Had een beetje moeite met 2 pony's die graag aandacht willen (en [***] is beetje errug jaloers

Vandaag beetje aan loswerken in de roundpen gedaan, voor het eerst sinds lang. En daarna nog even het bos in, ook voor het eerst sinds lang. Er is nog veel ruimte voor verbetering, maar ik vind het al super dat we dit weer kunnen dus ik vond het wel een moment om foto's van te nemen. Enjoy!

1. Nog gespannen maar wel actief, daar kunnen we mee werken

2.

3. Wooeeei, kabouter in de struiken!

4. Maar de rust kwam al snel terug

5. Andere kant, dus met z'n blinde oog naar mij toe, heerlijk om dan lichaamstaal te gebruiken

6.

7.

8. En toen kwam ineens .... Ontspanning!

9.

10. Lieve poon

De ontspanning waren maar korte momentjes, maar ze waren er wel al, en dat vind ik persoonlijk al heel wat!
Daarna nog even een rondje het bos in, ik werk heel veel met leiden vanuit de 3e, 4e, 5e positie, ik vind het belangrijk dat hij zelf leert lopen en zelf initiatief neemt, is heel handig met rijden want als je erop zit loop je er ook niet voor dus kan hij ook niet op jouw steunen. Vandaar dat ik dit vanaf de grond ook regelmatig meeneem, met 1 leadrope of met dubbele lijnen

11.

12. Zelfs een drafje is mogelijk!

En voor degene die het niet geloven, hij draaft echt

13. Als beloning even grazen

14. En terug thuis

waar hij tussen de paarden doorliep alsof het niks was en zelfs met aan de ene kant een (nieuwe) hengst en de andere kant een grasveld bleeft hij heel geconcentreerd lopen

Hij heeft het héél erg goed gedaan, ben echt trots op hem

Nog veel werk, maar gezien z'n verleden en z'n problemen en al de gebeurtenissen doet hij het gewoon heel erg goed

En [***]? [***] stond er zo bij ...

[***] is beetje ziekjes en hij voelde zich echt zielig

Dank je wel voor het kijken