Nu dat het steeds slechter weer wordt en ik binnenkort full-time ga werken, ga ik helaas steeds minder mennen.
Vanwege een polsblessure kan ik ook niet zwaar tillen enz en is longeren ook geen optie omdat ik geen longeerzweep kan vasthouden en Sil niet loopt zonder zweep

Silvester is een kruising WelshxShet en is nu 5 jaar.
Ik heb hem vanaf dat hij 1 jaar was en in deze 4 jaar pakken we af en toe wat trucjes en oefeningen aan, ook doen we vaak parelli onderdelen.
Van vrijheidsdressuur kan Sil al:
- Jambette
- Begin van buigen
- Laag steigeren
- Rits open en dicht maken
- targetten
Vandaag hebben we ons gericht op:
- Een beginnetje van de spaanse pas
- Een beginnetje aan de spagaat, zodat we van hieruit een mooie buiging kunnen vragen.
- Het hoger laten steigeren
- Liggen
Hier 2 foto's van vorig jaar juli. De jambette heeft hij al goed onder controle en zoals je ziet is de steiger nogal laag.

Sil is erg slim en heeft dingen snel door, zo kon hij na 10 minuten al zonder balk een spagaat maken:

Vanuit de spagaat hebben we de buiging gevraagd. Ik deed de buiging voorheen ook, maar dan zonder spagaat en dan had Sil toch echt te weinig ruimte.

En ook geoefend met een ander commando voor het steigeren, ik zette namelijk teveel druk op het touw en dit moest minder. Zelf vind ik het steigeren nogal eng en durf niet te dicht bij in de buurt te komen

Het was een ontzettend leerzame les en we hebben weer genoeg stof om op verder te borduren!
ow nog even een leuke foto, toen Nikki weg was en ik Sil nog even uit zijn shetlander paddock haalde, ontglipte hij me en rende snel naar de grote paarden paddock, daar staan al zijn vrienden haha.