Van schrik van zeiltje over zeiltje in 10 minuten!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Van schrik van zeiltje over zeiltje in 10 minuten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:23

Niet eens 10 minuten *D Mijn oude, halfblinde ex-manègepony doet het best nog leuk :D
Ben nu met hem bezig om allerlei dingen samen te ontdekken en daarmee te spelen. Ik wist niet wat hij met een zeiltje zou doen, dus dat heb ik vandaag eens uitgetest :Y) Ik heb verschillende filmpjes, geen knip- en plakwerk om het allemaal mooier & leuker te maken, gewoon zoals het ging vandaag. Misschien saai & langdradig, maar het is wel zoals het echt is :)

Filmpje 1: parcoursje wat we gingen gebruiken opbouwen.
Hierin zie je ook de schrikreactie op het zeiltje :+

Filmpje 2 : aan de slag met het zeiltje
Even zo geprobeerd, maar dan toch maar naar de ouderwetse methode .. snoepjuuuussss :9
(bij 3:15 begint de echte actie, dan spaar je toch al een paar minuten uit :P En ja, hij schrikt van het snoepje, hij zag het niet aankomen :+ )

Daarna ben ik met hem aan de slag gegaan met de lange lijnen, dit is de 2e keer dat hij dit doet.
Als je die keer dat ik dat spontaan besloot in het bos meetelt is dat de 3e keer, maar dat was eigenlijk niet echt :+
Dus nu de 2e keer echt, had wat dingetjes om te sturen en wilde ook het zeiltje meepakken, al heeft onderweg mijn camera ermee opgehouden -O- Maar geen nood, we hebben het daarna nog eens speciaal voor jullie overgedaan :Y)

Filmpje 3: de lange lijnen

Filmpje 4: het zeiltje met de lange lijnen

Zo stoer :D Ookal toonde het snuiven aan dat het nog niet helemaal soepel gaat, beetje raar vind ie het ding nog wel :+
En ja, ik kan nogal banketstaaf tegen mijn pony, kan ik verder ook niks aan doen :')

Om af te sluiten nog 2 leuke foto's van mijn stoere ponybeest <3

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie van onze training van vandaag?
Doet ie het goed of doet ie het goed? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:35

Voor de ietwat luiere mensen onder ons :7 Even een screenshot-verslagje... :Y)

Zeiltje kijken...
Afbeelding

Aaaaaaaaaaah, zeil! B-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paardje proberen lokken :+
Afbeelding

En dan het hulpmiddel erbij .. (snoepjuhh)
Afbeelding

Al een stapje dichter
Afbeelding

Stapje erop!
Afbeelding

En erover *\o/*
Afbeelding
Achterbenen hoor je zo op te tillen :j :')

Braaaaaaaf peerd
Afbeelding

En zijn heldendaad van de dag :D

Eerst nog even kijken of het toch niet ineens bijt
Afbeelding

En dan gaan we maar
Afbeelding

:Y)

xZiva_

Re: Van schrik van zeiltje over zeiltje in 10 minuten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:27

Wat een leuk paardje :D
Ziet er goed uit!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 07:28

Wat goed!! Leuk zeg. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:59

Dank jullie wel :D
Het lijkt misschien niks voor sommigen, maar dit is een halfblinde pony met een serieus vertrouwensprobleem, die zo'n dingen als dit nog nooit in z'n leven gezien heeft, dus ik vind het geweldig dat hij zo'n dingen probeert & doet voor mij (en de snoepjes :Y) ) :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:09

Geweldig! Hij maakt zich ook totaal niet druk, meer zoiets van: "nou, neeeee....., doen we maar niet."
En dan: " nou vooruit, als jij dat zo graag wil". :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:36

Haha ja, heb ook wel de indruk dat hij het voor mij doet <3
Maar ik doe het omdat het goed voor hem is, hij moet weten dat niet heel de wereld eng is en hij niet zomaar dood gaat :Y)

Eigenlijk is het best wel een heel stoere pony hoor, hij is halblind (paar jaar terug geworden, dus heeft heel z'n leven gewoon gezien) en hij heeft heel z'n leven zowat enkel de binnenkant van de manègepiste gezien, waarbij dit soort dingen totaal niet gedaan werden (sterker nog, als er iemand langs de bakrand een paraplu opstak werd die aangemaand om die weer dicht te doen want de paarden konden schrik krijgen :7 ), hij is ook wel het bos in geweest maar dan enkel in groep, dus alleen heeft hij nooit rare dingen moeten trotseren, en zeiltjes enzo liggen ook niet standaard in het bos :+ Dus hij kent dit allemaal gewoon niet, en dan toch zo braaf erop reageren .. ik vind het super <3 Is ook wel deels omdat ik zelf zo rustig blijf, daar ben ik van overtuigd, ik heb zoiets van "we zien wel waar we geraken" en dan krijg je vaak zoveel meer van je paard gedaan. Als je hem druk gaat opleggen en hij moet en zal .. dan blijft het niet gewoon wat schrik hebben & snuiven, dan wordt het gewoon (blinde) paniek. Zelfs je stem verheffen brengt dat al teweeg, dat heb ik al ontdekt (ik verhief mijn stem omdat hij schrok toen ik in de schuilstal was en hij leek te willen trappen uit reactie, dus ik riep "eh, opletten" en toen was de paniek daar := ).

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:08

Wat leuk! :D

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:28

zeiltjes blijven leuk... vorrig jaar op stal ook gedaan... ik zou paarden binnen zetten en er lag een zeil, dus dacht dat we er wel even overheen konden, paard vond het prima:D dag daarna werd ik gebeld, overal hoefafdrukken van verf:D bleek dat het zeil gebruikt was voor het verven... beetje jammer:S

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 09:25

Haha, hij had er even niet zoveel zin in, maar wat doet hij het daarna goed! Dat hoofdstel staat hem ook echt goed :)