Anders dan normaal gaat hij in de richting die je aanwijst. Dit komt nog voort uit aanwijzen waar de andere paarden zijn als hij die kwijt was (landgoed van bijna 30 hectare, gebruik de meeste tijd maar de helft, maar daar er veel begroeiing is kunnen ze elkaar daar ook gewoon kwijtraken).
Dat is dus wel even schakelen als ik eerst een ander (van de 5) heb gedaan die je van achter naar voren drijft

Om hem in galop te houden knip ik met mijn vingers, indien nodig aan het einde van draaiende arm.
"Kikkeren" als aanmoediging kan ik niet gebruiken, dat is nl bij hem de hulp voor zijwaarts gaan.
Dat kan hij ook los, evenals met de voorbenen op een verhoging, zelfs de hoek om, zijwaarts gaan.
Om hem in galop te krijgen zeg ik "let op! Galop" . Voor draf is maar weinig nodig, ik heb meer moeite hem in stap te houden

Omdat het zwaar en stoffig is, hoeft hij trouwens niet erg lang aan het werk, we zijn nog aan het opbouwen.
Je kunt wel zien dat hij goed zijn spieren gebruikt.
Actie foto´s nemen is lastig, want telkens als hij de camera hoort, stopt hij om te poseren (dit doet hij in de wei ook, vraag me af of hij een reïncarnatie van een fotomodel s

Stap

Draf

Geen foto´s van galop omdat ik hem daarbij nog erg moet motiveren

Een zo´n foto waarbij hij stopte om te poseren. Nou vooruit dan maar.

En daarna los achter me aan naar het huis voor een worteltje als beloning. (En richting stal nog even zijwaarts twee kanten op.)