orlean @ longeer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

orlean @ longeer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:05

maak kennis met .... orlean.... :
Afbeelding
(hij had last van de vliegen Knipoog )

orlean staat nu een week bij ons. en is bedoeld als recreatie paard. Het is een 12 jarige ruin.
Hij is begonnen op een manege maar wegens omstandigheden is hij verhuisd naar iemand anders. Maar die gene wou een dresuurpaard. En blijkbaar heeft orlean een bloed hekel aan dresuur... (nog niets van gemerkt...)
afgelopen woensdag kwam de osteopaat voor een ander paard bij ons op stal maar orlean werd ook gelijk na gekeken. Wat bleek... hij zat helemaal vast in zijn rug. Hij is nu helemaal los gekraakt en moet een maand gelongeert worden met pessoa (die moeten we nog halen.. dus hebben we de touwtjes gebruikt Lachen
als er weer wat bespiering op zit beginnen we pas met rijden. We proberen heb lekker over zijn rug te laten lopen.

hier een kleine indruk....

(natuurlijk heb ik eerst zonder touwen gelongeert in stap,draf en galop)
Afbeelding
1 we beginnen wat langer

Afbeelding
2 draf. lekker laag en relaxt

Afbeelding
3 iets korter gezet.

Afbeelding
4 lekker relaxt

Afbeelding
5

Afbeelding
6 toen ging het even wat minder

Afbeelding
7 en lekker uitstappen zonder touwtjes

Afbeelding
even raar doen... Tong uitsteken

Afbeelding
bedankt voor het kijken.... nu je er toch ben laat je ook een berichtje achter?? Bloos Lachen

nathalie_v

Re: orlean @ longeer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 10:54

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 18:03

dankje wel Lachen
we hebben de osteopaat gister gebeld om te vragen of er ooit nog op gereden kan worden. Hij zij dat er volgende week iemand 15 minutjes op mag Lachen . We hebben hem nu 3 weken en het gaat goed Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:48

Je kan proberen wat meer stelling te vragen, dat gaat makkelijker met de longe aan een kaptoom ipv onder de kin aan het bit.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 19:34

ik heb zelf een kaptoom uitgeprobeert bij een ander paard (een tijdje geleden) maar ik kan er niet mee werken.. het verschuift (heb het ook al van meerdere mensen gehoord) dus die heb ik in de prullenbak gedaan..
ik longeer nu met pessoa longeer teugel.
maar hoe zou ik dan stelling moeten vragen??
groetjes nathalie

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:18

het werkt niet veel anders als rijden want je longe is redelijk vergelijkbaar binnenteugel.

Wat je ook kan aanhouden is 4x per rondje een ophouding op de longe die doorkomt op het moment dat het binnenachterbeen van de grond is (de de ophouding net iets eerder).

Er zijn kaptooms die verschuiven, vooral nylonnen en goedkope kaptomen doen dat.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 20:23

oke bedankt voor je uitleg. ik ga het zeker proberen. Lachen dat word eerst veel oefenen met de timing haha.
het was een ledere kaptoom van KN dacht ik. ik heb hem zelf niet gekocht maar was van de eigenaar (van het paard waar ik nu op rij)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:47

oke
een kaptoom heeft vaak wel een extra riempje onder de onderkaak door die ervoor zorgt dat hij niet in oog komt. Deze kan wel redelijk strak gedaan worden.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 19:33

Dat heb ik ook gedaan. maar helaas te vergeefs...
bedankt voor je tips.
ik heb het uitgeprobeert met het halster. en in het begin kwam hij terug naar binnen maar nu niet meer Lachen en qua timing, dat had ik vrij snel onder controle Lachen
gister ben ik er 20 min opgeweest. we zijn heerlijk op een buitenritje geweest (hij genoot er echt van. Lachen ) hij vind de bak nou niet echt zo leuk. en hij is super braaf buiten dus vandaar de keuze om een buitenritje te maken Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:55

en hielp het ook of had je het idee van ik sta iets te doen, maar volgens mij voor jan joker Tong uitsteken

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 18:02

hij is zo ie zo nog te stijf. maar ik zal het over een paar manden wel zien. (ik had wel zo iets inderdaat wat sta ik hier nou weer te doen Clown )
maar hij is echt zo stijf als een plank.. niet normaal...
dus ben benieuwd over een paar maanden hoe hij dan is.