Ik wilde al een tijdje een keer les van iemand, alleen hier in Noord-Holland zijn er weinig VD'ers.
Dus besloot ik maar een clinic te organiseren hier op mijn stal, en er waren heel veel enthousiaste reacties!
Uiteindelijk dus een behoorlijk grote groep bij elkaar gekregen, en zowel Eva, als ik en alle deelnemers hadden er heel veel zin in!
Gezien we alleen een buitenbak hebben, moesten we wel goed weer hebben (of in ieder geval droog) en daar maakte ik me toch een beetje zorgen om met alle regen van de laatste tijd... Maar, we hebben het gisteren tijdens de praktijk de hele tijd droog gehouden met een heerlijk zonnetje!!

Richard en Mei waren aanwezig om foto's te maken, dus van hun foto's heb ik wat geselecteerd van Furia en mij

Furia is een 9-jarige PRE ruin (andalusier) wordt dressuurmatig getraind en kan qua VD het volgende (allemaal door mij geleerd):
* Flemen
* Kusje
* Rondje
* Achteruit lopen als ik aan zijn staart 'trek'
* Jambette/spaanse pas (deze beide ben ik opnieuw aan het leren om ze mooier te krijgen)
* Liggen
* Steigeren (sinds een maand, ohz sinds ca een week)
Dat is het wel volgens mij

Sorry voor het hele verhaal,

1. Eva had Flip ook meegebracht die het eerst allemaal mocht laten zien:

2. Ik zat in de laatste groep, eerst Eva laten zien wat ie allemaal kan, waarvan liggen er 1 is:

3.

4.

5. Aan het praten met Eva, flemen is ook pas sinds kort bevestigd en dit doet ie nu hééél graag haha:

6. Het liggen wil ik gaan uitbreiden naar het zitten, hier zie je dat ik een been voorzichtig vooruit vraag:

7. Beginnetje gemaakt van de spagaat met wat tips van Eva, op een gegeven moment stond hij er lichtjes in alleen geen foto's van:

8.

9. Op het blok, ooh baasje wil je dat ik fleeeeem?

10. Blok is uiteindelijk niet gelukt, viel op dat de kleintjes het wel deden, de paarden niet, wellicht was het blok toch iets te klein voor de paarden (Fuur schoof ook vaak met zijn voetje erover):

11. Nog wat uitleg van Eva, Furia bemoeit zich er uiteraard ook mee

En dan nu nog wat prachtige foto's gemaakt door Robin!
12. Steigeren:

13. Nog een keer steigeren (zoals valt te zien aan mijn hoofd, nog beetje onwennig en hij ging lekker hoog):

14. Nog een drafje buiten:

15. En wij samen

Eva vond Furia een leuk paard, met een enorme will to please en héél intelligent. Zij heeft ook een stukje natural dressage op hem voorgedaan wat ie ook goed oppakte