vrijheidsdresuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonepooh1

vrijheidsdresuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 15:58

hee

Wéér een filmpje!
Heb niet heel veel beelde, de camera viel dus blijkbaar soms uit tijdens het filmen!
MEt het zitten was ik zo blij! Hij zat zo recht met zn benen! Staat het niet goed op film..
Hoop dat je eht ene beetje kan zien..
Ook ben ik bezig met compliment op een afstand, Nu nog wel mét zweep, wil verder mee gaan werken en zonder zweep moeten doen!

Groetjes Dyone :D

Effects

Re: vrijheidsdresuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:41

Wat lief dat hij plat gaat liggen als jij dat ook doet!
Leuk filmpje verder.
Ik vond je pony niet zo recht zitten eigenlijk.
Vooral de eerste spagaat in het filmpje lijkt me net wat aan de grote kant, ik denk dat het daardoor lastiger is voor je pony het compliment te doen.
Nog een tip: focus wat meer op de duur van de oefeningen. Bij het compliment en de klassieke buiging kijkt hij regelmatig of hij al klaar is. Ga eerst de oefening iets korter oefenen, en dan steeds bijv. een tel langer, en niet zolang dat je het commando nog een tweede keer moet geven.
Veel plezier verder met je stoere shet!

Nista_RX

Re: vrijheidsdresuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:48

Leuk bezig weer Dyone! +:)+

Ik raad je aan om een zweep te gebruiken tijdens het vrijheidsdressuur. Als je jouw pony poetst en je raakt allerlei plekken aan waar een commando aan vast zit, is dat niet zo handig!

Ik vind de spagaat voor het compliment of de klassieke buiging echt VEEL te groot := Totaal uit balans, ik zou m kleiner houden!

Zitten zit vooruitgang in! :) Nog steeds niet 100% plat op zn kont, maar dit is al vele malen beter voor zn rug dan in t begin! +:)+ Top!

Hier een voorbeeld wat ik bedoel met "plat op zn kont". Paard is in balans, je kunt aan beide kanten een jambette vragen, en vanuit het recht zitten kun je de beroemde truc van Nikki o.a. aanleren, het opzitten! :)

Afbeelding

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:37

wat een leuk filmpje! :) ik vind jou shet echt leuk :D

ik zag je een poosje geleden met pooh in een (wat ouder) tijdschrift staan ;)

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 19:32

swaatjuh schreef:
Wat lief dat hij plat gaat liggen als jij dat ook doet!
Leuk filmpje verder.
Ik vond je pony niet zo recht zitten eigenlijk.
Vooral de eerste spagaat in het filmpje lijkt me net wat aan de grote kant, ik denk dat het daardoor lastiger is voor je pony het compliment te doen.
Nog een tip: focus wat meer op de duur van de oefeningen. Bij het compliment en de klassieke buiging kijkt hij regelmatig of hij al klaar is. Ga eerst de oefening iets korter oefenen, en dan steeds bijv. een tel langer, en niet zolang dat je het commando nog een tweede keer moet geven.
Veel plezier verder met je stoere shet!

Hij zat eerst zo
Afbeelding

Dus hoe die nu zit vind ik al een hele vooruit gang!

Hij kijkt idd vaak met klassieke buiging of hij al klaar is, maar hij kan hem ook echt wel langer volhouden! Hier ben ik ook echt nog druk mee bezig!
Spagaat is idd te groot! :D

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 19:34

Nista_RX schreef:
Leuk bezig weer Dyone! +:)+

Ik raad je aan om een zweep te gebruiken tijdens het vrijheidsdressuur. Als je jouw pony poetst en je raakt allerlei plekken aan waar een commando aan vast zit, is dat niet zo handig!

Ik vind de spagaat voor het compliment of de klassieke buiging echt VEEL te groot := Totaal uit balans, ik zou m kleiner houden!

Zitten zit vooruitgang in! :) Nog steeds niet 100% plat op zn kont, maar dit is al vele malen beter voor zn rug dan in t begin! +:)+ Top!

Hier een voorbeeld wat ik bedoel met "plat op zn kont". Paard is in balans, je kunt aan beide kanten een jambette vragen, en vanuit het recht zitten kun je de beroemde truc van Nikki o.a. aanleren, het opzitten! :)

[ Afbeelding ]

Ik gebruik bij steeds meer kunsten een zweep, wil het langzamer hand gaan opbouwen!
Terwijl als ik een 'zweep training' doe vind hij hem veel minder eng als waneer ik vrijheidsdressuur doe! Ik pak ook steeds een korte zweep en pak die er bij, Maar die was ik kwijt, dus had ik me langeren en gebruikte ik hem niet bij alle kunsten! :+

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 19:35

H_M_UP schreef:
wat een leuk filmpje! :) ik vind jou shet echt leuk :D

ik zag je een poosje geleden met pooh in een (wat ouder) tijdschrift staan ;)

Haha dankje!

Welk tijdshrift.. De penny..?

GHad me zoo lang geleden daar n x voor opgegeven! en een half jaar later stond ik er in! :o

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:28

Ziet er leuk uit! :j Haha, Robin is me voor met de tips :')
En ik blijf Pooh een droppie vinden, hihi! <3