Beginselen van VD met Viesje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Beginselen van VD met Viesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 18:10

Mijn paard heeft sinds een maand zijn tweede peesblessure en daarom heb ik me er eigenlijk al bij neergelegd dat ik er niet meer op zou kunnen rijden. Blessure is niet heel ernstig dit keer, maar we moeten toch weer een paar maanden revalideren en stappen. Paard mag wel gewoon buiten. Om ons bezig te houden tijdens het stappen elke dag, had ik bedacht om simpele VD-oefeningen te gaan doen. Dit is hoever we nu zijn:

Het filmpje is van meerdere dagen.

rechtsvoor is zijn favoriet, ik denk dat ik daar ook altijd het meest duidelijk in ben. Linksachter kent hij nu ook. Bij de achtervoeten vragen moet ik er alleen op letten dat hij niet stiekem naar achteren toe loopt.
Ik wil eigenlijk de oefening nu uitbouwen en er verschillende oefeningen van maken. De blessure zit in zijn voorbenen, dus ik had gedacht iets moeilijkers met de achterbenen te proberen. Maar wat, daar ben ik nog niet helemaal over uit :P Ik ga eerst het voetjes optillen nog wat fine-tunen en zorgen dat hij de benen wat langer in de lucht houdt.
Het voedselweigeren kan hij trouwens erg goed en als ik hem goed scherp heb, kan hij als een trein achterwaarts. Hij is alleen snel afgeleid en daarom ben ik vaak maar eventjes bezig, doe wat anders en herhaal de oefening nog een keer.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:54

Super leuk ;)