Longeren met pessoa.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Longeren met pessoa.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 17:29

Zo dat is lang geleden, mijn dametje hier aan het werk te zien.

Ze heeft bijna 2 jaar stil gestaan, wat eigenlijk erg zonde is. Al heeft het haar wel goed gedaan.
Ik heb er alweer een paar keer op gezeten, lekker rustig aan begonnen met ritjes aan de lange teugel. Deed ze enorm braaf en mocht niet klagen. Helaas is ze zo ongehoorzaam als de pest op het moment dat je iets van haar vraagt. Dus dat heeft mij besloten haar eerst maar weer eens echt aan het werk te zetten aan de longe. Vandaag deed ze dat super fijn!

Bewust niet gegaloppeerd, doordat zij er onder uit wil komen door te galopperen en ik de bodem op dit moment gewoon te nat/zwaar vind voor haar. Ze heeft natuurlijk nog weinig spier opbouw (of eigenlijk gewoon nul komma nul) en conditie is ook nog niets waard. Vandaag 10 minuten linksom en 10 minuten rechtsom gedraafd met veel overgangen naar stap. Meer dan genoeg, want ze deed het top. Trots!!

Geen foto's van rechtsom, gewoon omdat ik dat vergeten ben. :o

Ze sjouwt nog lekker in het rond, ondanks de slechte bodem op dit moment!!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

Ze mag soms van achter meer door blijven gaan, wat actiever door treden en af en toe wil ze haar rug nog wat weg duwen of te lang maken in haar lijf (dan valt ook gelijk het achterbeen wat weg). Lang over de rug vind ik niet zo erg, maar ze probeert in haar hele lijf lang te worden. Verder moet ze meer impuls terug krijgen, ze wil wel heel graag werken en doet vandaag goed haar best. Alleen moet ze ook actief blijven in een wat lager tempo, nu wilt ze vaak ook nog net wat te veel versnellen. Ook overgangen terug moet ze meer impuls blijven houden.

Maar voornamelijke doel op dit moment is gehoorzaamheid, rust en ontspanning. Dat ging vandaag zo slecht nog niet!