Dit met 2 pony's tegelijk in de piste (85 ogen heb je dan nodig

Ik heb allemaal korte filmpjes ervan, hopelijk vinden jullie het leuk om te kijken, zo ziet een training er meestal wel uit

Even op voorhand:
- ja, ik kan er wat van .. zagen tegen mijn pony's .. doe ik automatisch en het spijt mij op voorhand

- [***] vond het interessant om z'n neus overal tussen te steken, ik niet altijd zo

- [***] is een halfblinde pony met gebrek aan vertrouwen in mensen die nog nooit wat anders gezien heeft dan de binnenkant van een manège
Ik denk dat dat het belangrijkste is om in je achterhoofd te houden, voor de rest zou ik zeggen: kijk & geniet

1. [***] heeft natuurlijk ook met een zeiltje gespeeld

2. [***] & het zeiltje
* duurt wat langer, maar tot nu toe was het zeiltje oorzaak van veel gesnuif, dus ben er even rustig mee bezig geweest
* vandaag had hij heel weinig problemen met het zeiltje
* 1 moment trek ik even door aan de leadrope, maar op dat moment was hij totaal niet angstig, hij had even geen zin om te komen. Kan gebeuren

3. [***] los over het zeiltje
* in het begin vroeg ik hem te komen, eigenlijk gewoon voorwaarts, maar [***] vond het leuker op een andere manier
* verder is "afbraakwerken [***]" nog steeds paraat

4. [***] los over het zeiltje
* hij laat even zien hoeveel schrik hij ervan heeft

* is geen volledig filmpje, camera viel uit..
5. [***] achterwaarts over het zeiltje
* terwijl ik achter hem sta
* zo scheef als een hoepel, wordt aan gewerkt

* hij probeert in ieder geval

* en hij ruimt achteraf ook meteen maar even op

6. [***] achterwaarts
* [***]'s eerste schuchtere pasjes als ik achter hem sta (remember het blind & geen vertrouwen)
* even het leukste eruit gehaald, eerdere momenten was vooral veel [***] "wegjagen"

7. [***] achterhand trainen
* even wat dressuurmatig grondwerk
* [***] heeft veel moeite met het onderplaatsen van het achterbeen
8. Zweepgewenning
* deel 1 vraag ik [***] te komen, [***] probeert weer aandacht op te eisen

* deel 2 doe ik hetzelfde, en [***] komt weer op zijn manier

* deel 3 ga ik [***] halen (die was gaan lopen

* deel 4 kan het echte werk beginnen

En als laatste de aller-aller-allerstoerste. Niet dat de rest niet stoer was maar deze vind ik toch echt wel geweldig

[***] is zo cool

Bedankt voor het kijken