[FILM] Ruly vrijheidsdresuur graag TIPS!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xNicky_

[FILM] Ruly vrijheidsdresuur graag TIPS!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 16:22

Hallo bokkers!

Gister met het lekkere weertje weer wat geoefend met Ruly.
Hiervan even snel een filmpje in elkaar gezet.
Ik heb heel graag tips, met het compliment kom ik niet meer verder, ik heb het idee dat Ruly blokeert(vooral links)

xRiiannex

Re: [FILM] Ruly vrijheidsdresuur graag TIPS!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:48

leuke pony !!

soully

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:54

leuk filmpje! je laat alleen veel dezelfde truukjes zien, je zou eerst de basis dingen kunnen aanleren dus op het blok en gapen,apporteren en dat soort dingen en daarna pas met de moeilijkere dingen zoals het compliment verder gaan oefenen

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:28

Vind het er goed uit zien! Inderdaad wat ponyz zegt hoop ik wel dat je eerst de basis hebt aangeleerd.
Over het compliment vind ik het over het algemeen goed uit zien :j Het is een begin , je paard moet ook nog wennen aan de kunst, bouw het vooral langzaam op.

xNicky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 15:08

Bedankt voor de reacties!
We zijn zeker wel bezig met de basis. Ook op het blok kent ze, heb alleen geen goede (veilige) blok, dus dat doe ik niet meer tot ik een goede heb.
Heb niet alles op het filmpje staan wat ze kan, want wou graag vooral wat tips over het compliment.
We trainen hier dus nu lekker rustig mee verder! :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:12

Ik vind het er erg goed uitzien! Compliment begint te komen. Wel zou ik er snel een commando aan gaan koppelen. Want als je je hand iets verkeerd doet, heb je hem eronder liggen.

Leuke pony :D

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:52

Echt leuk!
Hoe heb jij die jambette zo goed aangeleerd?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:20

Ziet er goed uit.
Het compliment daar heb ik ook een tijd over gedaan. Maar ik heb er zelf voor gekozen om het been NIET te ondersteunen. Maar vragen om voet op te tillen en dan via de buiging. Dus eerst laten strekken, dan voet optillen, en dan het commando geven voor buigen. Hij zal dan in het begin het hoofd nog wel ver eronder brengen maar dat kun je er wel weer uit trainen. En dit gewoon heel vaak doen, het kan een tijdje duren maar het kwartje zal wel vallen. Ze moet ook haar evenwicht zien te bewaren en een stapje naar achteren durven te zetten. Het paard waar ik het mee doe die ging eerst vlak boven de grond met haar been tot op de dag dat ze de grond raakte... :D Het voordeel is dat ze hem nu zelfstandig kan doen meteen.

Hoe heb je die berggeit zo mooi aangeleerd?

xNicky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 12:19

Echt bedankt voor de tips!

@tonylove eerst leerde ik haar haar voetje optillen op comando en later ging ik klikken op de momenten dat ze haar been steeds iets verder uitsloeg.

@saskiakefie hmm die manier zal ik ook eens kunnen gaan proberen, alleen kent ze het buigen nog niet echt. Ik heb zelf wel al vaker geprobeerd om het been niet te ondersteunen, omdat ik dit al een tijdje oefen en ze het voetje optillen en de beweging terug kent, maar dan zet ze hem gewoon naar achter neer, vandaar dat ik het nog zo doe.
Ik had afgelopen zaterdag nog geoefend met het compliment en had haar ietsjes verder in de spagaat gezet, toen had ze echt een moment met dr been plat aan de grond, dus echt in het compliment om de beloning op te eten. Het begint dus te komen!

De berggeit heb ik haar geleerd toen ik zelf bij ons in het hok met al onze spullen stond, er zit een drempel tussen omdat dat hoger is. Ruly stond buiten en ik lokte haar met een wortel, ze stapte niet over de drempel maar zette wel haar achterbenen bij. Zo paar keer geoefend en nu kent ze het prima :)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:24

Leuk zeg die pony! doet het goed! Hoelang ben jij al bezig??
Hoe leer ik me paard voet geven..? ze blijft er namelijk gewoon op staan...
en wil hem niet uit zichzelf naar voren doen.

nickywobbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:01

Hey ik hb 2 shetjes en die kunnen we t compliment. Misschien moet je het hoofd net zoals de buiging tussen de benen doen. Dus dat hij het hoofd strekt naar achter en dan kan je het been op de grond neerleggen ;) xx