Furia (PRE) - Clinic VD met Eva Roemaat!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Furia (PRE) - Clinic VD met Eva Roemaat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 10:01

Hoi Bokkers,

Ik wilde al een tijdje een keer les van iemand, alleen hier in Noord-Holland zijn er weinig VD'ers.
Dus besloot ik maar een clinic te organiseren hier op mijn stal, en er waren heel veel enthousiaste reacties!

Uiteindelijk dus een behoorlijk grote groep bij elkaar gekregen, en zowel Eva, als ik en alle deelnemers hadden er heel veel zin in!
Gezien we alleen een buitenbak hebben, moesten we wel goed weer hebben (of in ieder geval droog) en daar maakte ik me toch een beetje zorgen om met alle regen van de laatste tijd... Maar, we hebben het gisteren tijdens de praktijk de hele tijd droog gehouden met een heerlijk zonnetje!! *\o/*

Richard en Mei waren aanwezig om foto's te maken, dus van hun foto's heb ik wat geselecteerd van Furia en mij :D

Furia is een 9-jarige PRE ruin (andalusier) wordt dressuurmatig getraind en kan qua VD het volgende (allemaal door mij geleerd):
* Flemen
* Kusje
* Rondje
* Achteruit lopen als ik aan zijn staart 'trek'
* Jambette/spaanse pas (deze beide ben ik opnieuw aan het leren om ze mooier te krijgen)
* Liggen
* Steigeren (sinds een maand, ohz sinds ca een week)

Dat is het wel volgens mij :j Ik heb nog geen foto's gezien van het steigeren bij de clinic, maar laatst heb ik samen getraind met Robin, wat super gezellig was en zij had op de terugweg ook wat foto's gemaakt, dus die ik heb er bij geplaatst. Die dag hadden we ook voor het eerst OHZ gesteigerd, dus ik trek nog een beetje onverwachte koppen erbij haha :+

Sorry voor het hele verhaal, := nu dan de foto's!!

1. Eva had Flip ook meegebracht die het eerst allemaal mocht laten zien:

Afbeelding

2. Ik zat in de laatste groep, eerst Eva laten zien wat ie allemaal kan, waarvan liggen er 1 is:

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5. Aan het praten met Eva, flemen is ook pas sinds kort bevestigd en dit doet ie nu hééél graag haha:

Afbeelding

6. Het liggen wil ik gaan uitbreiden naar het zitten, hier zie je dat ik een been voorzichtig vooruit vraag:

Afbeelding

7. Beginnetje gemaakt van de spagaat met wat tips van Eva, op een gegeven moment stond hij er lichtjes in alleen geen foto's van:

Afbeelding

8.

Afbeelding

9. Op het blok, ooh baasje wil je dat ik fleeeeem?

Afbeelding

10. Blok is uiteindelijk niet gelukt, viel op dat de kleintjes het wel deden, de paarden niet, wellicht was het blok toch iets te klein voor de paarden (Fuur schoof ook vaak met zijn voetje erover):

Afbeelding

11. Nog wat uitleg van Eva, Furia bemoeit zich er uiteraard ook mee :+

Afbeelding

En dan nu nog wat prachtige foto's gemaakt door Robin!

12. Steigeren:

Afbeelding

13. Nog een keer steigeren (zoals valt te zien aan mijn hoofd, nog beetje onwennig en hij ging lekker hoog):

Afbeelding

14. Nog een drafje buiten:

Afbeelding

15. En wij samen :+:

Afbeelding

Eva vond Furia een leuk paard, met een enorme will to please en héél intelligent. Zij heeft ook een stukje natural dressage op hem voorgedaan wat ie ook goed oppakte :j Hoop dat jullie de foto's leuk vinden, wij hebben iig een heel leuke dag gehad!! Ze gaf ook een compliment over het steigeren, dit doet hij erg mooi rustig en echt vanuit de verzameling :j

vigo_is_lief

Re: Furia (PRE) - Clinic VD met Eva Roemaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:07

wat gaaf <3 zou ik ook wel willen, haha, prachtig paard heb je!! ik zou ook wel een andalusier willen, haha

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:35

Aahh die Fuur! <3 Wat een heerlijk paard heb je Madelief. Hij is ook echt van alle markten thuis! Super leuk dat flemen ook die hele tijd, pretkop :D . Leuk dat er weer nieuwe dingen aan het lijstje zijn toegevoegd, zo blijf je lekker bezig. Mooie foto's!

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:45

Gaaf hoor, mooie foto's allemaal! :j Prachtig paardje ook! <3 stal Noord-West toch...? :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 11:58

Dankje vigo-is-lief!

Iloon, thanks ja zo leuk die veelzijdigheid! Vanaaf weer springles :D Misschien wel een idee voor een topic eens (de veelzijdigheid van een PRE) :D

Hitch, klopt! Ben jij Eveline?? En volgens mij (je paard komt mij bekend voor) wandelde jouw paard laatst een stukje mee achter mijn paard (en wat andere paarden) bij het Maalwater? :D

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:40

Wat is het ook een lekkerding! <3 Was echt een super gezellige dag!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:35

gaaf zeg! knap paard heb je :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:37

Knappe Furia ! <3

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:39

Leuk foto-overzicht van jullie clinic.
Vooral de foto's waar hij met zijn wijze neus staat te flemen zijn geweldig :+

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:55

madelief88 schreef:
Hitch, klopt! Ben jij Eveline?? En volgens mij (je paard komt mij bekend voor) wandelde jouw paard laatst een stukje mee achter mijn paard (en wat andere paarden) bij het Maalwater? :D

Ja ik ben Eveline! :) haha dat kan kloppen ja... bedoelde je toen ik eraf was gevallen? of was dat een ander groepje ruiters? :=
in ieder geval, ik sta op dezelfde stal als Robin, vandaar dat ik ook van jou en je paard gehoord had toen Robin die foto's had gemaakt :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 14:03

Ja, toen was je eraf gevallen ja, en toen was jouw paard heel geruisloos achter die van ons aan gaan lopen :D Haha, was zo grappig, het was echt dat Furia opeens geïrriteerd naar achter deed anders waren we zo naar de club gereden met die van jou erachteraan. Ja ik had je naam wel al horen vallen en voorbij zien komen op FB vandaar :D

He Lara :D
En San ja wat een clown he :+

Bedankt iedereen!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:31

Wat super joh! :D *baalt dat ze er niet bij kon zijn* Zo te zien hebben jullie vooruitgang geboekt +:)+ Ik kom snel weer foto's maken hoor :))

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:42

ziet er leuk uit! en zo een mooi paard bij mij in de buurt?? waarom wist ik dat niet? haha.
ik kom uit heerhugowaard, en rijd bij NRB in oude niedorp.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:46

Wat een leuk topic, je hebt ook leuk geschreven! :)) Superleuke foto's en inderdaad, wát een leuk paard! Hij was ook wel heel gemotiveerd en gedreven om te pleasen zeg, dat natuurlijk dresseren komt helemaal goed, net als 't VD'en :D Robin's foto's zijn ook gaaf! Hier op de camera heb ik ook nog heel wat van jullie tijdens het rijden staan, wanneer mijn laptop gemaakt is kan ik ze klaarmaken! :)

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:52

Wat een gaaf paard is het ook! _O_
Vond het erg leuk om naar jullie te kijken! (én te fotograferen! :D )

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 19:53

Robin, ja jammer joh, dat je er niet bij kon zijn, had gezellig geweest!! Spreek je snel weer :D
Jessy_luna, hier in de omgeving staan inmiddels best een hoop PRE's, ik ben niet de enige iig, haha maar bedankt voor het compliment!
Eva, dankje!! Ja echt een aandachtsventje ook, als er mensen zijn moet ie dat krijgen :D Ooh, heel leuk van die foto's, ben benieuwd! Nog wel lekker geslapen na die drukke dag :D Nog een x bedankt voor je tijd en energie en wellicht kunnen we af en toe met meerdere geïnteresseerde op stal (en die zijn er) eens een les(mid)dag afspreken :j
Nienke, aah nou weet ik ook welke boktnaam bij jou hoort, dat wist ik nog niet :D Dankje! :o

Ooh en Eva, als je ooit nog een PRE nodig hebt voor een van je filmpjes, je weet me te vinden O:) (hoewel je daar ongetwijfeld genoeg vrijwilligers voor hebt :D )

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:31

Wat een mooi paard! En die gezichten van jou spreken boekdelen. Haha maar wel heel grappig en leuk!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:08

Gave foto's zus! Het was ook erg leuk :)

Minishake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:40

Prachtig! :)

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:39

Zie je foto's nu pas, maar wat superleuk om te zien! De band die jij met Fuur hebt komt echt uit de foto's naar voren! Mooie steigerfoto's ook :) Leuk ook dat je hem zelf al zoveel hebt aangeleerd!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 10:46

Bedankt iedereen!

hey Joyce, dankje! Ja, Fuur is toch wel een beetje gek op me hihi, hij was ook erg op mij gefocused tijdens de clinic :D