Aangezien ik een nieuw dekje heb vond ik dat wel een hele goede reden om een nieuw topic te openen

Ferro is nu bijna een jaar van mij en ik denk dat ik oprecht kan zeggen dat we flink vooruit zijn gegaan. We hebben veel ups en downs gekend, maar gelukkig krijg ik goede hulp bij het inrijden! Inmiddels kunnen we rustig op hem stappen zonder dat hij gespannen en angstig wordt, zelfs zijn eerste stukjes draf heeft hij al onder de vrouw gedaan. Hij vindt dat wel erg spannend, maar ontspant heel snel zodra hij merkt dat wij het niet eng vinden.
Een tijdje terug heb ik een flinke dip gehad, met het uit de wei halen werd hij gevaarlijk, denderde gewoon over je heen als hij weer eens schrok. Had totaal geen respect meer voor me, kwam vaak een stap te dichtbij en negeerde alles wat je deed. Ik werd hierdoor een beetje angstig en hij maakte daar gebruik van aangezien hij zelf niet zo bang is als hij zich voordoet. Nu zijn we weer uit die dip gekomen en elke keer merk ik dat hij vooruit gaat in de training!
Helaas is het dus nog geen rijden in the picture, maar die komt ook zeker nog wel! Als ik deze foto's vergelijk met die uit het vorige topic zie ik dat hij langere stukken lang en laag blijft lopen, geen één keer meer schrik van wat dan ook tijdens het longeren en ook wat sterker wordt in zijn achterhand.
Er zitten ook nog zat momenten bij waar hij wel lang en laag loopt maar niet actief van achteren, of wel actief van achteren maar niet lang en laag, maar er zitten wel steeds meer goede stukken tussen

Goed hier even een klein paspoortje en dan snel naar de foto's!
* Ferro
* Fries x Gelder
* 11-03-2008
* Sinds 18-07-2011 van mij
* Nu bezig met het inrijden, we zijn al een tijdje bezig maar doen rustig aan om hem niet angstig te maken.
1. Ferro werd ruw uit zijn middagdutje gehaald

2. Heerlijk slaperig koppie

3. Nieuw dekje showen, de anky hot pink uit de zomercolletie 2012. Ferro glanst ons tegemoed!

4. Even indraven, Fer had er zin in.

5.
6. Een lomp galopje, kwam even een bom energie uit, staat helaas niet op film

7. Ook even de andere kant op, fijn achterbeen al zeg ik het zelf

8. Diep aan het denken wat je nu ook alweer moet doen

9. Weer links om, nog niet met het koppie omlaag, maar wel goed actief!

10. Touwtjes wat meer op maat gemaakt. Geeft een fijn beeld dit! Hij komt wat meer naar beneden en toch het achterbeen er goed bij.

11. Op het filmpje is goed te zien dat hij niet meer zo hoog loopt zoals hij het fijn vindt (opgekropt en heel hoog, tsja friezenbloed he

12. Hij probeert er telkens nog wel even uit te komen, maar komt er dan al snel achter dat laag lopen een stuk fijner is

13.
Fijn met het koppie naar beneden toe!

14.
Halsspieren hebben we ook

15. Super fijne foto!! Goed actief en lekker laag. Dit is waar ik naar toe wil!

16. Fijn filmpje, halverwege gaf ik hem wel even op zijn sodemieter aangezien hij telkens uit zichzelf terug naar stap ging en ook niet zo lekker meer luisterde. Ben hem bezig om hem te leren dat de zweep geen monster is, als je die er achter kan houden is het wel een stuk makkelijker..
16. En klaaar! 'moet ik zo staan baasje??' Hihi

17. In de stal afzadelen omdat het kei hard regende, hoezo brutaal koppie

18. Nou ehhh, doei he

Dat waren ze weer, als jullie nog tips hebben voor het longeren hoor ik het graag! Houd er wel rekening mee dat het een 'kleuter in opleiding' is en het niet meteen allemaal goed kan gaan.
Het lijkt me leuk als jullie een berichtje achterlaten!
Groetjes Ella en Ferro