ai, ai, ai, mijn pony trapt, bokt en steigert

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

ai, ai, ai, mijn pony trapt, bokt en steigert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 22:50

... dus. Lachen

Dit is Randalin, een mini-appaloosa merrietje van 7 jaar.
Ze kan inderdaad trappen, bokken, steigeren... en meer!

Jammer genoeg zijn de fotos niet van superkwaliteit - in de schemering genomen - dus jullie moeten de zonsondergang en het met bloemen bezaaide weiland er zelf maar bij denken deze keer.

Over de trainingsmethode kan ik kort zijn. We trainen op clickerbasis dus met volledig vrijwillige medewerking van de powny. Ze is erg enthousiast, vooral de 'heftiger' oefeningen vindt ze tof. Deze pony komt in draf naar me toe als ze weet dat ze mag gaan werken. En dus volgestopt wordt met snoep. Knipoog

Eerst maar de kick:
Afbeelding

En dan bokken:
Afbeelding

Landing: Clown
Afbeelding

Enige steigerfoto die niet bewogen was:
Afbeelding

Spaanse pas, tweede foto waarop ze laat zien dat ze haar achterbeen goed meeneemt - en dat spaanse pas een oefening is die heel wat kracht van het paard vraagt. Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Knielen, waarbij die grapjas vaak nog een tijdje door het zand schraapt. Vindt ze leuk. Clown
Afbeelding

Afbeelding

En dan als laatste, ben ik hééél trots haar capriole te laten zien. Helaas is de fotokwaliteit ongeveer net zo goed als die van Bigfoot of een gemiddelde ufo-foto, maar voor de goedgelovige kijkertjes plaats ik ze toch: Clown Haha!

Afbeelding

En hier gingen de voetjes echt van de vloer:
Afbeelding

Je haar gaat er wel speciaal van zitten:
Afbeelding

Er waren nog fotos van zijgangen maar die waren echt te onscherp. Bedankt voor het kijken!

Dhani

Re: ai, ai, ai, mijn pony trapt, bokt en steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:05

Geweldig!!! en die capriole!!! echt geweldig! dat had ik nog niet gezien bij iemand die met VD bezig is!! Haha!

Leuke pony!! Tong uitsteken

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:46

Leuke foto's, je pony is idd wel heel enthousiast Haha!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 09:06

Dank je. Lachen

Op die capriole ben ik dan ook best trots. Nu ze de bedoeling kent, gaan we proberen of hij nog wat hoger van de grond af kan worden - maar dat kost weer tijd, omdat ik niet werk met dwang, alleen met 'shapen', dus het gewenste gedrag belonen en steeds ietsje meer vragen voor je beloont.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:48

Wat gaaaaf! Die capriole is echt geweldig om te zien. Heb nog nooit eerder een VDer dat zien doen. Ook al dr andere kunstjes zijn geweldig. Knap dat je zoiets allemaal kun aanleren!

Daarbij komt dat het echt een gewéldige mini is. Lovers

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:36

Silly-look-a-like Lovers

wat doet ze het goed!!!! ze is echt al heel ver en de puntjes worden al aardig op de i gezet. knap hoor.
vooral de capriole vind ik erg knap.

misschien zou je haar nog kunnen leren kruipen strekken.

(sil is nog lang niet zo ver Bloos )

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 17:51

Hihi, maar die van ons lopen daarentegen nog niet in een vierspan. Tong uitsteken (Ben nummer 2 aan het betuigen, na de keuring echt voor de wagen Go jij! Go jij! .)

Ze is wel leuk he, ik vind haar altijd net een miniarabiertje. En ze heeft zon geweldig zacht en vrolijk karakter.
Soms bijna té enthousiast!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:51

Verplaatst: [ITP] -> [GVL-ITP]

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:55

geweldig hoor OK dan! Afgod Afgod

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:58

Wat een leuk ding zeg, sprekend koppie!

En enorm knap, vooral die capriole.. lijkt me erg leuk om met zo'n enthousiaste pony te werken! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:02

Hihi, je topic stond bij actieve onderwerpen. Ik klikte het aan, en dacht: het zal toch niet? Niet wéér een die niet met haar paard kan omgaan? Bloos!

Maar wát een positieve en leuke verassing dit zeg!
Wat een gave, knappe pony!

Wees maar trots op haar, maar volgens mij ben je dat wel Ja

Leuk! Doe zo verder!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:08

Haha wat leuk ! je ziet echt dat het paardje er lol in heeft, wat een enthousiasme !

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:19

De kunsten die jouw mini vertoont zijn reuze knap zowel van de pony als degene die haar dit aanleert. Zou niet weten waar te beginnen......

Maar ik heb ook een vraag, haar oren zijn constant naar achter geplaatst waardoor ik de indruk krijg (visueel) dat de pony het juist niet leuk vind. Of moet ik het anders zien want de pony doet het toch maar even en ontzettend goed ook. Kun je dit uitleggen?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 20:04

Die oorplaatsing is juist een teken van haar concentratie, je ziet dit ook wel bij springpaarden die zich enorm inzetten en 'meevechten' met de berijder.

Het is geen teken van ongenoegen, want ik ben totaal van haar inzet afhankelijk bij clickertraining, de zweep is slechts een aanwijsstok waarmee ik haar heel zacht aanraak.
Als ze deze oefeningen niet zou willen doen, zou ik eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik haar kon dwingen, ze is heel gevoelig en snel onder de indruk.

Oortjes naar voren zou mooier zijn, maar voor de uitvoering van oefeningen zoals de capriole ben ik afhankelijk van haar fanatisme, dus dat stimuleer ik nu. Knipoog

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:07

Suuuuuuuuuuuper leuk !
Die Capriole is echt tof! Ik verwacht die echt bij van die grote witte lippizaners en andalusiers, maar niet bij zo'n klein lief schattig ponietje Haha!
Super leuk hoor !
Mijn complimentjes Lachen

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:16

randalinpony schreef:
Die oorplaatsing is juist een teken van haar concentratie, je ziet dit ook wel bij springpaarden die zich enorm inzetten en 'meevechten' met de berijder.

Het is geen teken van ongenoegen, want ik ben totaal van haar inzet afhankelijk bij clickertraining, de zweep is slechts een aanwijsstok waarmee ik haar heel zacht aanraak.
Als ze deze oefeningen niet zou willen doen, zou ik eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik haar kon dwingen, ze is heel gevoelig en snel onder de indruk.

Oortjes naar voren zou mooier zijn, maar voor de uitvoering van oefeningen zoals de capriole ben ik afhankelijk van haar fanatisme, dus dat stimuleer ik nu. Knipoog

Ik had ook totaal niet de indruk dat de pony het tegen haar zin deed. Ik heb ook wel via "you tube" filmpjes bekeken van shows waar de paarden vrijheidsdressuur toonden enkel op aanwijzing van de zweep en houding van de begeleider. Ook hier vaak de oren in de nek. Daar rees bij mij dan ook dezelfde vraag maar kon hem niet stellen. Nu dus wel, fijn dat je het toegelicht hebt en nogmaals petje af voor jullie!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:36

OK dan!

Petje af zeg! Vooral die capriole en de concentratie erbij!

JannemanLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:38

Wat leuk ! Ik zou het mijn pony ook wel willen leren Lachen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:52

Ziet er goed uit...jammer dat je zover weg woont,had graag een reportage van jullie gemaakt Knipoog

Mijn paard heeft andere talenten,die zou ik deze dingen niet aanleren.Ben te bang voor ongelukken en onbegrip,de mijne is namelijk een stuk groter Knipoog
Ook hij heeft vaak zijn oren naar achter en toch doet hij het ook graag,anders loopt hij weg.Enkele keer heb ik wel een foto waarbij de oren naar voren zijn zoals die op mijn huidige avatar Ja

Heb je bij de capriol geen problemen dat de staart in de benen blijft hangen?
Ik heb hem 1x onder het zadel gedaan met een ander paard,was niet de bedoeling maar wel een geweldige ervaring Haha!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:47

gta je met dr naar de keuring?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:05

Nu nog een keer een shoot met goed licht, dan weten we zeker dat we niet toch in het ootje genomen worden Tong uitsteken Maareh, ziet er goed uit joh, petje af!!! Ik zou er ook graag eens een filmpje oid van zien, vooral van de capriole dan Knipoog

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 22:08

Bedankt allemaal. Lachen

@Fax: wow gave ponys in je profiel! Mijn eerste pony was een ijsje en als ik je paardjes zie laait het Ijslands vuur weer een beetje op. Ook heel leuk wat jij met je pony doet aan VD, heel harmonieus.

@Elien: ja, ze is ingeschreven in de stermerrierubriek. Haar veulen gaat nog voor eenkleurig, denk ik zo. (Maar dat verandert nog wel. Tong uitsteken )

@Amable: ik wil ook graag een flimpje, maar dan moet mijn broer eerst eens tijd hebben.

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:09

wow echt gaaf joh!! Haha!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:36

Zoow wat stoer zeg! Die capriool moet je echt op film vastleggen want daar ben ik heel benieuwd naar Lachen Verder echt enorm knap dat je het haar allemaal geleerd hebt. Mijn pony komt niet verder dan schrapen en knielen ROFL

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:40

Wat gaaf Adinda !

Leuke pony ook , mooie meid Haha!