Fries Anne mocht er weer aan geloven!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horsieslii

Fries Anne mocht er weer aan geloven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 09:34

Met pasen kwam Susan(SSDesign) hier gezellig heen en nam haar camera mee :D

We gingen naar een bos waar Anne nog helemaal niet vaak heen is geweest, en ik dacht dat ze heel veel dingen zou vertikken..

Maar ze deed het super! :D Ze lette enorm goed op mij! Ze was lekker wakker! Compliment en buiging heb ik helaas niet met brokjes kunnen doen, maar wel met brood :+ maar ze weet dat het brood maar voor een keer was :)

Daarna heeft ze lekker mogen spetteren in het water :) : [RIJ-ITP] Waterpret met Anne!

Ik weet zelf soms nog niet hoe ik moet gaan staan/lopen. Vooral bij de spaanse pas, dat gaat dan ineens snel :') Ik moet haar hoofd ook wat omhoog houden, anders komt er niet echt meer een spaanse pas uit.

Als eerste een stijger!
Afbeelding

Poging tot flemen.... :P
Afbeelding

Jambette
Afbeelding

Jambette
Afbeelding

Spaanse pas
Afbeelding

Spaanse pas
Afbeelding

Spagaat
Afbeelding

Compliment
Afbeelding

en flemen! :)
Afbeelding

xJorgx

Re: Fries Anne mocht er weer aan geloven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:19

Wauw ziet er super uit <3

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:30

Wat een mooi paard! De 'fleem' foto is echt geweldig, daar kijkt ze heel lief.

Als ik je een tip mag geven voor de Spaanse Pas: ze kukelt voorover omdat ze niet genoeg verzameld, dit zie je veel bij paarden die de Pas nog niet zo lang beheersen. Daarom gaat ze waarschijnlijk ook te snel voor jou om bij te houden. Maar dit is niet de bedoeling, Pas is een verzamelde oefening en ze moet haar tempo net zo goed als bij andere oefeningen aan jou aanpassen.

Haar op deze manier ondersteunen heeft weinig zin, je lost het probleem niet op en ze zal alleen maar meer voorover gaan hangen als je haar hoofd vasthoudt. De juiste manier van corrigeren is een ophouding, net zo fel als nodig is, en daarna gelijk het contact weer weg zodat ze niet op jou gaat hangen. Daarnaast moet je je eigen lichaamstaal ook wat aanpassen, je kunt in theorie namelijk door je eigen positie t.o.v het paard bijdragen aan het verzamelen van het paard, maar dan moet je er wel staan. Ik snap dat dit een moment opname is, maar: je staat iets voorover gebogen, je kijkt zelf ook naar de grond, en je trekt als het ware je middenrif in. In feite neem jij een hele onderdanige houding aan op die foto, dus zal je paard eerder geneigd zijn om langs je of door je heen te lopen. Bij Pas is het belangrijk dat het paard jouw ruimte volledig respecteert, dat voorkomt ook dat je per ongeluk een hoef tegen je aan krijgt.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 11:36

Dankjewel voor de tips rider! De pas vind ik het zelf moeilijk de goede houding aan te nemen. Wilde binnenkort een lesje nemen weer, maar hier kan ik ook al veel mee :D Met de jambette, stijgeren enz. weet ze dondersgoed waar mijn ruimte is, alleen met nieuwe oefeningen, zoals dus spaanse pas probeert ze haar grenzen altijd te verleggen. Ik zal er eens mee aan de slag gaan!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:49

Naamgenoot :Y)
Ziet er heel leuk uit :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:49

horsieslii schreef:
Dankjewel voor de tips rider! De pas vind ik het zelf moeilijk de goede houding aan te nemen. Wilde binnenkort een lesje nemen weer, maar hier kan ik ook al veel mee :D Met de jambette, stijgeren enz. weet ze dondersgoed waar mijn ruimte is, alleen met nieuwe oefeningen, zoals dus spaanse pas probeert ze haar grenzen altijd te verleggen. Ik zal er eens mee aan de slag gaan!

We zullen morgen even een datum plannen goed? :))

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:52

Linsey, ik vond het erg leuk om weer eens een keer langs te komen. En ook super hoe jij en Anne bezig zijn op dit moment! Top :D

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:11

Ziet er erg leuk uit! :) Ik ga mee met de tips van rider!

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:34

Hele gave foto's, wat een prachtig machtig paard!_O_
Tips zijn gegeven!

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:50

Hele mooie foto's! Ziet er ook fijn uit :j