Frodo half jaartje onder het zadel.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jokenicky

Frodo half jaartje onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 21:40

hallo Bokkers!

dit word ons eerste [RIJ-ITP], dus wees een beetje lief voor ons! :)

ik heb Frodo sinds dat hij een tweejarig hengstje was. ik heb hem ingereden onder goede begeleiding toen hij drie jaar was.
laatst zijn de wolfstandjes van Frodo getrokken, en dat was toch wel een heel verschil, hij zal er wel af en toe flink last van hebben gehad, de arme pony. gelukkig is dat nu voorbij, heb spijt dat ik er niet eerder achterkwam. :s ik heb er eigenlijk niet zoveel over te vertellen, alleen dat ik probeer om zo vriendelijk mogelijk te rijden, en te kijken naar wat hij aanbied, om overvragen te voorkomen. Frodo is nu ongeveer een klein half jaartje onder het zadel, en doet goed zijn best, ookal is hij af en toe een redelijk eigenwijs beestje, haha, maar dat hoort er gewoon bij. :) ik rijd hem natuurlijk niet te lang. gewoon een beetje ronddraven, voltes. galop vind hij nog heel lastig.

-Frodo (new challenge's Patriot)
-3,5 jaar
-ruin
-welsh sectie C

links: augustus 2012 rechts: november 2012
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:20

zo het verschil kan je wel zien vind ik! netjes hoor :)

Anoniem

Re: Frodo half jaartje onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:21

Ziet er al goed uit hoor, ik vind alleen rechts wel een beetje duikboot. Hij is erg op de kop. Iets ronder vragen en achter aan ht werk zetten :)

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 08:37

bedankt voor de reacties :)
joolien, dat klopt, daar moeten we nu aan gaan werken, het zit hem ook niet mee dat hij een beetje overbouwd is,haha. :)

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:17

Ik vind het er netjes uitzien. Probeer alleen nu zijn achterhand iets sterker te maken. Dit kun je doen door veel te schakelen. Rijd eens 2/3 passen naar voren en dan weer terug naar je arbeidstempo. Als je dit steeds iets meer uitbouwt zal hij vanzelf sterker worden.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:20

goed verschil

Je houding is ook erg goed veranderd, dat merk je ook gelijk aan je pony!..Jullie komen er wel.

Tummietum: Je kunt beter terug schakelen, dan naar voren.

Door dat je terug schakeld krijgt hij meer kracht op zn achterbenen omdat hij er van achteren veel meer bij komen.

Terug, dan naar arbeid, terug*tot bijna stappen dan weer naar voren, en dan een keertje helemaal naar voren.
zorg hier bij wel dat je niet lang en laag rijd maar gewoon mooi opgericht, anders kukkelt hij op zn voorhand en heeft de achterhand geen effect.

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 18:43

bedankt voor de tips! :) ga het zeker eens proberen.