Mees enorm aan het uitsloven! <3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cathleen

Mees enorm aan het uitsloven! <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 12:13

Hallo! :wave: ben ik weer.
Gister avond kwam een vriendin mee om foto's te maken, Had afgelopen 2
weken het vd en natural dressage een beetje laten liggen, heb met mees enorm genoten
van lange dagtochten, en ben met mees ook met iets nieuws bezig gegaan.
Maar gister avond was het dan weer zo ver, en Mees had er zin in!
Ze was super enthousiast en deed zo goed mee! :)

1. Afbeelding
even opwarmen

2.Afbeelding
iets stellen

3.Afbeelding
daar komt ze al!

4.Afbeelding
goedzo! +:)+

5.Afbeelding
uitslover! :~

en nu de kunstjes!

6.Afbeelding
terug lopen

7.Afbeelding
compliment! (inmiddels helemaal op zweepcommando)

8.Afbeelding
hahaha vind deze erg leuk! :)

9.Afbeelding
liggen <3

10.Afbeelding
platliggen :+: (vind ze nog spannend met iemand erbij)

11.Afbeelding
op schoot liggen!! :+: (ja ik weet de gevaren ervan, eigen risico)

12.Afbeelding
zitten en beentje geven! <3

13.Afbeelding
baasje lag eens in de camera :')

14.Afbeelding
stijger! _/-\o_

en als afsluiter

15.Afbeelding
omdat ik dit gewoon de leukste foto vind! :+:

tips zijn altijd welkom! +:)+ zolang het maar netjes word gehouden.
Laat je een reactie achter ? :))

UMayDream

Re: Mees enorm aan het uitsloven! <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:15

Wat een leuk stel zijn jullie!
Mooie pony is Mees :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:21

Ik ben fan :-)

lisannehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:32

hoe mooi zeg, :) erg leuk!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:35

Ziet er leuk uit allemaal! Heb enorm gelachen om foto 13 :)
Veel plezier samen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:45

Wat een koppie zit er op! Erg hoog 'aah' gehalte!
Laatst bijgewerkt door PercyLeen op 14-08-12 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 12:48

Bedankt allemaal! <3

@percyleen
ze heeft zo een lief hoofd, maar kan soms zo een doerak zijn! _O-
Laatst bijgewerkt door Cathleen op 14-08-12 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:48

Ah leuk zeg!
Ziet er ook heel vriendelijk en vrolijk uit!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:50

Leuk zeg! Is dat een fjord x arabier of zie ik het nou verkeerd? Vind het een erg mooie pony :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:57

Wat een leuke pony! Staat ook netjes aan de hulpen, vind dat erg knap van je!
Maar ik zie een pony die een houding aanneemt en zich daarbij helemaal vast zet in de kaak, veel te kort in de hals wordt en ook te rond wordt. Ook lijkt ze wat over het tempo gereden te worden. Zou liever een wat ontspanner paardje willen zien met het neusje er meer uit. Dit lijkt mooi, is het niet.

Foto 13 is echt <3

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 13:13

Geryon schreef:
Maar ik zie een pony die een houding aanneemt en zich daarbij helemaal vast zet in de kaak, veel te kort in de hals wordt en ook te rond wordt. Ook lijkt ze wat over het tempo gereden te worden. Zou liever een wat ontspanner paardje willen zien met het neusje er meer uit. Dit lijkt mooi, is het niet.

Foto 13 is echt <3

haar tempo is prima, het lijkt alleen snel doordat ze de hele tijd een soort van spaanse draf uit voerde, gewoon omdat ze zo fanantiek was vandaag, maar mijn bedoeling is wel juist dat ze wat meer opgerichter gaat lopen, met goed achterhand gebruik, en dit doet ze hier ook, en ik voel ook aan haar dat ze ontspannen is, zo niet dat zou ze veel verder op de voorhand lopen en dan was er helemaal geen sprake meer van goed achterhand gebruik,
ik heb haar eerst goed los gereden en toen vroeg ik haar dus om iets na te geven, door mijn bovenlichaam dus vrijwel helemaal te ontspannen en haar met mijn benen er iets onder te drijven.
en ze heeft zelfs al moment dat ze gaat afkauwen, dit doet ze dus echt alleen puur als ze goed ontspannen is.
Misschien heb je nog een tip ? :)

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 13:28

kaniche schreef:
Leuk zeg! Is dat een fjord x arabier of zie ik het nou verkeerd? Vind het een erg mooie pony :)

ze is een welsh x fjord :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:35

Cathleen schreef:
Geryon schreef:

Foto 13 is echt <3

haar tempo is prima, het lijkt alleen snel doordat ze de hele tijd een soort van spaanse draf uit voerde, gewoon omdat ze zo fanantiek was vandaag, maar mijn bedoeling is wel juist dat ze wat meer opgerichter gaat lopen, met goed achterhand gebruik, en dit doet ze hier ook, en ik voel ook aan haar dat ze ontspannen is, zo niet dat zou ze veel verder op de voorhand lopen en dan was er helemaal geen sprake meer van goed achterhand gebruik,
ik heb haar eerst goed los gereden en toen vroeg ik haar dus om iets na te geven, door mijn bovenlichaam dus vrijwel helemaal te ontspannen en haar met mijn benen er iets onder te drijven.
en ze heeft zelfs al moment dat ze gaat afkauwen, dit doet ze dus echt alleen puur als ze goed ontspannen is.
Misschien heb je nog een tip ? :)

Leuk dat je paard zo fanatiek is, weet je in ieder geval dat je goed bezig bent.

Een tip voor je heb ik niet, want ik ben van mening dat het niet mogelijk is zonder tuig en dat is ook weer terug te zien uit jouw foto's. Maar dat wil niet zeggen dat jij niet goed bezig bent hoor. Ik hobbel zelf ook zonder tuig en dat vinden mijn paard en ik ook leuk.

Maar nageven doet een paard op de ruiterhand (en de ruiterhand moet dan ook nageven) en die is er niet eens, dus kan je niet spreken van nageven. Eerder van nageeflijkheid. Maar dat zie ik hier niet omdat nageeflijkheid ontspanning is in het nek- en kaakgewricht. En die ontspanning zie ik niet.

Mijn enige tip zou zijn ga zo door want jullie zijn een leuke combi! :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:37

Prachtige Fjord!

Ook een heel mooi klein hoofdje !

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:38

Leuk!
En wat een mooie pony :)

lisaaatjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:52

o wat een leuke foto's zeg! ik vind vooral foto 13 geweldig! die zou bij mij echt uitvergroot boven me bed te komen hangen

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 19:27

@ geryon
Aan de ene kant heb je gelijk maar aan de andere kant, zie ik in de hoge dresuur zoveel mensen die hun paard opgericht laten lopen, ook zie ik op foto's zat mensen die ook bezig zijn met het natural dresseren, en allemaal laten ze hun paard opgericht mee lopen, mees bood dit zelf ook aan , dus daar heb ik op ingespeeld.
Ze loopt wel, en daar geef ik je gelijk in, nog net wat te diep soms, maar hier kan prima mee gewerkt worden vanaf de grond, ik ben van de mening dat het wel kan zonder tuig, er zijn alleen weinig die het ook daadwerkelijk lukken.

bedankt iedereen voor de reactie's! *D

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:13

Super gave pony! <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:22

Super gaaf zeg! Ziet er ontspannen uit!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:06

Wat zijn jullie onwijs leuk bezig Cathleen, geweldig! :+:

Misschien kun je proberen om met het nagevelijk rijden de achterhand er zo onder te krijgen, dat zn rug bol wordt. :) Onwijs goed voor t paard!

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 23:14

Nista_RX schreef:
Wat zijn jullie onwijs leuk bezig Cathleen, geweldig! :+:

Misschien kun je proberen om met het nagevelijk rijden de achterhand er zo onder te krijgen, dat zn rug bol wordt. :) Onwijs goed voor t paard!

bedoel je daarmee niet lang en laag? of juist dat ze heel diep loopt?

anneeep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:20

Super gaaf wat jij kan met dat dier! _/-\o_

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:52

Cathleen schreef:
@ geryon
Aan de ene kant heb je gelijk maar aan de andere kant, zie ik in de hoge dresuur zoveel mensen die hun paard opgericht laten lopen, ook zie ik op foto's zat mensen die ook bezig zijn met het natural dresseren, en allemaal laten ze hun paard opgericht mee lopen, mees bood dit zelf ook aan , dus daar heb ik op ingespeeld.
Ze loopt wel, en daar geef ik je gelijk in, nog net wat te diep soms, maar hier kan prima mee gewerkt worden vanaf de grond, ik ben van de mening dat het wel kan zonder tuig, er zijn alleen weinig die het ook daadwerkelijk lukken.

bedankt iedereen voor de reactie's! *D

Maar dat opgericht wat er in de hoge dressuur gedaan wordt, komt vanuit achter.
Een paard dat achter geen spieren heeft kan ook oprichten hoor, maar niet correct. Het gebruikt zijn rug dan niet goed en zet zich vast in de bovenlijn.
Jouw pony is ook helemaal nog niet klaar voor de oprichting en dat valt ook wel te zien aan de foto's. Waarom denk je dat oprichting pas gevraagd wordt in het M? Als je op deze manier door gaat met ''trainen'' dan zal ze er ook niet klaar voor worden. Als je onder het zadel aan de slag gaat met een hoofdstel en echt gaat trainen, dan is het een ander verhaal.

Paard kan van achter niet zakken en van voren opgericht lopen, met een neckrope, daar heb je contact voor nodig. En naarmate je traint kan dat contact lichter en zelfs met de teugels in een klein boogje (spreek ik over hoog niveau). Maar niet zonder verbinding met de paardenmond.

Wat jij dus van je paard wilt is een trucje: in een mooie houding te gaan lopen.
En dat is ook wat ze doet, dus dat is voor jou en je paard een gelukt doel en dat vind ik erg knap van je :j Het ziet er leuk en moeilijk uit!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:34

Geryon schreef:
Paard kan van achter niet zakken en van voren opgericht lopen, met een neckrope, daar heb je contact voor nodig. En naarmate je traint kan dat contact lichter en zelfs met de teugels in een klein boogje (spreek ik over hoog niveau). Maar niet zonder verbinding met de paardenmond.

Daar is eerder een hele (interessante) discussie over geweest op bokt.
Laten we zeggen dat de meningen daarover verschillen :P

Ik vind het wel een goeie opmerking van je over training en rugspieren - maar dat is ook een kwestie van oefenen en balans zoeken.
Neem aan dat TS niet een vol uur dit soort oefeningen doet, en zoals eerder aangegeven heeft ze eerst uitgebreid warm gedraaid.

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:36

wat ontzettend leuk hoe ze veranderd is!
zeker als je kijkt hoe ze in het begin was :P