Buiging + compliment TIPS GEVRAAGD!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

First_Unique

Buiging + compliment TIPS GEVRAAGD!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 23:21

Hallo allemaal!
Ik ben al een maandje of 3 bezig met VD met mijn lieve Unique.
Hij vind het erg leuk alleen het buigen en het compliment wil totaal niet lukken. ben er al meer als een maand rustig mee bezig maar krijg het niet voor elkaar. Heb al eens eerder een topic geopend zonder voorbeeldfilmpje, maar nu heb ik toevallig vorige week een filmpje kunnen maken.

Graag wil ik tips wat ik nu beter kan doen mbt buigen en compliment. Ik vraag zijn hoofd soms langs zijn been naar achter omdat hij zijn voetjes zo dicht bij elkaar zet dat hij er met zijn snoetje niet tussen kan. Ik ben me er van bewust dat langs zijn lichaam vragen niet de goede methode is. Verder heb ik eigenlijk ook altijd wel een halstertje om maar aangezien ik voor dit filmpje op neckrope had gereden had hij deze nu niet om.

Ik hoop dat ik bruikbare tips kan krijgen!!

alvast bedankt voor het kijken :)

CrazyIris

Re: Buiging + compliment TIPS GEVRAAGD!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:10

Wat meer druk geven op de singelplek kan wel helpen voor de buiging ;)
hoe heb je dat ronddraaien aangeleerd? :)

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 00:28

dankje voor de tip! kreeg ook al via PB deze tip dus ga hem zeker uitproberen :D

dat rondje heb ik aangeleerd door eerst met halster + touw te werken. ik heb het touw over zijn rug heen gelegd en aan de andere kant er dan aan "getrokken". en dan draait ie het rondje. daar een commando aan gegeven (turn) en meteen mijn handgebaar erbij gedaan. heel vaak herhaald. daarna heb ik een klein beetje getrokken en meteen los gelaten en dat ie dan een rondje draaid. heeel veel beloond en toen had ie het al snel door. hier een leuk filmpje van vrijheidsdressuur.nl waarin ze uitleggen hoe hun het aanleren: http://www.youtube.com/watch?v=ZyDgdSb44d4

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 09:41

De buiging moet je sowieso niet vragen door haar hoofd opzij van haar lijf te vragen, dan belast je scheef en kan ze nooit mooi buigen. Pak dan liever 1 voetje op en zet die iets opzij zodat er voldoende ruimte is. Tzt, als ze de oefening snapt gaat ze dat uit zichzelf doen. Verder leg je idd je hand op de plek van de singel en zorg dat je het hoofd zo laag mogelijk vraagt voor je naar achteren gaat, dus neus door het zand.
Compliment zou ik zelf vanaf de andere kant vragen, dit om verwarring tussen buiging en compliment te voorkomen. Ook hier weer, eerst neus naar de grond vragen, zo laag mogelijk, voordat je naar achteren vraagt. Niet aan het been trekken, maar zorg dat haar neus je hand volgt ofwel door daar iets lekkers te houden ofwel door een target te gebruiken.

Voor je jambette ga je trouwens naar de andere kant toe zag ik. Ik zou ervoor zorgen dat je beide benen vanaf 1 zijde kan vragen zodat je niet van links naar rechts hoeft te lopen als je tzt aan de spaanse pas begint.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 13:15

Dankjewel Danielle!
over dat hoofd heb je helemaal gelijk in! alleen je gaat toch allemaal dingen uit proberen als het niet wil lukken. ga het vandaag eens opnieuw uitproberen op jullie tips!
Over dat compliment aan de andere kant is een goede, ik ga ook daarmee aan de slag. moet wel zeggend dat ik het compliment even heb gelaten voor wat het was. toevallig dat ik nu dacht ik maak toch een filmpje zal ik hem nog eens erbij pakken maar wil eerst die buiging onder de knie krijgen en dan denk ik dat dat compliment er wat makkelijker achteraan komt.

Jambette wil ik zelf nog perfect krijgen en dan ga ik hem vanaf 1 kant op beide benen aan leren. maar dat is weer een volgend stapje :D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:34

Ik zou idd ook eerst zorgen dat je buiging goed is voordat je met het compliment aan de gang gaat.