jeej het lukte!!! (steigeren)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

filly

jeej het lukte!!! (steigeren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 18:39

heey allemaal,

het is niet iets heel bijzonders, maar vandaag heeft mijn paardje (Frizzle een bijna 9 jarige volbloed american quarter horse merie) voor het eerst hoog gesteigerd en met haar voorbenen geslagen iets waar we al heel lang mee bezig zijn en eindelijk gelukt is. helaas zijn er geen foto`s gemaakt, maar binnenkort zal ik een filmpje en wat foto`s maken. ik ben echt super trots op mijn meisje dat ze het deed.

hier nog een paar foto`s van hoe het normaal gaat.

Afbeelding
hier kwam ze net omhoog en na mijn idee ging het heel beheerst iets wat ik er graag inhoud omdat ze het soms wel tegen je gaat gebruiken of zomaar gaat doen omdat ze het zo leuk vind. tips hiervoor zijn meer dan welkom.

Afbeelding
hier kwam ze ook net omhoog. dit ging dus niet zoals ik wou. het lijkt heel onbewust en ze draaide hier ook van me weg. ook hier zijn tips meer dan welkom.

groetje van mij en frizzle

JasmijnJoy

Re: jeej het lukte!!! (steigeren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:42

Ik vind de eerste ook wel mooi. Wanneer ze dit tegen je gebruikt in welke maten doet ze dit? Dit moet je namelijk gelijk afstraffen, en dat niet door een mep op haar borst of iets. En er een goed duidelijk comando onder zetten. Verder kan je voor eht steigeren terug lopen vragen. Dan staan ze beter op de achterhand. En is ook weer een comandoe rbij. Dus kan ze dit niet zomaar misbruiken.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:43

ziet er wel netjes uit. Wat kan hij nog meer voor kunstjes? enne enorm mooi beessie!

filly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 18:48

JasmijnJoy schreef:
Ik vind de eerste ook wel mooi. Wanneer ze dit tegen je gebruikt in welke maten doet ze dit? Dit moet je namelijk gelijk afstraffen, en dat niet door een mep op haar borst of iets. En er een goed duidelijk comando onder zetten. Verder kan je voor eht steigeren terug lopen vragen. Dan staan ze beter op de achterhand. En is ook weer een comandoe rbij. Dus kan ze dit niet zomaar misbruiken.

als ze het niet snapt dan gaat ze steigeren. niet gericht naar mij toe maar meer als een wakeup call van ik snap het niet baas

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:50

filly schreef:
JasmijnJoy schreef:

als ze het niet snapt dan gaat ze steigeren. niet gericht naar mij toe maar meer als een wakeup call van ik snap het niet baas

Ooowh zo. Dit is niet heel super erg. Ik ken ene pony en die ging mensen aanvallen vanwege verkeerd aanleren. Maar dit zou ik wel afstraffen als ik jou was :)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 18:50

Gianti schreef:
ziet er wel netjes uit. Wat kan hij nog meer voor kunstjes? enne enorm mooi beessie!

hee dankje

ze kan boos kijken, voetjes optillen(alleen voor voetjes), flemen, voedsel weigeren, achetruit lopen, beginsel van de jambet en dan steigeren.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 18:52

JasmijnJoy schreef:
filly schreef:

Ooowh zo. Dit is niet heel super erg. Ik ken ene pony en die ging mensen aanvallen vanwege verkeerd aanleren. Maar dit zou ik wel afstraffen als ik jou was :)

ja ik ga het ook afleren. als ze het doet dan zet ik haar achteruit (mijn eigen ruimte opeisen) en een duidelijke nee. ik gebruikt trouwens het comando up en dan mijn armen omhoog. ook doet ze het nu alleen als ik een zweep in mijn handen heb.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:56

Oke mooizo. Niks op aan te merken dan :) Ga je ahar nog verder in het vd begeleiden?

filly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 19:00

ja ik ben enorme fan van VD sinds ik met haar bezig ben wat nu ongeveer twee weken is vertrouw ik haar beter en zij mij ook. ik zou het leuk vinden om uiteindelijk kleine shows te gaan geven met haar maar daar zoek ik nog iemand voor die ook mee zou willen doen

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:02

ooh dat is zeker leuk hoor :) Ik doe het ook met mijn verzorgjes enz. Nouja, nog veel plezier met haar en succes met het verder aanleren.

Hele leuke poown heb je wel :)

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:03

ziet er goed uit voorn een begin! :j
Eindelijk gelukt? Hóe is het je gelukt dan?
Hij steigert precies zoals mijn shet ook in het begin dee!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:12

ik vind het overigens wel riskant, ja het ziet er netjes uit, maar vind heet niet slim dat je dit als eerste grote kunstje leert als je pas 2 weken er mee bezig bent en vooral door dit

Citaat:
omdat ze het soms wel tegen je gaat gebruiken of zomaar gaat doen omdat ze het zo leuk vind. tips hiervoor zijn meer dan welkom.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 19:16

Gianti schreef:
ik vind het overigens wel riskant, ja het ziet er netjes uit, maar vind heet niet slim dat je dit als eerste grote kunstje leert als je pas 2 weken er mee bezig bent en vooral door dit

Citaat:
omdat ze het soms wel tegen je gaat gebruiken of zomaar gaat doen omdat ze het zo leuk vind. tips hiervoor zijn meer dan welkom.

dit zijn we aan het afleren ieder paard kan dat gaan doen ik heb al met meerdere paarden VD gedaan maar die zijn helaas verkocht een aantal jaar geleden. al zou ik een jaar bezig met haar zijn en meer kunstjes hebben aangeleerd dan zou ze dit nog doen. zoals ik al uitgelegd had ze gebruikt het alleen tegen me als ze het niet snapt. dit deed ze ook al voor het beginnen aan VD met haar en het is enkel nog maar twee keer voorgekomen. ik vraag tips om het gelijk de kop in te drukken.