Leo aan de longe, 2e keer na de operatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nati

Leo aan de longe, 2e keer na de operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 19:53

hallo,

Mijn paard Leo is 2 weken terug geopereerd (zijn oog is verwijderd), het ziet er nu goed uit, en het ''geneest'' heel goed!!!
Afgelopen vrijdag mochten zijn hechtingen eruit, en mocht hij weer aan het werk, ik doe het lekker rustig opbouwen, ik heb de slof vast op de ''rodinde manier'', hierbij loopt hij goed over zijn rug en lekker onstpannen, de slof zit overigens niet strak. De foto's staan niet op volgorde, en heb ik alleen maar gestapt en een beetje gedraafd, ik ben benieuwd wat jullie van hem vinden, als laatste staat de foto van zijn ''oog'' erop Lachen , niet schokkend ofzo hoor Tong uitsteken

Hij is rechtsom veel moeilijker als linksom, ik ga hem ook na laten kijken, want dit probleem lijkt wel niet weg tegaan.

Dit was vrij in het begin....en hij was best frisjes Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier rechtsom....even stiekem grasjes prberen mee te pakken Clown
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En lekker uitstappen
Afbeelding

Zijn oog Vorige week vrijdag (dus niet afgelopen Tong uitsteken ):
Afbeelding

Zijn oog vandaag:
Afbeelding

Zijn ooglid komt echt super snel naar binnen, het word uiteindelijk gewoon zo'n holletje,elke dag als ik er ben lijkt het wel weer wat meer te zijn!

Judje

Re: Leo aan de longe, 2e keer na de operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:16

Het ziet er netjes uit.
Wat sneu dat hij zijn oog kwijt is, maar het ziet er zeker beter uit!

Het ziet er goed uit, al valt het mij op dat je paard bijna continu zijn hoofd achter de loodlijn heeft. Train je expres zo?
Zelf zou ik proberen hem meer ruimte te geven van voren en de longeerlijn 1 x om de binnenste bitring te slaan en dan vast te maken aan de buitenste bitring. De druk komt nu enkel op de binnenste bitring te staan, terwijl met de ander manier de druk goed over beide bitringen verdeeld blijft.

De slof zou ik wat losser doen en dan wel zoals de meeste de touwtjes gebruiken: het midden over de rug en dan via de lage ringen aan de zijkant via het bit naar de onderzijde.
Op het moment dat je paard nu sterk wordt, wordt het stuk longeerlijn tussen hoofd en longeersingel aan de binnenkant kleiner. Het paard zal hierdoor gemakkelijk over de buitenschouder wegvallen en hierdoor de balans missen.

Veel succes!

rocket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:40

Zou het niet kunnen dat je paard moeilijker rechtsomloopt doordat hij links niet kan zien? Ik kan me zo voorstellen dat hij door linker stelling te nemen beter voor zich uit kan kijken met zijn nog overgebleven rechter oog. Door rechter stelling ziet hij helemaal niet meer wat er voor hem gebeurt. Ideetje hoor, ik weet niet hoe lang hij al blind was aan dat oog voor de operatie en of het ooit anders is geweest....

Ook ben ik benieuwd naar die Rhodinde manier van longeren. Zie ik het nou goed dat de slof "tussen zijn voorbenen blijft haken", dus niet van onderen aan de longeersingel vastzit? Ben benieuwd!

Succes met je paard, groetjes!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 07:02

@Judje Dank je wel voor je tip. IK heb nu al zoveel verschillende manieren geprobeerd met longeren, en hier loop hij echt het beste mee, ik heb me longeerlijn er zo aan vanwege dat hij anders continu naar buiten blijft kijken. Lachen

@rocket : de lijn zit achter zijn oren, door het bit, dan tussen zijn benen door (wel delinker een keer om de rechter heen slaan want anders gaat het schuren) en dan bovenaan de singel vast maken Lachen

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:49

Ziet er goed uit!
Mooi dat zijn oog zo snel hersteld! Haha!

Mag ik vragen waar je dat chabrakje vandaan hebt?

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 06:16

Haha! dekje komt bij Vroegop vandaan in Sint pancras

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 06:24

Ik vindt het er netjes uit zien.
Mag ik vragen waarom zijn oog eruit is?
Het hersteld netjes Knipoog

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 06:49

@ Panter1, hier staat alles erover verteld : [MD] iemand ervaring???
ik ben blij dat het nu maar gedaan is, want hij is er een stuk vrolijker door geworden Knipoog