Cobe wipt & [***] speelt met zeil

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cobe wipt & Boke speelt met zeil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:17

Vandaag nog eens wat grondwerkachtig werk gedaan, wel werken maar toch spelen :Y)
Dit met 2 pony's tegelijk in de piste (85 ogen heb je dan nodig :') ) en we hebben best wel wat nieuwe dingen gedaan :D
Ik heb allemaal korte filmpjes ervan, hopelijk vinden jullie het leuk om te kijken, zo ziet een training er meestal wel uit :Y)

Even op voorhand:
- ja, ik kan er wat van .. zagen tegen mijn pony's .. doe ik automatisch en het spijt mij op voorhand :+
- [***] vond het interessant om z'n neus overal tussen te steken, ik niet altijd zo :+
- [***] is een halfblinde pony met gebrek aan vertrouwen in mensen die nog nooit wat anders gezien heeft dan de binnenkant van een manège

Ik denk dat dat het belangrijkste is om in je achterhoofd te houden, voor de rest zou ik zeggen: kijk & geniet :Y)

1. [***] heeft natuurlijk ook met een zeiltje gespeeld ;)

2. [***] & het zeiltje
* duurt wat langer, maar tot nu toe was het zeiltje oorzaak van veel gesnuif, dus ben er even rustig mee bezig geweest
* vandaag had hij heel weinig problemen met het zeiltje
* 1 moment trek ik even door aan de leadrope, maar op dat moment was hij totaal niet angstig, hij had even geen zin om te komen. Kan gebeuren :P

3. [***] los over het zeiltje
* in het begin vroeg ik hem te komen, eigenlijk gewoon voorwaarts, maar [***] vond het leuker op een andere manier
* verder is "afbraakwerken [***]" nog steeds paraat 8-)

4. [***] los over het zeiltje
* hij laat even zien hoeveel schrik hij ervan heeft 8-)
* is geen volledig filmpje, camera viel uit..

5. [***] achterwaarts over het zeiltje
* terwijl ik achter hem sta
* zo scheef als een hoepel, wordt aan gewerkt :))
* hij probeert in ieder geval ;)
* en hij ruimt achteraf ook meteen maar even op :Y)

6. [***] achterwaarts
* [***]'s eerste schuchtere pasjes als ik achter hem sta (remember het blind & geen vertrouwen)
* even het leukste eruit gehaald, eerdere momenten was vooral veel [***] "wegjagen" :+

7. [***] achterhand trainen
* even wat dressuurmatig grondwerk
* [***] heeft veel moeite met het onderplaatsen van het achterbeen

8. Zweepgewenning
* deel 1 vraag ik [***] te komen, [***] probeert weer aandacht op te eisen :+
* deel 2 doe ik hetzelfde, en [***] komt weer op zijn manier :')
* deel 3 ga ik [***] halen (die was gaan lopen :P ), [***] entertaint zichzelf dan maar :))
* deel 4 kan het echte werk beginnen :Y)

En als laatste de aller-aller-allerstoerste. Niet dat de rest niet stoer was maar deze vind ik toch echt wel geweldig :D Op stal hadden ze vanavond een heuse wip in de piste gezet, zo'n flipflap-ding, altijd al eens willen doen :Y) Ben dan meteen [***] gaan halen en heb gefilmd wat hij ermee deed, hij had werkelijk waar nog nooit op zo'n ding gestaan! Laatst stukje had ik hem losgemaakt, was alleen even vergeten dat de piste open stond :)) En [***] wilde natuurlijk weer op z'n eigen manier die wip te lijf gaan 8-)

[***] is zo cool :D :D

Bedankt voor het kijken :)

Solleke_Noah

Re: Cobe wipt & Boke speelt met zeil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 01:10

Cool die wip! Hoe hebben ze die gemaakt? Is die plank echt vastgemaakt aan de balk? We hebben hier wel zo'n plank liggen, zou ik ook wel eens willen proberen :P

Stoere pony's zo met het zeil ook!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:45

Erg leuk! :) Inderdaad, die wip is echt gaaf! Zelf gemaakt? :)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:22

Superleuk :j
Vind het altijd echt geweldig hoe leuk jij met je paarden omgaat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:22

Dank jullie wel alledrie! :D
En thanks Jolijn voor het compliment :o Het is allemaal niet spectaculair, maar ik vind het toch steeds weer speciaal om met hen te werken, en ze doen zo leuk mee :D

Die wip is zelfgemaakt :j Niet door mij :+
Op stal hebben ze die gemaakt, zijn een stuk of 5 brede planken aan elkaar met daaronder dan een kader en nog dwarse verstevigingsbalken. Daaronder ligt dan een balk, die wat er nu onder ligt ligt los, we vonden dat dat moest kunnen. Die planken zijn zo zwaar dat ik niet denk dat er iets kan verschuiven ofzo. Planken zijn ook met de tractor in de piste gelegd, is dus een permanente wip, niet eentje die je zomaar even verplaatst :Y) :+

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:40

Stoere pony's. Wat ik leuk vind is de rust en de oog voor het dier. En natuurlijk de humor. Met zulke paarden heb je wat gevoel voor humor nodig. Dat maakt het ook voor hun stukken leuker.
Je ziet vooral cobe veelvuldig initiatief nemen, waarmee hij duidelijk laat merken dat hij het geweldig vindt. Super toch. Vooral achterwaarts kan hij goed... haha
Die wip wil ik ook!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:32

Dank je wel voor de leuke reactie :D
Achterwaarts vind ie wel wat, vooral als ik achter hem sta :j Zoals duidelijk te zien is :+ :))
Nu nog het knopje zijwaarts vinden, dan hebben we meteen weer wat meer mogelijkheden :Y)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:04

Whahaha, dat achterwaarts! :D
Eigenwijze knolletjes.. :')
Handig dat iemand even een wip had neergelegd, dat zal bij mij niet snel gebeuren, hihi!
Maarja, de zeiltraining hadden ze hier wel al uit eigen beweging gedaan, stiekem het zeiltje van het hooi erafgejat (wat achter de stroomdraad stond)en dan kijken hoe stevig het is.. :+

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:14

wat een schatjes en leuk die wip en dat zeil mijne is zo bang voor zeil dat ze er over heen springt en dan op grond gaat liggen :P maar we blijven oefenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:26

Dank jullie wel :D

@ MirandaFuego : eigenlijk hebben ze allebei wel hun eigenwijze kanten ja :+ [***] is natuurlijk de ergste, maarja, [***] kan er ook wat van hoor :') En [***] & achterwaarts, het blijft een speciale combinatie .. kreeg meer achteruit met hem klaar dan vooruit _O-

@ LauLoveTosca : blijven oefenen zou ik zeggen :Y) Volgens mij moeten er ergens wel tips en info te vinden zijn over zeiltraining. Of je doet gewoon zoals ik: je werkt tegelijk met een paard die er totaal geen bang van heeft .. [***] kopieert heel erg van [***], ik ga daar handig gebruik van maken :Y) [***] kende het zeil wel, en hij ging er ook altijd wel over, maar dit ging gepaard met veel gesnuif en onzekerheid. Nu [***] er mee aan het spelen was vond hij het blijkbaar ineens totaaaaaaaal niet meer eng, en ging hij er zelfs mee rondsjouwen enzo _O- Wist echt niet wat ik zag toen hij dat zeil in z'n mond nam en er even mee ging sleuren :') .. Heerlijk die paarden :D

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 16:39

Filmpje 3 vond ik eigenlijk wel heel grappig :')

Die commentaar erbij is niet erg :p Als het stoort kan ik altijd het geluid afzetten :+