! Mijn kleine man is opeens een écht paard met z'n hoofdstelletje in en zo stoer als hij rondloopt. Ben nu 2 à 3 keer in de week wat grondwerk met hem aan het doen en longeren zonder lijn. Hij pakt het allemaal heel braaf op en hij vindt het superleuk om aan "het werk" te zijn
. Ik begin altijd met grondwerk, dat hij zich weer goed focust op mij. En dat pakt hij echt super op, hij volgt me overal en loopt netjes mee. Vanaf het begin af aan is hij los, heb wel een leadrope bij de hand, maar dat is meer voor het longeren en mee terug naar stal nemen.
1. Volgen:

2. Achterwaarts

3. Je ziet het hier niet heel erg goed, maar pootje over (keertwending om de achterhand) heeft 'ie ook al door

4. In het begin vaak nog wat jolige sprongen met longeren

5. Maar hij kan ook heel netjes z'n rondje draven

6. Dan pakken we er iets nieuws bij... shabrak en dekensingeltje om!

7. En hij bleef superbraaf staan

8. Dat staartje
... Hij vond het iig toch wel spannend 

9. Even halthouden, belonen en singeltje nog wat beter doen

10. En terwijl ik aan de singel zit te sjorren, een heel lief bekkie

11. Toen hij moest galoperen kreeg hij toch wel even de kriebels, hij bleef maar stuiteren... en shabrak bleef natuurlijk gewoon liggen

12.

13. Maar aan het eind ontspande hij zich en deed hij het weer super

14.

15. *trots baasje
*

hoe groot issie inmiddels?
. Hij leert het lekker spelenderwijs zo. Qua bokken in die galop valt het nog best mee, het zijn geen gemene bokken ofzo, hoewel het natuurlijk wel prettig is dat hij het nu doet zonder rjou op zijn rug