Palomino Hengst Luca S eindelijk weer voor het eerst thuis!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Palomino Hengst Luca S eindelijk weer voor het eerst thuis!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 16:18

*\o/* Jaaaaa mijn vriendje is sinds gister avond weer thuis *\o/*

En natuurlijk kon ik het niet weerstaan om vanmorgen na bijna ZELF 6 weken niet gereden te hebben er weer op te gaan rijden :Y)

Dus bokker (tevens vriendin) Nadine gesmst of ze gezellig mee ging en dan ook even foto's wou maken.. Want het was al zo lang geleden dat ik foto's
samen hadden gemaakt van het rijden..

Meneer was behoorlijk fris en vrolijk haha ik moest er wel om lachen om zijn gekke streken.. :') In begin hadden we nog best wel veel spanning en was het weer even de knopjes zien te zoeken en de omgeving was nieuw, het waaide HARD :brr: en het regende ook nog zo nu en dan eens met een hagelbuitje er door heen.. Maar erna ging het toch behoorlijk lekker lopen, dus hebben we ook nog even een klein kruisje mee gepakt wat meneer iets te leuk vond :):)

Momenteel ben ik op zoek naar een instructrice die bij mij past maar heb helaas nog niks gevonden ;( Mijn houding is rond uit bagger, ik zit te ver achterin het zadel
tenen te ver naar buiten, druk mijn hakken niet uit (loop in het echt altijd op mijn tenen) en wil te snel voorover gaan duiken, hou men knieën niet mooi aan, en maak me niet lang.. Voor mn gevoel zitten mijn beugels al behoorlijk lang maar aan de foto's te zien lijkt dat niet echt zo.. Nou maar beetje spoed achter zetten naar het zoeken naar een goede instructrice/instructeur.

Paspoortje:
Naam: Luca S
Ras: NRPS
Kleur: Palomino
Geslacht: Hengst
Leeftijd: 3,5 jaar
Stokmaat: 1.54 (incl ijzer)
Vader: Le Matsjo
Niveau: B

Toch wou ik jullie graag de foto's laten zien, ik rij momenteel alleen met schoentjes, maar laat binnen kort laarzen aanmeten, chaps en laarzen zijn me allemaal veel te groot dus dit is de enige oplossing, en ik had koude handen van de scooter dus had mijn wanten maar aangehouden :+ Cognac lak hoofdstel is onderweg *\o/*

Hier de foto's...
1. Frisse Luca
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. klein pasje vooruit
Afbeelding

5. een pasje terug in galop *op mijn kont blijven zitten, tenen naar binnen _-:( *
Afbeelding

6.
Afbeelding

Toen kreeg ik het een beetje warm dus jas uit :P

7. beetje tempowisselingen rijden
Afbeelding

8. weer iets meer terug rijden
Afbeelding

9. en weer een pasje voorwaarts, ik zit als een zoutzak en werd iets te gespannen, wel lekker actief
Afbeelding

10. Nog een drafje.. weer zoutzak en hij iets te achter de looplijn.
Afbeelding

En natuurlijk toen mocht hij nog even springennnnnnnn *\o/* *ik ben M springen geweest maar dat zijn aan deze foto's niet af te zien*
11. en dat vond hij iets te leuk :')
Afbeelding

12. dat koppie zegt genoeg <3
Afbeelding

Het is nog lang niet goed, maar we trainen rustig verder.. Ik zal morgen wel behoorlijk wat spierpijn rijker zijn :+
Hop naar onze eerst wedstrijd tussen de grote paarden *\o/*
Laatst bijgewerkt door Nicole op 06-12-11 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynn
Fotograaf

Re: Palomino Hengst Luca S eindelijk weer voor het eerst thuis!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:20

Zo ik vind die laatste wel érg gaaf hoor. Het plezier straalt er echt vanaf. Wat een heerlijk beestje blijf ik het vinden! :~

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:22

prachtig paard

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 16:22

Cynn_x schreef:
Zo ik vind die laatste wel érg gaaf hoor. Het plezier straalt er echt vanaf. Wat een heerlijk beestje blijf ik het vinden! :~

Dank je wel :D
Hij vind het inderdaad super leuk en wordt dan ook echt iets te enthousiast, dan staat hij te met niet zo te doen :):)

Ben helemaal weg van hem <3

Sjarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:23

wauw:D

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:24

Zo daar hebben we mooie Luca weer <3
Hij is echt heel mooi :+:

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:26

Knappe man is weer thuis :D
:+:

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:31

Super leuk paard en jullie matchen heel goed samen! +:)+
Kijk al uit naar de foto's met z'n nieuwe hoofdstel! :9

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:32

Foto 2 en de foto's van het springen zijn echt heel erg leuk <3
m.b.t. je houding, oefening baart kunst, als je zelf al 6 weken niet hebt gereden is het toch ook weer een beetje 'wennen'. Je hebt een erg leuk paardje, hopelijk vinden jullie binnenkort een goed instructrice die bij jullie past dat komt het vast en zeker helemaal goed +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:34

Lekkere pown. Ik heb het idee dat je houding niet helemaal lekker is doordat je geen chaps aan hebt en daardoor te weinig grip hebt in het onderbeen, daarom druk je jezelf wat naar achter zodat je steun hebt achterin het zadel. Als je chaps of laarzen hebt ben je stabieler in je been dus in je hele lichaam.
En met springen ziet het er op zich netjes uit, maar je doet alsof je 1,20 mtr springt :') Je mag je bovenlichaam wel wat meer terug houden. Armen zijn netjes maar bovenlichaam iets meer van het paard af.
Succes :)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:35

Hij is zeker weten knap! <3

Prachtige foto's, aan jou is ook duidelijk te zien
dat je helemaal zitten te genieten, leuk te zien! :D

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:37

Gave foto's! Luca is knap! <3 :j

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:38

wat een super knappe pony heb jij! Ben echt helemaal gek op hem! En ik vind het super dat je er zo op zit na 6 weken! Knap! Ben erg benieuwd naar jullie in de toekomst.

ps. voortaan alleen ff de foto's recht schieten met de horizon, nu vertekent het het beeld nogal :P
Laatst bijgewerkt door _Aurora_ op 06-12-11 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 16:39

Joolien schreef:
Lekkere pown. Ik heb het idee dat je houding niet helemaal lekker is doordat je geen chaps aan hebt en daardoor te weinig grip hebt in het onderbeen, daarom druk je jezelf wat naar achter zodat je steun hebt achterin het zadel. Als je chaps of laarzen hebt ben je stabieler in je been dus in je hele lichaam.
En met springen ziet het er op zich netjes uit, maar je doet alsof je 1,20 mtr springt :') Je mag je bovenlichaam wel wat meer terug houden. Armen zijn netjes maar bovenlichaam iets meer van het paard af.

Klopt helemaal.. het probleem met de chaps en laarzen pff praat me er niet over.. Elke winkel ben ik al langs geweest elke laars heb ik gepast elke chap heb ik gepast.. NIKS past :( Nog even en dan heb ik het geld bij elkaar om eindelijk mijn opmaat gemaakte laarzen aan te kunnen laten meten, hopelijk gaat het allemaal dan een stuk beter..

Het springen.. Tja altijd al een tik van me geweest om te gaan duiken en maakt niet uit hoe hoog de sprong :') maar een flinke tijd geleden dat ik echt volop trainde kwa springen dus moet weer veel gaan oefenen.. Hopelijk komt het allemaal goed.. :D

Dank je wel :D

_Aurora_ schreef:
wat een super knappe pony heb jij! Ben echt helemaal gek op hem! En ik vind het super dat je er zo op zit na 6 weken! Knap! Ben erg benieuwd naar jullie in de toekomst.

Dank je wel :D er moet natuurlijk nog een hoop gebeuren maar ik ben heel erg happy :D
Laatst bijgewerkt door Nicole op 06-12-11 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:40

Joolien schreef:

De stabiliteit dient niet vanuit je benen te komen ;-)

TS, prachtige pony maar ga eens op je kont zitten joh :D

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:41

hey daar istie :D zat al te wachten op je topic :+
je hebt je gezicht weggewerkt :+ :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 16:42

Wildgirl schreef:
Joolien schreef:

De stabiliteit dient niet vanuit je benen te komen ;-)

TS, prachtige pony maar ga eens op je kont zitten joh :D

Helemaal gelijk in :o maar is zo moeilijk hij is zo enthousiast en hij gooit behoorlijk hoog op in galop... En zo tijd geleden.. Natuurlijk geen excuus maar we gaan er aan werken :D

vroli1 schreef:

Ja man die zag er niet uit daar _O-
Laatst bijgewerkt door Nicole op 06-12-11 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:42

Hoeft niet Wildgirl maar door instabiliteit in je benen kun je wel heel anders gaan zitten.

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:43

Ik blijf het een bijzonder mooi beestje vinden! :D

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:43

Je hebt echt een heel gaaf paardje onder je kont, wees er maar trots op! :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:45

Beugels een stukje langer, ellebogen wat meer bij je lichaam houden en dan is het helemaal niet zo verkeerd. Prachtig mooie pony en tussen de paarden kun je hierop zeker wel meekomen, veel succes.
Goede instructie is nooit verkeerd, als de manier van lesgeven maar bij je past dat is het meest belangrijke. Dat hoeft dus echt niet iemand te zijn met veel papiertjes en dito prijzen. Sommige hoogopgeleide instructeurs verliezen vaak de basis uit het oog en willen zo snel mogelijk hogerop.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:49

Nicole schreef:
vroli1 schreef:

Ja man die zag er niet uit daar _O-

_O-

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 16:49

bigone schreef:
Beugels een stukje langer, ellebogen wat meer bij je lichaam houden en dan is het helemaal niet zo verkeerd. Prachtig mooie pony en tussen de paarden kun je hierop zeker wel meekomen, veel succes.
Goede instructie is nooit verkeerd, als de manier van lesgeven maar bij je past dat is het meest belangrijke. Dat hoeft dus echt niet iemand te zijn met veel papiertjes en dito prijzen. Sommige hoogopgeleide instructeurs verliezen vaak de basis uit het oog en willen zo snel mogelijk hogerop.

Beugels nog langer :') Ik vind het al zo moeilijk... :+ voor mijn gevoel zijn ze echt al heel lang, heb maar korte beentjes he (1.59) :Y)
Nee geloof wel dat ze nog iets langer moeten maar daar meot ik eerst nog even naar toe werken want anders gaat het niet echt goed :')

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:52

als jeje beugels langer doet en dan je hakken uitdrukt zit je automatisch diep in het zadel.. tenminste dat is mij destijds geleerd.. :P

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 17:05

vroli1 schreef:
als jeje beugels langer doet en dan je hakken uitdrukt zit je automatisch diep in het zadel.. tenminste dat is mij destijds geleerd.. :P

als nog vind ik het behoorlijk moeilijk haha :P