Zoals een aantal van jullie weten is mijn Haflinger James* april 2016 overleden. Met James deed ik ontzettend veel leuke en maffe dingen. Waaronder 'kunstjes' op het blok.
Dat was helemaal ons ding en zowel James als ik konden daar onwijs in op gaan.

Ik kroop onder hem door, kwam bij hem op het blok zitten, gleed van zijn rug, voetje geven, ga zo maar door! Het kon niet gek genoeg.
Toen James overleed was die gekkigheid ook meteen over. Met Bliksem de shetlander was het lang zo leuk niet... Niet zo als met James.

Tóch heb ik gisteren diezelfde kunsten mogen herbeleven!! En dat wel met mijn huidige Haflinger: Nicky! (aka Nick). En het voelde weer vertrouwd net als met James!
Wauw, wat was dát gaaf zeg!
Ik had Nick al kennis laten maken met het blok. Maar gisteren deed ik het voor het eerst zoals ik dat met James deed. Vanaf zijn rug met het blok bezig! En dat ging erg goed! En heb er echt van mogen genieten.
Omdat dit geheel de eerste keer was, heb ik ook een film waarin weinig tot niet in geknipt is. Zodat alles te zien is. Maar omdat die wel 12 minuten duurt, heb ik ook een verkorte versie gemaakt!
Genieten jullie mee?

1

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.
En de film! Waarin o.a. te zien is dat Bliksem en ik onder Nick door kruipen!

9.
Lange versie. Hier is o.a. te zien dat het niet in 1 keer lukt om samen op het blok te gaan staan.
En omdat ik toch erg trots ben op wat ik samen met Nicky in zo'n korte tijd bereikt heb wil ik deze film graag met jullie delen. Deze heb ik gisteren gemaakt.
Bedankt voor het kijken!
p.s. Ik twijfel alleen even of dit onder vrijheidsdressuur hoort.