Boke geeft voetjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Boke geeft voetjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:04

Voor degene die [***] nog niet kennen:
Afbeelding

19 jaar / ex-manègepony / halfblind geworden (daardoor hebben ze hem weggedaan, maar eigenlijk wilden ze hem al langer wegdoen omwille van zijn karakter... ).

Een hele tijd terug heb ik dit topic gehad: [OPG] Onbetrouwbaar (levensgevaarlijk?) paard? Wat nu?
Voor degene die niet willen gaan lezen: [***] is moeilijk met voetjes geven, héél moeilijk. Meerdere hoefsmeden hebben aangegeven er nooit meer aan te willen komen, er zijn erge dingen gebeurd en [***] raakt volledig in de stress als je iets met z'n hoeven wil doen. Gewoon opnemen is al een probleem, hij durft gewoon letterlijk z'n hoef (en z'n leven) niet in je handen leggen. Heb laatst eens geprobeerd gewoon met een hoevenkrabber over de buitenkant het zand eraf te krabben en zelfs dat ging niet van harte. Dus het zit diep bij hem, heel diep. Vandaar dat ik heb besloten om het via een andere weg te proberen: clickertraining & VD. Hem zelf op commando z'n voeten te laten optillen. Zodat hij leert dat het iets leuks is en dat hij niet elke keer dat hij een voetje geeft doodgaat. En van daaruit zien we wel verder :)

Vandaag met 1 voetje bezig geweest, dat was al meer dan genoeg voor zijn koppie. Met zweep reageerde hij totaal niet, dus ben begonnen om de voet zelf op te tillen en meteen te clicken & belonen. Dat ging eigenlijk heel goed. Daarna met een combinatie gewerkt, dus in die houding blijven staan, hand erbij maar op zweep laten optillen. Ook dat ging redelijk, de ene keer beter dan de andere keer maar maakt niet uit. Bedoeling is dat het uiteindelijk vanop een afstandje op zweepcommando kan, maar niet alles in 1 keer, dan is het niet meer leuk :Y)

Anyway, genoeg gezeverd, ik heb 2 korte filmpjes voor jullie.
De eerste zie je wat kleine dingetjes in .. het "hier komen" (letterlijk: HIER 8-) ), het wijken van de achterhand (nog veel werk aan), het terug gaan op zweepcommando en dus het voetje.

En het tweede filmpje bevat het beste voetjes-moment dat ik kon vastleggen, ik vind het al héél mooi :D

Ook heb ik nog wat foto's voor jullie:

"hier komen"
Afbeelding

"mag ik nu een snoepje?" (hij kijkt net als [***] op zo'n momenten :)) )
Afbeelding

En zijn eerste VD-kunstjes: het schudden
Afbeelding

Even kijken wat er daar gebeurd.
Afbeelding

En nog verder schudden
Afbeelding

:D
Afbeelding

Hij doet het toch maar goed, mijn stoere bink _/-\o_

_Tess

Re: Boke geeft voetjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:29

Leuk! :)

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:01

Ah leuk hoor!

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:25

Super! :D Wat een mooi paardje trouwens... Gaaf dat je op deze manier met hem bezig bent, ik vind het altijd prachtig om te lezen hoe 'paarden met een verleden' opknappen... heel gaaf! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:15

Dank jullie wel :D
Heb hem opgevangen omdat ik hem kende van vroeger en dat wilde ik wel voor hem doen, gewoon nog een aantal jaar een goed leven geven en we zouden wel zien of hij nog ergens zin in had. Nou, hij heeft in best nog veel zin :D En het lijkt wel steeds meer te worden :Y) Paar dagen terug ook de eerste (heel korte) buitenrit gemaakt, helemaal alleen met hem (hij was wel al mee geweest met [***] erbij), gewoon hij & ik, heb je toch wel vertrouwen voor nodig lijkt mij, en het ging zo super :D En dan nu dat begin van die voetjes geven, echt leuk dat hij nog wíl meedoen :):)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:20

Ik ben echt fan van Boke, dat kleurtje! :D
Ziet er superleuk uit! :D

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:26

Super! Wat een prachtig paardje vind ik het zeg! :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:27

Knap paard zeg, en elk topic gaat boke weer vooruit, super :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:06

Thanks :D En het is inderdaad echt een mooie jongen, vind ik zelf ook :D (en iedereen die hem ziet :)) ).