Goldy aan de pessoa.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Goldy aan de pessoa.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 11:51

Gister goldy eens aan de pessoa laten lopen. Voor het eerst iets opgebouwd in hoogte nu ze langzaam iets sterker begint te worden. Verder wordt ze gereden en dressuurmatig getraint. Ook gebruiken we vaak hindernissen en balkjes. Omdat ze afgelopen weekend mee heeft gedaan met de oefen cross (en alles gesprongen en gedaan heeft) en dit weekend een dressuurwedstrijd heeft, hebben we voor een rustig weekje wat betreft rijden gekozen en dus met haar gewandelt en gister aan de longe.
Hier de foto's:
laag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Midden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoog, maar voor goldy nog iets hoog gegrepen.
Afbeelding
Afbeelding

Toen kwam de oude Goldy weer tevoorschijn.
Afbeelding

Goldy logeknoopt en lekker uitdraven (en stappen)
Afbeelding

Graag jullie reactie, tips, etc
Laatst bijgewerkt door lailapri op 16-08-12 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:52

Leuke pony heb je :j . Maar pEssoa bedoel je := , Passoa is drank ;)

(Verder heb ik geen verstand van het longeren aan zo'n teugel)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:56

Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, maar om zelf wat te leren reageer ik.
Ik heb de indruk dat ze ietsje meer voorwaarts mag gaan, zodat haar achterbeen er wat meer onder gaat en ze haar rug wat losser kan laten. (Mocht ik het bij het verkeerde eind hebben hoor ik het graag) Op de schuine foto's lijkt het beter, maar is niet zo goed te zien.

ow, en ik vind een passoa teugel veel lekkerder. hihi. Idd zoals hierboven het is pessoa.

lailapri

Re: Goldy aan de pessoa.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 12:02

ik weet het toch nooit :+ Dus maar snel even aangepast.

Wat betreft de tip, bedoel je gas van achter er bij dat ze wat meer door loopt? Wij zijn al blij dat ze niet meer rond scheurt, maar misschien juist daarom dat we haar net onder het tempo laten lopen. We hebben wel nog een stukje stap gedaan waarbij ik wat aan longeur geknutseld had en haar wat laten spelen met soepel meedraaien/lopen en plankerig meedraaien en daar zag je wel veel verschil in bij goldy, echter knutselen en foto's maken wilde niet goed samen. Ook als de longeur meer kracht in haar bewegingen gebruikte deed goldy daarin mee. Dus mijn vraag is moet ze losser en soepeler bewegen of meer naar voren.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:06

Niet persee meer naar voren, maar meer met de achterhand eronder. Misschien dat je dit bereikt met veel overgangen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 12:10

Oke wat voorwaartse drang is er voldoende, aan de longe al veel meer rust erin, met rijden kost het me altijd veel buikspieren om te zorgen dat ze niet op de voorhand rond rent, maar ook als ze meer bij elkaar loopt blijft ze fijn aan de hulpen. Ben het met je eens dat ze wat duikt en op de voorhand valt. vergeten te melden, goldy is nu 4 maanden echt in training, daarvoor rustig zadel mak gemaakt. Ze is ruim 4 jaar oud.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:50

Vind het wel jammer dat er nou niemand reageert die er heel veel verstand van heeft, kunnen we nog wat van leren.