De mooiste Appaloosa @ Loswerk-werk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De mooiste Appaloosa @ Loswerk-werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:57

He's back :D Heb [***] een beetje 'verwaarloost' de laatste tijd.
Had een beetje moeite met 2 pony's die graag aandacht willen (en [***] is beetje errug jaloers :+ ) en ik dacht er goed aan te doen om een verzorgster voor hem te zoeken. Bleek niet zo'n goede keuze ... En nadat de hoefsmid geweest was (ja, de pony uit dit topic [OPG] Onbetrouwbaar (levensgevaarlijk?) paard? Wat nu? is naar de hoefsmid geweest :Y) ) heb ik hem toch even weer zelf moeten doen, hij was een beetje van slag :(:) en ik vertrouwde het allemaal niet meer zo ... Dus nu ben ik zelf weer met hem bezig, en het gaat weer goed :D

Vandaag beetje aan loswerken in de roundpen gedaan, voor het eerst sinds lang. En daarna nog even het bos in, ook voor het eerst sinds lang. Er is nog veel ruimte voor verbetering, maar ik vind het al super dat we dit weer kunnen dus ik vond het wel een moment om foto's van te nemen. Enjoy! :Y)

1. Nog gespannen maar wel actief, daar kunnen we mee werken :D
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Wooeeei, kabouter in de struiken!
Afbeelding

4. Maar de rust kwam al snel terug
Afbeelding

5. Andere kant, dus met z'n blinde oog naar mij toe, heerlijk om dan lichaamstaal te gebruiken :+ :))
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. En toen kwam ineens .... Ontspanning! :D
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Lieve poon <3
Afbeelding

De ontspanning waren maar korte momentjes, maar ze waren er wel al, en dat vind ik persoonlijk al heel wat!
Daarna nog even een rondje het bos in, ik werk heel veel met leiden vanuit de 3e, 4e, 5e positie, ik vind het belangrijk dat hij zelf leert lopen en zelf initiatief neemt, is heel handig met rijden want als je erop zit loop je er ook niet voor dus kan hij ook niet op jouw steunen. Vandaar dat ik dit vanaf de grond ook regelmatig meeneem, met 1 leadrope of met dubbele lijnen :) Ging best goed, hij heeft 1 boom gemold maar verder hebben we niks kapot gemaakt :Y)

11.
Afbeelding

12. Zelfs een drafje is mogelijk!
Afbeelding

En voor degene die het niet geloven, hij draaft echt :P

13. Als beloning even grazen
Afbeelding

14. En terug thuis
Afbeelding
waar hij tussen de paarden doorliep alsof het niks was en zelfs met aan de ene kant een (nieuwe) hengst en de andere kant een grasveld bleeft hij heel geconcentreerd lopen :D

Hij heeft het héél erg goed gedaan, ben echt trots op hem :+:
Nog veel werk, maar gezien z'n verleden en z'n problemen en al de gebeurtenissen doet hij het gewoon heel erg goed :D

En [***]? [***] stond er zo bij ...
Afbeelding

[***] is beetje ziekjes en hij voelde zich echt zielig :(:)

Dank je wel voor het kijken :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-12 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

lovefi

Re: De mooiste Appaloosa @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:06

Wat een ontzettend leuke pony zeg! En Cobe is wel heel verdrietig aan het kijken, beterschap :(:)

Anoniem

Re: De mooiste Appaloosa @ Loswerk-werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:08

En [***] voelde zich echt wel zielig ja, merkte het ook op de poetsplaats, hij reageerde anders dan anders, maar komt wel weer goed, daar ga ik toch vanuit :Y)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:50

Leuk een topic van Boke! Hij doet het goed zo zelf op kop, zo kweek je idd veel zelfvertrouwen bij hem, super :) Wat heeft Cobe? Hij staat er idd maar zielig bij :(:)

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:35

Mijn vriendin werkt ook met haar half-blinde paard dmv grondwerk. Zij werkt meestal wel aan een kaptoom, omdat lichaamstaal inderdaad minder goed overkomt aan 1 kant. Zij lest bij J.ossy R.eynvoet, die zit bij jou in de buurt volgens mij. Misschien kan je hem een aantal stemcommando's aanleren voor het werken in vrijheid? Hoewel je zeker niet moet onderschatten hoeveel een paard ziet met zijn brede gezichtsveld (van zijn goede oog).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:44

Thanks Sol!
[***] heeft opgezette (speeksel)klieren, je ziet het ook wel op de foto aan/achter z'n kaak, zit een bobbel. Hij eet nog wel enzo (al denk ik dat het stro hem wat moeilijker afgaat, zat nog best veel in het net) maar hij ziet er niet zo happy uit. Hopelijk morgen beter, [***] heeft dat ook eens gehad en dat was na een dag weg dus nu ook maar weer :Y)

@ Satine : dank je voor je reactie! Ik werk inderdaad heel veel met stem(commando's), niet volgens het boekje maar wel handig :+ Hij reageert best wel goed op alles, maar ik betrap mezelf erop dat ik echt met mijn lichaam werk, terwijl hij me toch niet kan zien .. Lijkt me wel een grappig zicht :)) En ach, ze zeggen toch dat paarden heel veel (aan)voelen dus misschien helpt het toch wel ;) Jossy ken ik inderdaad, zit hier vlakbij, heeft niet zo mijn voorkeur maar ben wel nieuwsgierig hoe je vriendin het doet met haar paardje en wat zij (daar) zoal leert enzo .. Zit ze ook op bokt?

Verder redt hij zich inderdaad érg goed :j Ze zeggen ook dat paarden met maar 1 oog geen diepte zien, maar daar geloof ik niks van, als je hem ziet springen :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:54

He, zit Jossy vlakbij jou? Ik heb er al erg veel goede dingen over gehoord en hem al eens aan het werk gezien in een clinic, ik kon me toen wel vinden in zijn uitleg maar zo'n clinic is wel beperkt natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:59

:j Normaal gezien ben je er langsdoor gereden toen op weg naar mij :P
Ken 'm verder persoonlijk niet dus ik mag eigenlijk niet oordelen, maar hij heeft vroeguurh met [***] gewerkt en dat verhaal had toch zo'n "hmm, ok"-kantje, vandaar :Y) En verder zijn er nog wat dingetjes maar dat is offtopic en niet van belang :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:10

Hihi, vind je altijd zo grappig klinken. 'Eeennnn staaaaaaap' alsof je niet lager kan :Y)

Wel een leuke pony hoor, en fijn dat het zo goed gaat! Hoe heb je nou die lijnen bevestigd in het bos, een neckrope? Kan het niet zo goed zien, het lijkt steeds alsof hij gewoon andersom vast zit maar in het filmpje is het toch niet zo

Arme Cobe :(:) Misschien een kaartentopic openen voor hem? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 07:33

Ik kijk de filmpjes hier thuis praktisch nooit met geluid dus sssssst, ik wil het niet weten :P

De uitrusting is gewoon het touwhalster met 6m lijn. Ik wissel zelf regelmatig van kant en gooi dan de lijn over zijn rug zodat die niet op de grond hangt. Doe ik gewoon in stap enzo, die pony is al veel gewend ondertussen, haha. Neckrope is nog een stuk te vroeg, dan bleef er geen bos meer over volgens mij :+

Haha, een kaartentopic.. super.. op stal zullen ze lachen :)) :))

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:33

Heeey mijn verzorgpony's staan daar ook! De ijslander en shetlander! Ik en mijn vriendin zeggen altijd dat is eenmooi paard! :D

TescaDubb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:39

Wat een superleuke pony's heb je! <3

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:42

Boke :+:
Hij ziet er weer top uit, fijn dat het allemaal weer goed gaat na de hoefsmid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:41

@ femkepien : haha, wat toevallig! :D En thanks voor het compliment! :o

Dank jullie wel TescaDubb & dancer_ :D
Ben wel blij dat het hij zo allemaal oppakt, de eerste dagen dacht ik van "oei, dat gaat even duren", maar éénmaal door de zure appel heen was hij weer de meewerkende pony die hij daarvoor was :D Zullen altijd wel dingetjes bij hem blijven wat opletten is, maarja, dat hoort gewoon bij hem :+

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:55

Knappe boke. Ik vind dat hij het hartstikke goed doet. Leuk. Maar die arme cobe. Een knuffel voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:19

Thanks :D Hij doet het eigenlijk echt wel prima :j Soms is het beetje zoeken en het is een heel grote uitdaging, maar hij reageert zo leuk (op mij) <3 Heb toch wel echt wat met het beestje :j

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:45

Wat leuk, gaat super zo! :)
En beterschap voor Cobe!

Darkforest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:55

Zeker een mooie appaloosa, erg leuk.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:39