Mara, mijn maflinger, 1 jaar bij mij!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Mara, mijn maflinger, 1 jaar bij mij!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 15:53

Bamara van het Laar, Mara, Bammie, Knapperd, Superpoownie, ... <3

Na mijn 18e verjaardag begon het toch echt te kriebelen om eindelijk die droom waar te maken: een eigen paard. En aangezien m'n ouders me nu niet meer konden tegenhouden is op 29 november 2009 Mara in mijn leven gekomen!
Ik heb haar via bokt gevonden, waardoor dit forum nog geweldiger werd dan het al was ;). De vorige eigenaresse is Hebbesje, en ik ben haar nog steeds zoooo dankbaar om Mara aan mij te verkopen, want deze topper laat ik nooit gaan!

Ons jaar heeft zo zijn ups and downs gehad en van november tem maart ging het eigenlijk niet zo goed. Ik had een gebroken neus en hersenschudding, durfde niet de weide in om haar te poetsen of ik werd er sito presto weer uitgekickt door haar en mocht al helemaal oppassen wilde ik aan de hand met haar gaan wandelen. Mara was boos omdat ze werd verhuisd en dat liet ze duidelijk blijken. Voor mij was dit een hele schok, want ik wist niet hoe ik met zo'n echte dominante merries moest omgaan, ik was een lakse tinkerruin gewend :+ . Toen de paarden dan in maart verhuisd werden naar pension is ze daar op 'bootcamp' geweest, maar eigenlijk kan je beter zeggen dat we daar in relatietherapie zijn gegaan :) . Sindsdien ging het steeds beter! Het rijden buiten beschouwing gelaten, ging alles super goed en ik kan me geen betere pony voorstellen. Waar de pony gebleven is die niet bleef staan met poetsen, constant trapte etc, weet ik niet. Maar ik ben blij dat die verdwenen is! Mara en ik zijn nu eindelijk echt ah samenwerken :+: .
En sinds november dit jaar staat ze weer op stalling, aangezien onze weide was ondergelopen.

Zo, genoeg gepraat, hier de foto's:

29 november 2009

De allereerste foto die ik samen met Mara heb. Het weilandje stond lekker vol gras, maar Mara had nog geen speelvriendje (die is er 29/12 bijgekomen!)
Afbeelding

'Ow, dus jij bent het nieuwe baasje?'
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6AHPMLXG-D.jpg

December

De eerste sneeuw viel en het weiland veranderde in een winterwonderland.
Afbeelding

Vriendschap was er niet, vooral wantrouwen, maar we bleven doorzetten..
Afbeelding

Februari

Mara en Marieke verhuizen naar Poppel, waar ik voor de 1e keer op Mara kruip. Met Mara hoop ik veel te leren, want ik was toen ik haar kocht een echte boscross ruiter die nooit een degelijke dressuurbasis had gehad. Doordat Mara M1 met winst heeft gelopen, was/is ze het ideale leerpaard. Maar dan moesten we eerst elkaar maar eens gaan vertrouwen :)

Ze was erg hard afgevallen na de winter op de weide...
Afbeelding

Maart

In maart waren we nog steeds in Poppel en het ging steeds beter met ons! Ik voelde me veilig bij m'n paard!
Afbeelding

April

April was de maand om naar huis terug te keren en ook mijn vriendje maakte kennis met Mara... Hij was panisch bang, maar nu gaat het steeds beter met hem en de paarden.
Afbeelding

Mei

In mei kwam Jolien (_JL_) foto's nemen van mij en Mara. Het rijden was nog steeds een ramp, maar we vinden elkaar leuk en dat is het belangrijkste!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PPXP8XL8-D.jpg

Het vertrouwen kwam er eindelijk!
Afbeelding

Liefde <3
Afbeelding

:+: Koesje!
Afbeelding

Juni

In juni groeiden er weer grasjes op de weide, helemaal tijd om lekker aan te dikken ^^.
Afbeelding

Augustus

En dan, eind augustus, hebben we de 'klik' gemaakt. Van rondhobbelen met bijzetteugels en zonder ook maar iet of wat nageeflijkheid, kwamen we toch tot een redelijk mooi plaatje (bijna B-waardig vind ik toch?)
Afbeelding

Afbeelding

September - Oktober

Deze maanden reden we nog een beetje verder, lekker op de groene weide.
Afbeelding

November - December

En nu? Nu staan we in Riel op pension! Lekker rijden in de binnenbak, naar buiten overdag en 'snachts in een lekker warme stal.

Mara, de verschrikkelijke. Vindt zelfs onder dikke lagen sneeuw nog steeds puur goud: bevroren grassprietjes.
Afbeelding

Op naar nog vele jaren met mijn kleine tank <3
Het topic van m'n andere kleine monster vindt je in m'n onderschrift...

Nessie

Re: Mara, mijn maflinger, 1 jaar bij mij!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:01

Wat een leuk overzicht! Veel plezier nog samen :)

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:17

Jullie zijn echt goed geevolueert samen Ine !
En mara is zo een mooie haf :D !

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:01

Wauw Ine... Mooie foto's =) Sommige die ik zelfs nog niet eerder heb gezien ,haha :D

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:05

Wat een ontzettend leuke haf :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:06

leuke haf zeg.
Wat een ukkie hihi.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 18:11

Haha dankje!
Ze is maar 1.38, inderdaad een kleintje ^^. Maar als er een veulentje komt, wil ik misschien toch voor ietsje groter gaan, misschien zorgt dat voor een beter plaatje :)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:12

1.38,5 hoor :)

wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:14

Leuke foto´s. Ik vind jullie een leuk koppel :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:38

Ine23 schreef:
Haha dankje!
Ze is maar 1.38, inderdaad een kleintje ^^. Maar als er een veulentje komt, wil ik misschien toch voor ietsje groter gaan, misschien zorgt dat voor een beter plaatje :)

Ik zeg niet dat jullie misstaan hoor.
Absolute niet maar heb zelf een hafdame van 1.48 en als ik dit zie heb ik zo iets van hihi wat een ukkie.
Vind die kleintjes altijd extra lief ogen.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 18:42

Dacht ik ook niet dat je dat zei hoor :). Maar ik vind het toch altijd grappig dat ik moet zeggen dat mijn 'paard' een pony is van nog geen 1.40. De hengsten die ik op het oog heb zijn allemaal boven en rond de 1.50, dus met een beetje geluk schiet het wat de hoogte in! Mara gaat wel nooit weg :+:

Jouwe is ook suuuuuper knap, met dat Sooty-gen!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:05

Wat een geweldig overzicht Ine :+: Mooi om te zien hoe jullie gegroeid zijn dit jaar +:)+
Veel plezier nog met je superHaf :D

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:17

Leuk overzicht van jullie 2 en ja vertrouwen dat moet groeien, dat komt helemaal goed met jullie zo te zien ;)

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:17

Ook ik moet natuurlijk even reageren! Wat een leuk overzicht Ine. Fijn om te zien hoe het vertrouwen is gegroeid, dat motiveert natuurlijk ook om weer verder te gaan. Ben benieuwd naar foto's van jullie eerste B-wedstrijd! ;)

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:23

Wow, wat zijn jullie een leuk stel geworden zeg en wat is je haf mooi opgeknapt! :D
Veel succes in 2011!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:24

Wat een leuke kleine haffie, net als die van mij ( is ook maar 1,38 )
Jullie zijn een leuk stel zo saampjes , geniet maar lekker van dr.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 10:27

Dankje om te reageren allemaal! En wat een leuke haf heb jij, Freya! Ik hoop binnen 1,5 jaar hier ook een veulentje te hebben rondlopen van m'n lieverd.

En Marjolein, die foto's komen eraan, maar eerst in februari eens die verplichte brevetten gaan halen om te mogen starte :)