(dit is gekomen nadat ze helaas haar veulentje is verloren, maar ze is er gelukkig nu weer goed bovenop gekomen)
Chara is 4 jaar en mijn verzorgpony. Sinds kort heeft ze ook de spagaat onder de knie, dit ben ik nu aan het overzetten naar een zweepcommando terwijl ik sta (ik hielp haar eerst voetjes vooruit zetten waarvoor ik moest bukken, nu kan ze het ook al bijna als ik rechtop sta en aanwijzingen geef met de zweep

Ook kan ze sinds kort ja knikken, het is nog een vrij groot commando, maar dit ben ik ook aan het verkleinen.
Daarnaast wordt de jambette nu echt een mooie jambette! Eerst was het heel erg gemaai en gestamp, maar nu strekt ze hem mooi en prober ik dit steeds ietsjes langer uit te breiden

Ten slotte ben ik op 2 juli samen met twee vriendinnen samen met mijn pony'tje en Chara naar het bos gegaan waar we gebruik mochten maken van de bak van een vriendin, hier heb ik voor het eerst met Chara vrijgesprongen, wat te zien is op de eerste twee foto's

Natuurlijk sta ik open voor alle tips waarmee ik alles wat ik met Chara doe kan verbeteren!

Het vrijspringen

En je kan zulke leuke foto's maken met het nee-schudden

Altijd fijn he zo'n meedenkende pony, dit is wel een van haar favorieten, maar het wachten op het commando gaat haar steeds beter af, alleen op dit momentje dus weer even niet

Maar we kunnen het wel goed op commando!

Ook zonder blok kan ze het

Spagaat, naar mijn inzien heb ik haar net iets te wijd gevraagd hier als ik zo de foto bekijk, klopt dit? Heb ik haar hier te wijd gevraagd of moet ik meer haar gewicht naar voren vragen zodat haar voorbenen wel mooi verticaal onder de massa komen?

Tijdens het ja-knikken

Het volgen van de hand oefenen, ik wil nog geen buiging echt gaan vragen, maar ik vind het wel handig dat ze het volgen van mijn hand naar beneden wel kent, dit vond ze namelijk eerst heel erg spannend/lastig waardoor ze naar achteren ging lopen, nu volgt ze mijn hand goed.
Eerst wil ik dat ze de spagaat nog beter en correcter onder de knie heeft voordat ik ga toewerken naar de buiging

Steigeren

Foto's van een andere dag:
Hier vind ik de spagaat er al correcter uit zien, ene keer gaat beter als de andere keer

En nogmaals steigeren

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden, alhoewel Chara.. Die schudt lekker hard van niet

Ik ben dus erg benieuwd wat jullie ervan vinden, kan zijn dat het steigeren iets te vroeg is, maar ik pak eigenlijk vaak aan wat ze aanbied, maar ik ben nu dus echt hoofdzakelijk bezig met meer van de basis