Ze loopt nogal met haar hoofd in de lucht en druk hierbij haar rug weg. Omdat ze bij haar vorige eigenaar verkeerd is gereden (hoog en dus rugwegdrukkend) is haar wervel in haar rug scheef gaan staan. Ze is nu behandeld door een osteopaat en alles ging prima.
We rijden haar nu laag en ze pikt alles snel op.
Helaas staat er weer een wervel scheef en mag ik even niet op haar rijden. Ik heb haar nu met kaptoom gelongeerd. Ze loopt dan laag met haar hoofd en laat haar rug los, na het longeren is de scheve wervel een stuk minder te voelen dus het gaat de goede kant op.
Nog een weekje longeren en dan mag ik dr weer op van de osteopaat

Dit was de eerste keer dat ik met kaptoom longeerde dus als mensen nog tips etc. hebben ...altijd welkom!

Dit zijn Belle en ik

Zo beginnen we dus...kop in de lucht en rug wegdrukken

Al meer ontspanning

Steeds iets lager..

In de galop blijft het wat moeilijk voor haar..

Hier moeten we naartoe. Braaf paard!

Ook rechtsom lukt het

En klaar!
D.m.v. longeren met kaptoom is de wervel dus al een stuk rechter gaan staan. We longeren op de Monty Roberts methode. Dit houdt in dat je elk kwart van de cirkel een ophouding geeft zodat het paard uiteindelijk naar beneden gaat lopen met als doel het loslaten van de rug en de achterhand meer onder zetten en meer swung krijgen in het lopen. (het liefst constant laag met het hoofd)
Op de foto's is helaas niet duidelijk te zien dat Belle wanneer ze laag loopt ook haar achterhand beter onder zet maar dit doet zij wel degelijk

Bedankt voor het kijken en tips/reacties zijn natuurlijk van harte welkom!
Liefs, Joyce
succes ermee!