Nesj El Kyara (AV) @ Clickertraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alexiisx

Nesj El Kyara (AV) @ Clickertraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 10:30

Hallootjes Haha!

Een paar daagjes geleden, 10/07/08, heb ik voor het eerst met de clicker gewerkt, met Kyara.
We hebben alle basisoefeningen al zowat onder de knie. Lachen
Enkel hoofd laag en achterwaarts gaan nog wat moeilijk, maar het lukt ons wel.
Oja, ik geef af en toe ook stemhulpen, en gebruik ook mijn handen om de richting aan te wijzen o.i.d enkel bij het volgen gebruik ik geen stemhulpen, zodat Kyara op mij let wanneer ik ga lopen, dat zij dat ook moet doen. Bij het commando 'Blijf!' geef ik ook stemhulpen, omdat Kyara het niet zag zitten om daar alleen in het midden van de piste te staan!
Ik heb alles in 1 filmpje gegoten!

Verdere info..
#Ras: AV
#Afstamming: Khidar x Farelka
#Leeftijd: 8
#Gereden: Dressuurmatig (E+3), recreatief.

[lijn]

Klik hier voor het filmpje: Klik

Als er iemand nog tips enz heeft en nog eventueel nieuwe oefeningen om haar aan te leren, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Natasja

manutjuh

Re: Nesj El Kyara (AV) @ Clickertraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:45

heb niet veel ervaring met clicker (eigelijk helemaal nie Knipoog) maar het zag er leuk uit hoor! mooi paard heb je. alleen snapte ik het eerste stukje niet zo... wat was daar nou de bedoeling? dat ze niet aan je zou komen, of dat ze met haar hoofd weg moest ofsow?

bij het stukje dat ze moest blijven staan, ze stond echt op het punt om achter je aan te komen Haha! zag er echt leuk uit, met dat been zo van, 'ja dag! als ik blijf, dan jij ook!' Haha! Haha! Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:19

ik vraag me af waarom (1e fase filmpje) het paard beloond wordt voor het wegjagen van een vlieg?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:27

VD --> GVL-ITP

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:32

waarschijnlijk dat ze dan niet met haar hooft tegen de ts aan zit te dauwen voor een snoepje

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:16

ja, maar een paard dient dat uit zichzelf te laten, niet omdat ie een vlieg weg jaagt

Daico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:10

Als het paard het juiste (gevraagde) gedrag vertoond moet dit beloond worden, of het nu opzettelijk of per ongeluk gebeurde. Door de beloning gaat het paard zich afvragen wat hij gedaan heeft om dat te verdienen.
Als je zegt 'zit' en je paard glijdt toevallig uit en zit op zijn kont, dan beloon je dit ookal was het per ongeluk. Op deze manier leren ze best wat ze moeten leren hoor.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:27

Leuk filmpje! Ik begrijp dat je les neemt? Bij wie?

Ik ben zelf ook altijd een beetje bang dat als je het paard gaat belonen voor het verjagen van een vlieg dat 'ie straks denkt dat 'ie tegen z'n borst aan moet duwen voor zijn beloning, dat is weer weg te trainen, daar niet van, maar voor mijn gevoel is dat omslachtig. Ik vertel het paard daarom heel duidelijk dat ik gewoon wil dat 'ie van me af blijft, aan m'n hand zitten, tik, aan mijn jaszak wroeten, tik. En op het moment dat 'ie dan z'n neus beledigt weg trekt, click.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:47

ze pakt het clickeren erg leuk op...
t eerste stukje is idd wat vaagjes maar voor alle mensen t is dus dat de TS op de clicker drukt en het paard daarop reageert
t maakt in t begin niet uit hoe (in dit geval zat een vlieg dwars )
maar ze rende niet weg ofzo daarna komt dus de beloning voor t feit dat ze de clicker accepteert en er niet bang voor is
( clicker staat voor beloning'.)
.er staat ook in het begin van dat ze t paard leert wennen aan het geluid van de clicker bij elke click krijgt het paard een beloning..de clicker word nu nog samen gedaan in de oefeningen met stem en hand hulpen die de clicker later moet gaan vervangen

ik zou zeggen ga lekker zo door met clickertraining ze pakt het erg leuk op en vind het ook zeker leuk om te doen want dat zie je aan haar bewegingen

clicker training kan je b.v ook aanpassen in schriktrainingen aan de hand. of bij V.D of bij t zadel mak maken en ander dingen..

wij doen zelf ook clicker training en t is echt leuk om te doen

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:56

Leuk filmpje! Ziet er echt leuk uit Lachen

CxXJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:16

Wat eeb leuk filmpje! Je ziet echt dat ze het leuk vind!

Onwijs leuk paardje trouwens! Haha!