendschap was er niet, vooral wantrouwen, maar we bleven doorzetten..

Februari
Mara en Marieke verhuizen naar Poppel, waar ik voor de 1e keer op Mara kruip. Met Mara hoop ik veel te leren, want ik was toen ik haar kocht een echte boscross ruiter die nooit een degelijke dressuurbasis had gehad. Doordat Mara M1 met winst heeft gelopen, was/is ze het ideale leerpaard. Maar dan moesten we eerst elkaar maar eens gaan vertrouwen

Ze was erg hard afgevallen na de winter op de weide...

Maart
In maart waren we nog steeds in Poppel en het ging steeds beter met ons! Ik voelde me veilig bij m'n paard!

April
April was de maand om naar huis terug te keren en ook mijn vriendje maakte kennis met Mara... Hij was panisch bang, maar nu gaat het steeds beter met hem en de paarden.

Mei
In mei kwam Jolien (_JL_) foto's nemen van mij en Mara. Het rijden was nog steeds een ramp, maar we vinden elkaar leuk en dat is het belangrijkste!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PPXP8XL8-D.jpg
Het vertrouwen kwam er eindelijk!

Liefde

Juni
In juni groeiden er weer grasjes op de weide, helemaal tijd om lekker aan te dikken ^^.

Augustus
En dan, eind augustus, hebben we de 'klik' gemaakt. Van rondhobbelen met bijzetteugels en zonder ook maar iet of wat nageeflijkheid, kwamen we toch tot een redelijk mooi plaatje (bijna B-waardig vind ik toch?)

September - Oktober
Deze maanden reden we nog een beetje verder, lekker op de groene weide.

November - December
En nu? Nu staan we in Riel op pension! Lekker rijden in de binnenbak, naar buiten overdag en 'snachts in een lekker warme stal.
Mara, de verschrikkelijke. Vindt zelfs onder dikke lagen sneeuw nog steeds puur goud: bevroren grassprietjes.

Op naar nog vele jaren met mijn kleine tank

Het topic van m'n andere kleine monster vindt je in m'n onderschrift...