Lange lijnen, eerste keer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pumbaa_

Lange lijnen, eerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 18:44

Omdat ik het altijd al eens wou doen, heb ik het vandaag voor het eerst geprobeerd met mijn shetlander :D

1. Ik een beetje onzeker, want ik wist niet hoe hij zou reageren
Afbeelding

2. Hier liep het een beetje mis, ik wou hem laten draven maar dat ging niet echt goed :o
Afbeelding

3. Even het zweepje er bij gepakt, dan ging het al vlotter
Afbeelding

4 Super trots op pony!
Afbeelding

Een longeersingel komt nog, want de gene die ik nu heb is véél te groot :(
Hebben jullie nog tips voor mij? Bedankt!

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:29

Wat wil je precies van je pony, het is mij niet helemaal duidelijk! :) Wil je er op de 'spaanse' manier (dan op de plek van de achterhand, eerste foto) mee aan de slag, of wil je hem een beetje in men-positie?
Voor de spaanse manier heb ik wat tips voor je: Blijf ten alle tijden rond de achterhand staan. Daarnaast zou ik je teugels een stuk korter oppakken zodat je contact hebt met je pony! en, wat ik altijd fijner vind, is de buitenteugel langs de schoft naar je toe. Dus niet achter zijn kont langs :)

Pumbaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 19:50

Hitch schreef:
Wat wil je precies van je pony, het is mij niet helemaal duidelijk! :) Wil je er op de 'spaanse' manier (dan op de plek van de achterhand, eerste foto) mee aan de slag, of wil je hem een beetje in men-positie?
Voor de spaanse manier heb ik wat tips voor je: Blijf ten alle tijden rond de achterhand staan. Daarnaast zou ik je teugels een stuk korter oppakken zodat je contact hebt met je pony! en, wat ik altijd fijner vind, is de buitenteugel langs de schoft naar je toe. Dus niet achter zijn kont langs :)

Oh, bedankt voor de tips! Ik wist eigenlijk zelf niet echt wat ik wou, maar ik denk eerder dat ik voor de spaanse manier ga gaan!
Bedankt, ik ben al heel wat verder door jou tips :D

Hitch

Re: Lange lijnen, eerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:13

O haha, nou super! :D
Heel veel succes nog! :j

Anoniem

Re: Lange lijnen, eerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:11

Een eerste keer is altijd zoeken & proberen, maar het is wel interessant om te weten of je wil lange teugelen (dus echt dressuurmatig naast je paard/rond de achterhand) of wil lange lijnen (menpositie, als voorbereiding op het mennen maar je kan er zo ook leuke dingen mee). Zitten toch verschilletjes in. Heb je al eens gekeken in het lange teugel-topic op GVL? Weet niet of ik je daar al in gezien heb, maar daar kan je ook vragen stellen en tips meepikken enzo ;)

Pumbaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 21:45

[***] schreef:
Een eerste keer is altijd zoeken & proberen, maar het is wel interessant om te weten of je wil lange teugelen (dus echt dressuurmatig naast je paard/rond de achterhand) of wil lange lijnen (menpositie, als voorbereiding op het mennen maar je kan er zo ook leuke dingen mee). Zitten toch verschilletjes in. Heb je al eens gekeken in het lange teugel-topic op GVL? Weet niet of ik je daar al in gezien heb, maar daar kan je ook vragen stellen en tips meepikken enzo ;)

Ja, juist! Het is inderdaad zoeken, maar ik heb gevonden hoe ik het wil doen :)
Ik zal eens kijken in dat topic, zo kan ik idd een tips vinden :D