Tumsa @ longeerwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

love_u

Tumsa @ longeerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 11:47

Dit is Tumsa een 15 jarige merrie. Ze is een Trakhener X hannoveraan. het is een super leuk paardje om mee te werken en gaat altijd voor je door het vuur. Kelly_oscar had 2 weken geleden foto's gemaakt van het longeren en die wou ik hier even plaatsen.
graag tips en opbouwend commentaar. Foto's staan op volgorde
hier de foto's
1) Afbeelding
2) Afbeelding
3) Afbeelding
4) Afbeelding
5) Afbeelding
6) Afbeelding
7) Afbeelding
8) Afbeelding
en nog even 2 normale foto's
9) Afbeelding
10) Afbeelding

Pallatin

Re: Tumsa @ longeerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:01

wat een lievie!! Mijn eerste opmerking gaat eigenlijk over de ondergrond...ik zou op zo'n zompige bodem niet zo snel gaan longeren, lijkt me erg zwaar voor je paardje...
Ik longeer eerst altijd los, zonder bijzet oid. Eerst lekker op eigen benen warmdraaien, zowel in draf, stap en galop. Dan pas een hulpteugel eraan (ik gebruik een pessoa). op Foto vier vind ik dat je haar fijn aan het lopen hebt, lang en laag over de rug. de andere foto's vind ik ietsje minder ontspannen ogen, misschien wat meer schakelen zodat ze meer van achter naar voren loopt?

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 12:04

de bak is niet echt zwaar hoor Knipoog
ik wandel eerst ook een kwartier met haar lekker

laurentia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:52

Leuk paardje! vind de bak nat maar o het oog redeljk te doen. paardje loopt lekker maar ik vraag me af waarom de longeer lijn via bit langs de oren loopt (als ik het goed zie?). Lijkt me nogal onnodig en nare druk geven achter de oren. Ik heb het wel vaker gezien maar snap de reden nooit, misschien kun jij het me uitleggen?

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 20:32

dank je
@ laurentia; nou als ik hem door het bit doe en gewoon aan de andere kant vastklik en ik geef dan een beetje druk (want ze wilt nog wel eens naar buiten lopen ) dan trek een soort van de buitenring naar binnen. snap je ?? en zo longeert ze lekker en als je de longeerlijn gewoon in normale verbinding houd ( niet te strak niet te los ) dan krijgen ze geen druk achter hun oren. hoop dat je nu een beetje snapt waarom ik hem zo doe

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:09

Bak is een beetje nat asl hij uitglijdt ..............
Aleen je lijn bij zijn oren weet wel waarom je het doet maar weet niet of het handig is
Maar verder is het goed

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 11:35

de bak is wel nat maar glijd niet Knipoog
ik vind de lijn zo goed zitten en blijkbaar heeft ze er geen last van