Ik heb mijn knappe schimmel busted nu bijna een jaar. In dit jaar hebben we samen veel bijgeleerd. Ik ben eind vorig jaar voor het eerst in aanraking gekomen met vrijheidsdressuur. Ik wist al snel dat dit echt iets voor mij was. Met mijn vorige paard heb ik een beginnetje gemaakt. Zij kon oa. spagaat en spaanse pas. Helaas heb ik haar 1 december 2011 moeten laten gaan vanwege een ongeneeslijke blessure. Zo is mijn nieuwe topper in mijn leven gekomen. Hij was 5.5 jaar en 5 weken OHZ dus nog niet erg wereldwijs. Na veel grondwerk begon hij mij steeds meer te vertrouwen en ik kan nu met trots zeggen dat we een team zijn geworden. Ik ben nu ongeveer 7 maanden met de oefeningen begonnen hiervoor heb ik enkel aan meelopen stopen achteruit etcetera gewerkt.
Dit filmpje is een gelegenheidsfilmpje gefilmd met een mobiele telefoon. Daarnaast het eerste filmpje wat ik heb bewerkt heb met Movie Maker dus sorry voor de kwaliteit.
In het filmpje zie de eerste keer dat ik een zeil meeneem tijdens het spelen. Hij zag het eigenlijk meteen als speelgoed, maar als je goed oplet bij het stukje dat het zeil over hem heen ligt zie je dat hij het wat spannend vind aan zijn orenspel en het feit dat hij bevestiging zoekt door soms op mijn hand te sabbelen. Qua vrijheidsdressuur staan lang niet al zijn kunsten op film. Je ziet hoe we bezig zijn met de pirouette op commando, achteruit op commando, jambette, spagaat, compliment, nee schudden en spaanse pas.
pirouette is echt nog niet bevestigd maar het lukt al aardig hij doet goed zijn best!
Maargoed genoeg gekletst hier het filmpje

Een reactie is altijd leuk! Commentaar mag maar houdt het netjes