Samen met Mathilde (op bokt: xxmathildex)
We doen al een tijdje VD met haar, maar sinds kort weer echt actief. (door de winter enzo niet meer actief bezig geweest.)
Hier het filmpje:
Als je nog tips hebt, ze zijn welkom

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xDreamerx schreef:Wat een leuk filmpje weer![]()
En wat een lekkere shet is het toch he! Jullie doen het hartstikke leuk met haar, ze heeft er plezier in volgens mij, ga zo door!
Jolijneniris schreef:leuke pony,
Probeer bij de jambette dat die echt uitslaat en nietmeer graaft
Nista_RX schreef:Wat ben je al leuk bezig met je shetlander, jullie zijn geweldig samen!Ik heb een paar kleine tips voor je.
De jambette is nu nog meer schrapen. Misschien kun je dit uitbereiden tot een hogere "echte" jambette.
Verder werk je zie ik veel met je handen voor de commando's (bijv. jambette is met je vinger aanraken bij het been). Als jij jouw pony aan het poetsen bent of iets dergelijks en jij raakt de plek aan van de jambette, heb je kans dat jouw paard continue een jambette laat zien. Ik raad je daarom aan om met een zweep te werken. Het is ook handiger om als verlengde van je arm te gebruiken, waardoor je niet gebukt naar voren hoeft te staan
Ik zag dat je als je jouw pony op het blok vraagt, de voeten nog vastpakt. Misschien kun je hier nog een commando aan vast plakken, of misschien loopt het paard er al vanzelf op? Dit ziet er namelijk al n stuk "professioneler" uit
Voor het teruglopen zou ik ook een duidelijk commando geven. Je geeft nu met je hand nog druk op de borst. Zodra jij de druk geeft, en jouw paard wijkt voor deze druk (teruglopen dus), laat je deze druk weer los als beloning. Zet hier een commando aan vast, dan lijkt het al VEEL meer op een echte "truc op commando"
Hopelijk heb je hier wat aan, ik vind dat je al erg leuk bezig bent met het vrijheidsdressuur. Prachtige shet heb je ook, ik zou zeggen: Ga zo door!
xDreamerx schreef:Hee til, ik denk dat het vooral een kwestie is van geduld en als ze een keer wel goed uitslaat, dan pas belonen. Nu belonen jullie geloof ik ook als ze hem optilt en schraapt, dus ze heeft ook geen reden om hem hoger uit te slaan. In het beginstadium is dat belonen bij elke poging natuurlijk prima, maar nu kan je wel een stapje verder denk ik, en moet ze dus even de link tussen hoog uitslaan en beloning leggen![]()
Ik word trouwens elke keer zo blij van dat stukje dat ze achter jullie aanrent, echt geweldig haha
xxmathildex schreef:xDreamerx schreef:Hee til, ik denk dat het vooral een kwestie is van geduld en als ze een keer wel goed uitslaat, dan pas belonen. Nu belonen jullie geloof ik ook als ze hem optilt en schraapt, dus ze heeft ook geen reden om hem hoger uit te slaan. In het beginstadium is dat belonen bij elke poging natuurlijk prima, maar nu kan je wel een stapje verder denk ik, en moet ze dus even de link tussen hoog uitslaan en beloning leggen![]()
Ik word trouwens elke keer zo blij van dat stukje dat ze achter jullie aanrent, echt geweldig haha
jaa misschien is dat wel een goed idee, echt alleen belonen bij een goeie. Naja we proberen 'slechte' jambettes al niet meer te belonen, maar soms doen we dat wel. Martine zei ook nog, met clicker, als ze dr been op het hoogste punt houdt clicken, maar we hebben al poosje niet meer met clicker gewerkt.
Haha ja lief he, ik ga morgen trouwens met mn zusje, gewoon weer even knuffelen met de pony's en lekker met Polly VD doen.