Busted en ik waren gevraagd om een vrijheidsdressuurdemonstratie te geven op de jaarlijkse nieuwjaarscarrousel op de manege. Dit was de eerste keer voor Busted om een demo te geven voor zo'n groot publiek. Het was daarom spannend hoe hij hierop zou reageren. Er stond publiek in de rijbaan, een bouwsteiger, parasol en er werd natuurlijk muziek gespeeld. Dit boeide hem allemaal niet

Busted is trouwens een 7 jarige ruin. Zijn afstamming is Democraat x Fabricius. Ik heb hem op 5,5 jarige leeftijd licht ingereden gekocht en verder zelf opgeleid. Naast vrijheidsdressuur starten we L2 dressuur en trainen we op M niveau. Daarnaast springen we oefenparcoursen en staat in maart de eerste crosstraining gepland. Qua grondwerk houd ik me niet vast aan een bepaalde methode, ik probeer mijn eigen weg te vinden door over veel methodes te lezen.
Genoeg gekletst hier het filmpje en de foto's

http://www.youtube.com/watch?v=G2n8UiX4OqE&feature=youtu.be

Zoals je misschien in het filmpje hebt gezien help ik hem met het compliment. Dit kan hij al een tijdje op zweepcommando, maar omdat hij het nog wat spannend vind heb ik ervoor gekozen hem tijdens de demo wat meer te helpen. daarnaast zakt hij in zijn halshouding tijdens de Spaanse pas. In training gaat dit veel beter en blijft hij mooi verzameld, maar tijdens de demonstratie vond hij het ietwat lastig om geconcentreerd te blijven. verder sta ik open voor op of aanmerkingen, maar houdt er rekening mee dat dit onze eerste demo was en alles in training veel en veel beter gaat.
Al met al vond ik het ontzettend leuk om te doen en ben ik ontzettend trots op Bus dat hij in een nieuwe situatie als deze toch zijn best blijft doen voor me!